מכבי תל אביב 'עודד' נמצאת בעיצומה של פתיחת עונה נהדרת, כאשר היא רושמת שבעה ניצחונות רצופים מתחילת העונה. הצהובים הצעירים יכולים לרשום שיא מועדון של השנים האחרונות בשנתון שלהם במידה וינצחו במחזור הבא את הפועל באר שבע במשחק החוץ במחזור השמיני ליגת נערים א' על.

אורי אוזן שמוביל את הצהובים מתחילת העונה התפנה לסכם את פתיחת העונה המוצלחת, לספר על השינוי האישי שהוא חווה כמאמן ראשי של קבוצת נוער והמטרות להמשך: "אני מאוד שמח בשביל הילדים על פתיחת העונה הזו. אני פחות מתרכז בזה, כי אני דורש שיפורים ביכולת הטכנית ובהבנת המשחק. אנחנו קבוצה טובה, אנחנו מאוד חזקים במיוחד בהגנה ואנחנו בקושי סופגים שערים, אבל אנחנו רחוקים עוד מהיכולת שאני מצפה".

הדבר המיוחד שהוא רואה בקבוצה:

"ניצחונות זה נחמד, אבל מה שמשמח אותי זה הווינריות שהשחקנים מפגינים. גם במשחקים מול ג'וליס וגם במשחק מול טוברוק התקשנו לפתח את המשחק שלנו ולמרות זאת הראנו מספיק אופי כדי לנצח. יש לילדים יכולת להיות תחרותיים וזו אחת המטרות שלי.  אמרתי לילדים שמטרה נוספת היא לשלב כמה שיותר שחקנים כבר השנה בקבוצת הנוער, ובהמשך בשנה הבאה שיתחברו לנוער, יהיו מספיק טובים. כבר עכשיו שני שחקנים שלנו החלו להתאמן עם הנוער וזו מחמאה גדולה".

על ההתנסות הראשונה כמאמן ראשי וכמאמן נוער:

"אני מאוד נהנה במכבי. הייתי במועדונים גדולים כמו מכבי חיפה וגם בית"ר ירושלים, פה זה פשוט עולם אחר. השיתוף פעולה בין כולם נהדר ובמיוחד היחסים שלי עם ניר לוין".AQ7A9435

מלבד הקריירה העשירה כשחקן, אוזן שימש במשך כשנתיים כעוזר מאמן של אריק בנאדו שעל פי המאמן עזרו לו להתגבש כדמות מקצועית:

"השנתיים שלי כעוזר מאמן הכינו אותי לתפקיד בצורה מסוימת. באתי עם תוכניות אימונים של בוגרים כי זה מה שהכרתי, ועם הזמן שיניתי את העבודה לצרכים של הילדים לפי מה שראיתי על המגרש. זה אחד מהדברים שלמדתי כעוזר מאמן, להתאים את עצמי ולא להיות מקובע. ראיתי דברים שלא התאימו לתכנית ויחד עם הצוות שלי לאון אסרף, יוסי חלבה ואנטוניו דלה יאקונו, עשינו שינויים ששיפרו אותם כבר בראייה הנוכחית. בסך הכל אני מאוד נהנה כמאמן".

כמות הנציגים ששולחת מכבי תל אביב לנבחרות השונות היא מהגדולות בארץ. על אף הגאווה הגדולה, לעיתים הנושא מייצר לא מעט קשיים למאמנים בתהליך האימון:

"הנבחרת זה בעיה טובה. זה כבוד ויש לנו הכי הרבה שחקנים בנבחרת הנערים, ושלושה שפתחו בכל המשחקים. אנחנו גאים שהשחקנים שלנו שרשמו מספרים יפים של שערים ובישולים עזרו להם לעלות, אבל קשה להתמודד עם יומיים בשבוע שאין את השחקנים. זה פוגע במרקם הקבוצתי וזה לא קל, אבל אנחנו יודעים איך להתמודד".IMG_9168

אוזן מצא דרך נוספת להשאר בעניינים עם השחקנים הצעירים שלובשים את המדים הלאומיים: "אני הולך לאימונים של הנבחרת ובטח לכל המשחקים. אני בקשר הדוק עם עופר פביאן. המטרה היא להכשיר שחקנים והאימונים חשובים לא פחות מהמשחקים. אין ספק שבהתמודדויות הם לומדים להתחרות, אך רוב השיפור יהיה באימונים".

אז מה עושים במכבי תל אביב 'עודד' בזמן הפגרה?

"בשבועיים הקרובים נעשה מבדקים גופניים, ביקורת קבוצתית, משחקי אימון ונמשיך לעבוד על טכניקה. יש לנו משחק לא קל מול הפועל באר שבע איך שחוזרים מהפגרה, אבל אני מקווה להמשיך את מגמת השיפור בהבנת המשחק וקבלת החלטות. אני מצפה שננצח, אבל מאוד מקווה שנציג כדורגל טוב ונעלה את רמת הכדורגל שלנו".