24 שני עברו מההופעה הראשונה של מכבי תל אביב בגביע האלופות שהפך עם השנים לליגת האלופות. את הקבוצה אז אימן אברם גרנט, לימים הפך למאמן הישראלי הראשון בפרמיירליג כשבשיא רשם העפלה לגמר ליגת האלופות עם מועדון הפאר, צ'לסי.

"אני זוכר כל רגע מהמשחק הראשון של מכבי באלופות. מכבי זכתה באליפות אחרי 13 שנה ללא התואר, אבל מה שבאמת הדליק אותנו היה להיות הקבוצה הישראלית הראשונה ששיחקה בליגת האלופות", מספר גרנט, היום מאמן נבחרת גאנה.Negative0644

מכבי תל אביב תפגוש את אלופת אנגליה במשחק הבית הקרוב במחזור החמישי של ליגת האלופות. גרנט יהיה שם. הוא היה גם במשחק הראשון של הצהובים בסטמפורד ברידג', בו הפסידו 4:0.

"במשחק הראשון מכבי די התרגשה והייתי פרשן במשחק בטלוויזיה האנגלית וכל הזמן שאלו אותי האם ככה מכבי נראית", מספר גרנט, "המשחק הזה היה שכר לימוד של מכבי ברמות הגבוהות. אבל אני לא חושב שמשחק מול צ'לסי בסטמפורד ברידג' היה קנה מידה עבור מכבי בצ'מפיונס ליג".

"צ'לסי חיה פצועה? לא מאמין בזה"

"אני לא חושב שהמשחק בסמי עופר, מבחינת צ'לסי יהיה שונה בהרבה", מציין מאמנם לשעבר של שתי היריבות, בהתייחסו למשחק הקרוב. הם יודעים שהם טובים יותר ממכבי תל אביב. אבל מצד שני הם יודעים שבספורט דברים יכולים לקרות בניגוד לציפיות".

הקבוצה של ז'וזה מוריניו מגיעים למשחק בסמי עופר אחרי שניצחו 0:1 את נוריץ', אבל גם המאמן הפורטוגלי של האלופה האנגלית לא דמיין פתיחת עונה כל כך גרועה כמו שרשם עד כה כשהוא ממוקם במקום ה-15, 5 נק' בלבד מבורנמות' שמתחת לקו האדום.

ש: איזה צ'לסי מכבי צפויה לפגוש?AQ7A9901

"יש מי שמכנה את המצב של צ'לסי כרגע כמו של חיה פצועה, אבל אני לא מאמין בדבר הזה. עדיף לתפוס את צ'לסי במצב הזה מאשר לתפוס אותה כמו בשנה שעברה בכושר שיא. אבל עדיין יש לה שחקנים טובים ושחקנים שיכולים להכריע את המשחק. אין שום ספק שמכבי לא יכולה הייתה לבקש לפגוש את צ'לסי בביתה בתקופה יותר קשה מזו שהיא נמצאת בה כרגע. עדיין, למכבי לא יהיו חיים קלים".

מכבי צריכה למצוא את האיזון בין לשמור על השחקנים של צ'לסי לבין לערער להם את הביטחון

"צ'לסי תבוא למשחק הזה במטרה לשלוט במשחק ולנצח אותו כי היא צריכה את הניצחון הזה כדי להבטיח את העלייה לשלב הבאה בוודאות", הוסיף גרנט, "במידה ולא יינצחו, הם יודעים שזה מעמיד אותם בסכנה בייחוד עם הלחץ שיש בקבוצה. לכן הם יתייחסו למשחק הזה ברצינות היא תשלוט במשחק ותעשה הכל כדי לנצח".

מה מכבי צריכה כדי להשיג נקודות במשחק הזה?

"מכבי צריכה למצוא את האיזון בין לשמור על השחקנים של צ'לסי לבין לערער להם את הביטחון. אני לא חושב שאני צריך לייעץ למאמן אבל באופן כללי, בתקופה כזו שצ'לסי חסרת ביטחון צריך מצד אחד לא לתת לה את המרחבים להניע את הכדור, אבל מנגד צריך לדעת לתקוף אותם כדי לערער להם את הביטחון".

מה החולייה החלשה של צ'לסי?AQ7A0059

"זה לא סוד שהחלק החלש של צ'לסי זה ההגנה, היא ספגה מספרים שערים גבוה לא זכור מספר שערים כל כך גבוה, ולכן אם מכבי תתקוף עם יותר שחקנים בזמן הנכון היא תוכל לערער יותר את הביטחון של ההגנה של צ'לסי. גם הקבוצות הקטנות בפרמיירליג ידעו לעשות את זה ולקחו לצ'לסי נקודות וזה מה שמכבי צריכה לעשות. זה גם חלק מהשכר לימוד שמכבי צריכה לדעת לשלם. מכבי רשמה הישג יפה עם העלייה לשלב הבתים, היא מתנהלת יפה ואני חושב שחלק מהדברים זה לנסות ולעשות יותר מתוצאה טובה בבית. בשביל צ'לסי, שהיא חייבת את הנקודות, לא לנצח בישראל זו תהייה מכה קשה, ולכן מכבי צריכה לנצל את זה".

"בבריטניה סימנו את זהבי כשחקן המפתח של מכבי"

"בבריטניה דיברו רבות על ערן זהבי וסימנו אותו כבר במשחק הראשון כשחקן המפתח, ככה שלדעתי הוא עדיין שחקן המפתח גם במשחק הקרוב", טוען גרנט, שמתקשה להסתיר את ההתרשמות שלו מקפטן הצהובים, שרק בשבת האחרונה כבש את שערו ה-100 בקריירה.

"מה שהוא עשה עד לשלב הבתים זה דבר די נדיר. הוא הבקיע את כל השערים של הקבוצה. כל שער היה יותר מכריע מהשני וזה לא דבר של מה בכך. הוא עדיין שחקן המפתח למרות שבמכבי יצטרכו לשחק הרבה יותר קבוצתי ומאורגן כדי לנסות ולעצור את צ'לסי".זהבי

שחקן המפתח של צ'לסי:

"מבחינתם שחקן המפתח נשאר אדן הזאר. על אף שהוא לא בכושר טוב הוא עדיין שחקן שיכול לעשות יש מאין. מלבד זאת לצ'לסי יש שחקנים טובים בכל עמדה".

על אופי המשחק של קבוצות מהדרג הראשון באירופה במשחקי חוץ:

"הקבוצות כמו צ'לסי, באות לקחת נקודות. כשאני אימנתי בצ'לסי יצאנו למשחקי חוץ בשלב הזה כדי לעשות תוצאה טובה. את ההצגות השארנו למשחקי הבית. אחת הסיבות שעלינו לגמר הצ'מפיונס היה כי הבאנו את הנקודות במשחקי החוץ. זו היה מה שלמדו השחקנים משגיאות בשנים לפני כן. כמובן שכל קבוצה באה כדי לתת הצגה, כל קבוצה באה במטרה לשחק טוב, אבל צריך להיות מודעים שבמשחקי חוץ זה משחק שונה, וגם צ'לסי יודעת את זה. העונה צ'לסי מתקשה יותר במשחקי חוץ".