רגע לפני משחק 'אלוף האלופים' בשבת (20:50) מול עירוני קריית שמונה, זכתה מכבי תל אביב בתואר – 'מגן הכבוד' בטקס שנערך במעמד נשיא המדינה, ראובן ריבלין

מכבי תל אביב זכתה הבוקר בתואר 'מגן הכבוד' במעמד נשיא המדינה, ראובן ריבלין, בבית הנשיא בירושלים, אליו הגיעו שחקני הקבוצה ביחד עם הצוות המקצועי וראשי המועדון.

עוד באתר: 

יוקאנוביץ' ואלברמן למשחק אלוף האלופים

אלוף האלופים: לרכישת כרטיסים לחצו כאן

באירוע נכחו יו"ר מנהלת הליגה יורם באומן, מנכ"ל המנהלת אורן חסון, מנכ"ל ההתאחדות רותם קמר,  יו"ר מועצת למניעת אלימות השופטת בדימוס עדנה בקנשטיין ומנכ"ל הטוטו איציק לארי. כמו כן  הגיעו ראשי כל קבוצות ליגת העל.

במעמד מתן המגן הוזכר כי מכבי תל אביב מתמקדת במאבק נגד הגזענות גם באצטדיוני ההכדורגל, גם בתמיכה בקהילה תוך שיתוף פעולה עם ארגון 'האחים לסמל' וגם בקמפיינים מיוחדים המדגישים את המאבק באלימות.

מנכ"ל המועדון, מרטין ביין, קיבל את המגן מנשיא המדינה ואמר: "ראשית אני שמח לקבל את תואר מגן הכבוד, ואני שמח להיות המועדון הראשון שזוכה בו. זו מחוייבות גדולה עבורנו לעזור בלחימה באלימות בספורט. תואר כזה מגיע אחרי עבודה קשה של הממשלה, המנהיגים, קבוצות הכדורגל אבל גם של האוהדים. עד כה אני מאמין שמכבי עשתה התקדמות גדולה בנושא הזו. זה נושא לא פשוט בכל מקום בעולם. אני שמח שמה שמכבי תל אביב עושה עוזר במלחמה באלימות. אנחנו עובדים בנושא במספר גזרות, עם זה במלחמה נגד האלימות והגזענות במגרשים, בתרומה ועזרה לקהילה בישראל, ובצד הבינלאומי השותפות שלנו עם אירגון יוניסף. אנחנו נמשיך עם העבודה הקשה ונמשיך לשמש דוגמא. כשרוב האוהדים מבינים שצריך להילחם באלימות ובגזענות, אז גם אחרים הולכים אחריהם. אין שום סיבה שלא נמשיך להתקדם ונגיע למקום הנכון. בשם המועדו והתומכים האוהדים אנחנו מודים לכם על קבלת הפרס הזה".

המנהל המקצועי, ג'ורדי קרויף הוסיף: "זה יכול להיחשב לתואר לא פחות חשוב מזה שזוכים על כר הדשא, כי זה קשור לטיפול בנושאים חברתיים. אני חושב שאנחנו צריכים להיות גאים בתואר הזה כי זה מראה על נחישות. אבל כמובן שזה לא הצעד האחרון שלנו בנושא, נתייחס לזה כמשהו שיגרום לנו לרצות להמשיך לעבוד קשה כדי שנראה התקדמות בכל מה שקשור למניעת התנהגות אלימה כי זה לא מה שמכבי מעודדת, ואנחנו נעבוד על זה".

"זו תוכנית שצריכים לעשות גם ברמה המקומית, הארצית והבינלאומית, וכמובן שיוניסף עוזרים לנו כדי להשיג את זה. אני גם יודע שהשחקנים שמגיעים למועדון מכבי תל אביב יודעים שהם לא נמדדים רק על פי מה שהם עושים באימונים וכמה מבקיעים במשחקים אנחנו גם מעריכים את ההתנהגות החברתית והתרומה שלהם מחוץ למגרש, ולכן אנחנו משתפים אותם הרבה בפעילויות חברתיות מתוך מטרה להיות מועדון שמעודד את זה ומנסה למנוע ולמגר כל פעילות אלימה".

"אני רואה את השינוי שמכבי עושה. אבל אני חושב שבסופו של דבר יש עוד הרבה עבודה בכל הקשור לשיתוף פעולה של הגורמים המוסמכים לכך. יש דוגמאות שהמשטרה מבקשת להעניש אבל השופטים מחליטים אחרת וצריך לשפר את זה. מי שיעשה עבירה צריך להיענש בהתאם".