מכבי תל אביב ומכבי חיפה חולקות יריבות ספורטיבית עשירה במשך עשורים. בלומפילד, קרית אליעזר ועכשיו גם סמי עופר אירחו עשרות מפגשים בין הצד הצהוב והירוק שנצרבו בזכרון של האוהדים. ביום ראשון יפגשו הקבוצות למערכה נוספת בקלאסיקו הישראלי וזה בדיוק הזמן להזכר בכמה מהמפגשים הגדולים בתולדות המשחקים בין מכבי תל אביב למכבי חיפה.

עונת 2002/03 הייתה מהצמודות שידעה הליגה הישראלית. מכבי תל אביב ומכבי חיפה רצו ראש בראש במשך כל העונה כשהצהובים משלבים קמפיין מוקדמות גביע אופ"א שלא צלח. במחזור השלישי אירחו הצהובים של ניר קלינגר את החיפאים אך נכנעו לירוקים משער של ג'ובאני רוסו.

הליגה המשיכה להיות צמודה מאוד ובמחזור ה-14 מכבי הגיעה להתארח בקרית אליעזר אצל חיפה למשחק שיזכר כאחד הדרמטיים שבמפגשים בין הקבוצות. בדקה ה-11 מכבי קיבלה פנדל לאחר נגיעת יד של שחקן מכבי חיפה ברחבה. את הפנדל ניגש לבעוט ברוך דגו, ששלח את הכדור לקורה ופנימה. שום דבר לא הלך בצורה קלה באותה עונה והחיפאים ענו מהר עם שער של איגבני יעקובו הניגרי שהצליח לנער את ההגנה הצהובה ולהשוות את התוצאה בדקה ה-14.

את המחצית השנייה מכבי פתחה בצורה אדירה. ברוך דגו הוביל מתפרצת בדקה ה-46 והעביר רוחב עם סיבוב נהדר בכדור והשאיר את אנדריאס פרוחננקובס לבד מול דודו אוואט. הלטבי לא השאיר לשוער סיכוי והחזיר את היתרון למכבי. הצהובים הצליחו לשמור על היתרון עד הדקה ה-81, אז הגיע אדורם קייסי ונגח מתוך הרחבה את השיוויון השני.Negative0951

המשחק הלך לכיוון תוצאת תיקו אשר לא הייתה מטיבה עם הצהובים, אך אז הגיע הזמן של עמיר תור'גמן. החלוץ שנכנס במקומו של רודריגו גולדברג הגיע לכדור שוער של לירן שטראובר והחליק אותו עם הראש. פרוחננקובס דהר לכדור ולקח איתו את אריק בנאדו לריצה, העביר רוחב נהדר לו חיכה תורג'מן שכבש את השער שקבע את תוצאת המשחק בדקה ה-84, והוביל את הצהובים לאליפות בסוף העונה.