ליגת האלופות חוזרת לישראל. לאחר היעדרות ממושכת של נציגות במפעל היוקרתי, מכבי תל אביב תארח הערב (ג', 21:45) את דינמו קייב האוקראינית למשחק במסגרת המחזור השני של שלב הבתים בליגת האלופות. את הפרטים למשחק כל אוהד כבר יודע, אך בניגוד לפעמים קודמות, היריבה שיפגשו הצהובים היא כזו שמוכרת מהעבר לא הרחוק.

עוד באתר:

זהבי מגיע למשחק עם מטרה ברורה

על שולחן הניתוחים: דינמו קייב מודל 15/16

בעונת 2011/12 שיחקה מכבי תל אביב במסגרת שלב הבתים של הליגה האירופית, כאשר יחד עם הצהובים הוגרלה קבוצת הפאר האוקראינית. המשחק הראשון נערך בארץ, באיצטדיון בלומפילד. מוטי איווניר שאימן את מכבי באותה תקופה עלה למשחק עם הרכב שממנו נותרו שלושה נציגים במודל הנוכחי של מכבי: יואב זיו, גל אלברמן, ברק יצחקי שעלה כמחליף ודור מיכה שבאותו משחק הבקיע שער שיוויון נהדר סמוך לסיום המחצית הראשונה. השער של מיכה מחק את היתרון המוקדם של האוקראינים שהגיע בדקה ה-9, כאשר אידיי בראון ניצל מלכודת נבדל שלא צלחה בהגנת מכבי והעלה את האורחת ללוח התוצאות.

המשחק הסתיים בשיוויון והותיר רצון לראות עוד מהמפגש המרתק בין שתי הקבוצות, רצון שמולא במלואו במשחק האחרון של הצהובים במסגרת המחזור האחרון של הליגה האירופית כאשר מכבי התארחה בקייב. למשחק החוץ הגיעה מכבי עם מאמן אחר על הקווים ומי שהיום מצעיד את מחלקת הנוער של הצהובים, ניר לוין.MTA__1340274810_Dynamo_Keiv-maccabi_Tlv0881513

לוין במשחק הבכורה שלו כמאמן באירופה הדריך את הקבוצה במה שזכור עד היום כאחד המשחקים עם הכי הרבה מהפכים ושינויי מומנטום שהיו למכבי באירופה. גם הפעם, הצהובים ספגו מוקדם, כאשר כבר בדקה ה-12 עלו המארחים ליתרון 0:1 משער של לאנדרו אלמיידה שנגח היטב את הכדור לשערה של מכבי. בדקה ה-17 היתרון של קייב הוכפל, כשמלכודת הנבדל של הצהובים לא עבדה היטב ובטאו הברזילאי מצא בעזרת כדור רוחב מדוייק את אולג גוסב שהעלה את היתרון הביתי לשני שערים. הצהובים לא נראו טוב במחצית הראשונה וירדו למחצית בקור האוקראיני בפיגור של שני שערים.

MTA__1340274978_Dynamo_Keiv-maccabi_Tlv0281453

המחצית השנייה הייתה מהמרתקות שידע על אוהד צהוב. בדקה ה-47 הגיע מה שהיה רגע המפנה במומנטום של המשחק. מושיקו לוגסי עם מסירת עומק נהדרת מצא את אלירן עטר בדרך לשער, אך החלוץ הוכשל מאחור על ידי לאנדרו אלמיידה, עבירה שזיכתה את הברזילאי בכרטיס אדום ישיר. את הבעיטה החופשית 20 מטר משערו של קובאל ביצע גל אלברמן. הבעיטה של הקשר פגעה בחומה ואת הריבאונד ניצל נהדר עומר ורד כדי לצמצם ל-2:1. שבע דקות לאחר מכן, דינמו נותרה בתשעה שחקנים על תשע לאחר שיבחאן חצ'ירידי חנק את שרן ייני מאחור וראה גם הוא כרטיס אדום ישיר. שש דקות לקח לצהובים לממש את היתרון המספרי שלהם, כשפעולה אישית נהדרת של אלירן עטר הולידה את השיוויון. החלוץ חתך מכנף שמאל אל עבר רחבת 16 המטרים, הניף את הרגל ובעט כדור שקיפץ על הדשא רגע לפני שהוא חודר לרשת. 2:2 מרתק בקייב. בדקה ה-75 הצהובים השלימו מהפך ענק, כשמונאס דאבור שנכנס כמה דקות לפני כן חטף כדור להגנת המארחים, דהר אל עבר השער וגלגל בקלות את היתרון הצהוב. 2:3 למכבי.המהפך החזיק כחמש דקות, לאחר מהלך נהדר של התקפת האורחים שהסתיימה ברגל של אולג גוסב שאיזן את התוצאה ל-3:3.

 בדקות הסיום מכבי הייתה קרובה מאוד לעלות שוב ליתרון, אך החמצות מסמרות שיער הותירו את היסטוריית המפגשים בין מועדון הפאר האוקראיני למכבי תל אביב ללא הכרעה, לפחות עד המשחק שייערך הערב, ב-21:45 ב'סמי עופר'.