מכבי תל אביב נמצאת בשלבי ההכנות המאוחרים לקראת משחקה של הקבוצה מול פורטו בשלב הבתים של ליגת האלופות. גם הפעם, החלטנו לפנות לעיתונאים מקומיים ולשאול אותם על היריבה הקרובה של מכבי. אז מי הם שחקני המפתח של הדרקונים, לאן הקבוצה מכוונת באירופה ומה מצפה לאוהדי מכבי בעיר? הכל לפניכם.

מועדון הפאר הפורטוגלי שרשם זכיות בגביע האירופי 1987 ובליגת האלופות בשנת 2004 תחת הדרכתו של ז'וזה מוריניו, תפס לעצמו מקום של קבע בליגת הגדולה בעולם. ואסקו מוטה פריירה, עיתונאי פורטוגלי מספר על פורטו מודל 2015/16 שעברה לא מעט שינויים: "הרבה שחקני מפתח עזבו הקיץ את הקבוצה והשאירו לא מעט "חורים" בסגל. כרגע, קשה להצביע בבירור על שחקני מפתח, אך שני שחקנים שבולטים מעל כולם הם רובן נבס בן ה-18 ואנדרה אנדרה, קשר נוסף שמשלים צמד שחקנים שנמצא בכושר מדהים במשחקים האחרונים, כשהם משלבים תכונות של קריאת משחק, משחק צירופים וכוונה בלתי פוסקת לייעל את המשחק של הקבוצה".Martins Indi FC Porto-Chelsea FC 29-09-15

עיתונאי מקומי נוסף בשם טום קונדרט מהאתר PortuGOAL.net  מסכים עם הקביעה של עמיתו: "שני השחקנים האלו הם השחקנים הכי טובים של פורטו כעת, כשרובן נבס משחק בצורה יוצאת מן הכלל עם יכולת קריאת משחק, קבלת החלטות נכונה, הכתבת קצב ואף הספיק לשחק עם סרט הקפטן על זרועו העונה. השותף שלו למרכז השדה הרשים גם הוא ובגדול מתחילת העונה כשהוא מרוויח את מקומו בהרכב של לופוטגי למרות תחרות גדולה בעמדה שלו".

שני העיתונאים הסכימו כי גם יאקין ברהימי האלג'יראי מהווה שחקן חשוב, אך סיימון קורטיס מהפוטבול אקספרט רובן נבסרואה את הדברים בצורה שונה: "לפורטו יש עמוד שדרה חזק. החל מאיקר קסיאס בעמדת השוער, דרך מרקאנו ומייקון שהיוו צמד בלמים חזק מאוד. את מייקון הפצוע יחליף מרטינס אינדי, שחקן שנחשב למעט פחות טוב ממייקון". קרטיס המשיך ודן בציפיות של הקבוצה לקראת העונה האירופית:" מבחינת הליגה המקומית, המאמן לופטגי חייב לזכות באליפות ולא יאבד את המשרה שלו. היה לו את הסגל הכי טוב בעונה שעברה ועם זאת הוא סיים במקום השני. גם השנה, לפורטו יש את הסגל הכי חזק מהבחינה המקומית". פורטו כאמור, לא זכתה באליפות בעונה שעברה ואף לפני שנתיים לא הצליחה לשים ידה על התואר. "פורטו הוא מועדון שתמיד מצופה ממנו לזכות באליפות. מהבחינה האירופית, לעבור את שלב הבתים בליגת האלופות נחשבת כמטרה, ולאחר מכן זה כבר מאוד תלוי בהגרלה. קברינטי המועדון מבינים שקשה מאוד להתמודד עם הכרישים הגדולים של אירופה".

מאמנה של הדרקונים אמון על שינוי תבנית המשחק של הקבוצה, תבנית שעוזרת לו מאוד באירופה כשהוא מפסיד רק משחק אחד מתוך 14 בליגת האלופות. "הסגנון של פורטו רחוק מהטיקי טאקה הספרדי, אך ניתן לראות לא מעט מוטיבים בפורטו של לופטגי שמזוהים עם חשיבת הכדורגל הספרדי. הקבוצה אוהבת להחזיק בכדור וניתן לראות לחץ מיידי על הכדור ברגע שהוא ברגליו של היריב. השחקנים של לופטגי כמעט ולא תוקפים מאיזור מרכז השדה".Julen Lopetegui FC Porto-Estoril 29-08-15

בכל הנוגע להתמודדות מול מכבי, קרטיס בטוח שפורטו תעשה את שיעורי הבית שלה: "היום אנחנו בעידן שאין הפתעות. כל קבוצה לומדת היטב את היריבה ואני בטוח שבמועדון לא יקלו ראש ביריבה מישראל. העובדה שפאולו סוזה אימן שם לא מכבר גם תעלה את המודעות של מכבי. לגבי התצוגה ביציעים, קבוצת האוהדים של המועדון מפורטוגל שנקראים הסופר-דרקונים יודעים להוציא את מיטב היצירתיות שלהם במשחקי ליגת האליפות".

אז לאחר הסקירה של הקבוצה, האם לדעת העיתונאים יש אפשרות לניצחון צהוב בדרגאו? "האיצטדיון יכול להיות שקט מאוד לפרקי זמן ארוכים במשחקים פחות גדולים וזה יכול לשחק לידיהם של מכבי. זה יכול לשחק לידהם של הישראלים כיוון שאם הדרקונים יקלעו לפיגור, הקהל יכול לפנות נגד הקבוצה ולשרוק נגד הקבוצה, דבר שוודאי לא יוסיף לבטחונם. לדעתי אם מכבי תסיים את המחצית ללא שערים היא תקבל ניצוץ של תקווה לגבי עתיד המשחק" .