אוטוטו זה קורה. ליגת ווינר לעונת 2015/16 תיפתח, כשמכבי תל אביב תארח את בני סכנין (17:45) באצטדיון בלומפילד. 66 שנים עברו מאז האליפות ההיסטורית של הצהובים עם קום המדינה. לא מעט מחזורי פתיחת עונה. לפניכם 5 מהמרתקות שבהן

1949/50בדרך לאליפות היסטורית

04/06/1949, אצטדיון המכביה. 1000 אוהדים של של מכבי הגיעו בצהרי יום שבת כדי לצפות בקבוצה שלהם פותחת עונה בדרך לרשום היסטוריה, כשבסיום העונה זכתה באליפות ראשונה של מדינת ישראל. הליגה שנקראה ליגה א' בזמנו הכילה 13 קבוצות, אבל כבר אחרי המחזור הראשון היה ברור שיש קבוצה אחת מעל כולן.

(פרומו)

עוד באתר:

מכבי אירחה את מכבי פ"ת שנקלעה לפיגור כבר בדקה ה-15 משערו של אלי פוקס ז"ל שנחשב לאחד הכוכבים של הכדורגל הישראלי באותה התקופה. בדקה ה-32, קשר פ"ת, בכר עוד הספיק להשוות בפנדל לפני השריקה למחצית. בדקה ה-59 אהרון סידי החזיר את היתרון לצהובים כששתי דקות לאחר מכן, פ"ת השוותה שוב עם שער של שפיגל. מהדקה ה-75 החל הקונצרט של הצהובים בניצוחו של יוס'לה מרימוביץ'. חצ'קלביץ' החזיר את היתרון לצהובים, שתי דקות לאחר מכן, בדקה ה-77 אהקון סידי כבש את השני שלו וסלל את הדרך למרימוביץ' שהוסיף עוד צמד (88 ו-89) וקבע בסיום 2:6 לאלופה שבדרך.

mirimovic

 

1953/54: פפו מנצח למכבי את הדרבי

21 בפברואר 1953. הליגה הישראלית נפתחת לה בשלהי החורף, כשכבר המחזור הראשון זימן מפגש מול שתי היריבות הנצחיות, מכבי והפועל תל אביב. 8,000 אוהדים הגיעו לאצטדיון בלומפילד וצבעו אותו בצבעים צהוב ואדום.

את ההרכב של מכבי עיטרו אלי פוקס, יצחק שנאור, אברהם אג'ו מרטוקוביץ', שמואל 'פפו' ישראלי, שייע גלזר ויוס'לה מרימוביץ'.

המחצית הראשונה הסתיימה ללא אירועים מיוחדים וללא שערים. גם במהלך המחצית השנייה שתי הקבוצות לא הציגו כדורגל גדול עד לדקה ה-70, כששייע גלזר כבש את השער הראשון שפתח את הסכר ל'פפו' שהוסיף צמד (78 ו-82). פתיחת העונה הגדולה העידה על סיומה, כשהצהובים רשמו דאבל ראשון  אחרי קום המדינה.

Shie Glazer

1976/77: F15 התחיל בהפגזה

18 בספטמבר 1976, מכבי פותחת עונה תחת הדרכתו של המאמן האגדי, יעקב גרונדמן, במפגש מול מכבי חיפה של שמעון שנהר, החצי השני בצמד ה-ש"ג (שניאור וגרונדמן). המשחק נערך בקריית אלעזר לעיני 9,000 אוהדים.

בהרכב של הצהובים ניתן היה למצוא כוכבי כדורגל כמו אבי כהן ז"ל, אורי סלימאן, ויקי פרץ, מיקו בלו. אבל מעל כולם, באותו המשחק, בלט מספר 15, שלימים יזכה לכינוי F15, החלוץ בני טבק. המחצית הראשונה נפתחה רע, כשמכבי חיפה עלתה ליתרון משער עצמי של אבי כהן (7) ושל ממן (23). בשלב הזה נכנס לפעולה טבק, כשצמד שערים שלו (32 ו-38) עוד לפני המחצית הוריד את השחקנים של גרונדמן עם אוויר לנשימה.

Maccabi with Beny Tabbak VS Yavne

המחצית השנייה כבר הייתה כולה צהובה, כשבדקה ה-76 ויקי פרץ עשה את המהפך ושתי דקות לאחר מכן בני טבק השלים את המהפך וקבע ניצחוון גדול של מכבי 2:4 כבר במחזור הפתיחה.

2005/06: נימני חוזר לכבוש בשורות מכבי

חודשי הקיץ ב-2005 היו מופלאות לפחות בכל מה שקשור לחלון העברות. מכבי השיבה לשורותיה את אבי נימני, וצירפה אליו את אייל ברקוביץ' וג'ובאני רוסו בין כל ההחתמות שעשתה הקבוצה.

כבר במשחק הראשון יצאה הקבוצה למשחק חוץ קשה בטדי לעיני 12 אלף צופים. במשך מחצית שלמה התקשו הצהובים לפתח את המשחק שציפו מהם להציג. במחצית השנייה המשחק כבר הפך להיות חד צדדי, עד שבדקה ה-69 כבש מספר 8 בצהוב בבעיטה חופשית מ-20 מטרים את השער המיוחל ורץ לחגוג בקרן המגרש יחד עם רוסו וברקוביץ' את פתיחת העונה שהייתה מלאת ציפיות.

AVI NIMNI

2012/13: הדבורה עקצה פעמיים

אחרי המהפך שעברה הקבוצה בעידן מיץ' גולדהאר עם הבאתו של ג'ורדי קרויף ואיתו צוות מקצועי זר בראשותו של אוסקר גרסיה, בחרה הגרלת טבלת המשחקים להפגיש את הצהובים עם מכבי חיפה.

13,200 אלף צופים פינו את שעות הערב ביום שני כדי להגיע לאצטדיון בלומפילד ולראות את הקבוצה של המאמן הספרדית פותחת את המשחק בקצב טוב וכבר בדקה ה-7 מונס דאבור כבש את הראשון אחרי שהשתלט על כדור עומק ולא התקשה מול שוער חיפה ניר דוידוביץ'.

ALEN0099

בדקה ה-38 חן עזרא הישווה את התוצאה בבלומפילד אחרי כדור רוחב שהאוויר לו עידן ורד. למרות מזג האוויר החם בסוף חודש אוגוסט זה לא מנע מהשחקנים של אוסקר גרסיה לפתוח את המחצית השנייה בשליטה מלאה על כר הדשא, כשבדקה ה-55 מונס דאבור החזיר את היתרון לצהובים אחרי כדור רוחב מצויין שהעביר רפי דהן. בסיום המשחק הצהובים רשמו ניצחון שאותת על הבאות. אליפות ראשונה אחרי עשר שנים שכונות.