מכבי ת"א תארח ביום ראשון את הקלאסיקו הישראלי מול מכבי חיפה, משחק שיפוך לבכורה של המאמן ההולנדי, פיטר בוס, על הקווים כמאמן האלופה. בוס, שנחת אמש עם עוזרו, הנדרי קרוזן, כבר הספיק לעשות הכרות ראשונית עם שחקניו החדשים והבוקר (ה') הוצג באופן רשמי על ידי המנהל הספורטיבי, ג'ורדי קרויף ומנכ"ל המועדון מרטין ביין.

המנהל המקצועי פתח את מסיבת העיתונאים והעניק יחד עם ביין את החולצה הרשמית עם המספר 1.

ביין פתח ואמר: "יש לנו מסיבת עיתונאים משמחת במיוחד כי אנחנו מקבלים את פיטר בוס. ההחתמה שלו היא מרגשת כי לפיטר יש את התכונות לקחת את מכבי קדימה. הוא חתם על חוזה לשנה וחצי עם הרבה אמביציות ורצון להצליח. כולנו במכבי נתמוך בפיטר, ואני מאחל לו בהצלחה'".AQ7A8512

המאמן אז ענה על השאלות כאשר הראשונה בהם היא מדוע בחר להגיע לישראל:

"כשהייתי שחקן שיחקתי חמש שנים מחוץ להולנד וזה נתן לי המון. כמאמן היה לי חלום לצאת לחו"ל. רציתי לפתח את עצמי ואת קריירת האימון שלי ועשיתי זאת 15 שנים. כעת זו הייתה הזדמנות נהדרת. בהולנד יש ארבעה מועדונים גדולים וקשה להתחרות מהם. כל הסיבות האלה הובילו אותי להגיע למכבי".

על דברים ששמע על מכבי

"היה לי מזל שאחד השחקנים המעולים שפגשתי שרן ייני שיחק תחתי והוא סיפר לי על המקום. כדי להכיר את מכבי, אני חייב להכיר את השחקנים מעבר לוידאו ולטלוויזיה. רק בעבודה משותפת אכיר את השחקנים. זו המשימה הכי חשובה שלנו. אם היו אומרים לי לפני חצי שנה שאגיע לכאן לא הייתי מאמין כי הייתי מרוכז בויטסה, כמו שכעת אני מרוכז לגמרי במכבי. ראשית הם היו אלופים בעונה שעברה ולפני לכן הם כנראה עשו עבודה טובה. אני מקווה להביא את הדברים שעשיתי בויטסה ולהביא את הקבוצה לשלב הבא".

על המטרות של הקבוצה

"כמובן שהמטרה היא אליפות. בכדורגל האליפות היא המטרה מספר אחת ולשם אנחנו מכוונים. כרגע אני מתרכז בקבוצה הקיימת, בכל הנוגע לרכש תפנו את השאלות לג'ורדי"

על ההגעה באמצע העונהAQ7A8503

"לעזוב את ויטסה באמצע העונה לא היה דבר ששמחתי לעשות. בקריירה שלי לא עשיתי את זה וביליתי זמן רב במועדונים. אולי זה תלוי בנכבדים שלצידי (קרויף וביין), אבל אני מקווה שזה יהיה גם ככה".

על שיתוף הפעולה עם ג'ורדי

זה מיוחד מאוד. כשהייתי ילד צפיתי ואהבתי כדורגל טוב. אבא שלו היה הכי גדול בהולנד. לא רק איך ששיחק אלא איך שחשב כדורגל. בהולנד דרך המשחק היא דרכו של קרויף".

על ההגעה לארץ

"בקריירה שלי כשחקן שיחקתי פה פעמיים ולא פחדתי להגיע לכאן בגלל דברים שאומרים. הייתי שקט לקראת ההגעה לארץ ולא חשבתי על דברים אחרים מכדורגל"

על צורת המשחק

"הייתה לי צורת משחק בהולנד שבגללה קראו לי לפה. מכבי עושה משהו טוב כי היא זוכה בתארים. המטרה שלי היא לקחת את הקבוצה עוד שלב קדימה. מקווה שבעוד כמה חודשים תראו את השינויים. אני תמיד רוצה לנצח וזה הכי חשוב, אבל אני אוהב לעשות את זה בדרך אטרקטיבית ודומיננטית. בויטסה לחצנו קדימה אבל צריך להכיר את השחקנים. זה דבר שיושג רק באימונים".

לקראת המשחק מול מכבי חיפה

"לא קלה לי העובדה שיש משחק גדול כשאני נמצא יום במועדון. יש אנשים במועדון שעזרו לי אתמול ויעזרו לי גם ביום ראשון"

על בחירת סגל השחקנים וההרכב הפותח

"החוקים פה דומים להולנד. אני יכול לשחק רק 11 שחקנים. אני אבחר את השחקנים הכי טובים שלי לפי ראות עייני. אני אעבוד קשה כדי לספק לאוהדים כדורגל טוב. המנטליות שלי אומרות שצריך לספק לקהל תצוגות טובות. אני מאמין שאפשר לעשות תצוגות טובות ולשחק נכון."

על המשפחה שלו והמעבר לארץ

"הילדים שלי גדולים כבר ויש להם משפחות משלהם, אשתי תצטרף אלי בשבוע הבא. הייתי פה פעמיים בעבר והתרשמתי מהעיר. קיבלתי הרבה הודעות מחברים ואנשי כדורגל שכולם אמרו לי שיהיה לי זמן נהדר כאן".

ג'ורדי קרויף נשאל כיצד יחזק את המועדון ואת בוס לקראת חלון ההעברות

"בקיץ הבאנו 5-6 שחקנים. במכבי יש קבוצה שקל לנתח, כל חלון העברות חיזקנו את הקבוצה גם כשהיינו במקום הראשון. אני חושב שאנחנו קבוצה שמנסה כל חלון לשפר את הקבוצה. על הכלים שנביא הפעם נוכל לדבר אחרי חלון העברות. יש לנו תוכניות, אך פיטר יהיה מעורב בהם והוא כבר הבהיר שהוא צריך לבחון קודם את הקיים ורק אז להביא שחקנים. יהיה דיאלוג ישיר בינינו".AQ7A8515

על הקשר שלו ושל בוס

"זו לא פעם ראשונה שאני ופיטר בקשר, דיברנו במרוץ השנים. זה חלק מהעבודה שלי להיות תמיד עירני במיוחד במכבי. המאמנים שלנו הלכו למועדונים גדולים ואני מקווה שנצליח להביא מאמנים שיקחו אותנו שלב קדימה וגם אותם. פיטר היה מטרה ידועה. אני שמח בטירוף שפיטר איתנו. היו הרבה דיבורים ואני שמח שזה קרה. אני מאמין שבינואר נצליח להנחית לו עוד כלים להצלחה".

על העובדה שהוא המאמן ההולנדי הראשון

"בתחילת הדרך חשבתי שיהיה לי יותר קל לעבוד עם מאמנים ספרדים. עכשיו אני חושב שמכבי מוכנה למשהו יותר ספציפי. כדורגל הולנדי הוא מרתק, כזה ששולט במשחק. ברגע שראינו שיש פתח להביא את פיטר הלכנו על זה בכל הכח".