צילום:  www.vitesse.nl

מכבי תל אביב עומדת בפני עידן חדש. מאמנה הטרי של הצהובים פיטר בוס ינחת מחר (ד') בנתב"ג ויחל באופן רשמי את עידן בוס במכבי. ההולנדי שמגיע מהמועדון ויטסה ארנהם, יכל למצוא אדם מאוד מיוחד להתייעץ איתו לפני ההגעה לישראל ולקבוצה, שרן ייני.

הקפטן הקודם של מכבי עבר בקיץ לקבוצה אותה אימן בוס, והספיק לעבור תקופה של כחצי שנה תחת הדרכתו של בוס. על החוויות האישיות שלהם, איפיון דמותו כמאמן כדורגל וגם השיחה האישית שניהלו בעת הגעתו, סיפר ייני בראיון לאתר הרשמי של מכבי תל אביב: "אני יכול להגיד שאישית בוס עזר לי מאוד". סיפר שחקן הבית של הצהובים.

"פתחתי את העונה עם פציעה וזה קצת הלחיץ אותי בתור שחקן חדש בקבוצה שלא משחק. הוא ניגש אליי ואמר לי שאני אהיה רגוע ושאקח את הזמן להבריא, כי הם בונים עלי לטווח הארוך. זו תחושה טובה שאין כמוה. הוא סיפר לי שהוא שיחק בעבר בצרפת וגם peterbהגיע פצוע והיחס שקיבל היה לא טוב, וכשהתייחסו אליו כמו שצריך זה עזר לו להחלים".

איך היית מאפיין אותו כמאמן כדורגל?

"הוא מאמן קשוח. יש לו דיסטנס עם שחקנים, אך מצד שני כשהוא נפתח אחרי האימון זה עד הסוף. הוא מאוד רציני ואני חושב שהוא מאמן מצוין. הייחוד שלו זה משחק הלחץ. הוא דוגל בלחץ על כל המגרש למשך כל המשחק, וזה גורם לסגנון כדורגל שלו להיות התקפי. הנעת הכדור מאוד חשובה לו ובאמת בויטסה אנחנו שולטים ברוב המשחקים, גם מול הגדולות".

מההיכרות שלך עם מכבי, אתה חושב שהוא יכול לשדרג את הקבוצה והמועדון?

"בהחלט. הוא לגמרי יכול לשדרג את הקבוצה. אני יודע שסגנון המשחק שהוא מביא איתו לא יהיה קל לשחקנים והם יצטרכו להתרגל. מבחינה פיזית, המשחק שלו מאוד דורש המון. המשחק שרצתי הכי מעט אצלו היה 11 וחצי קילומטר, שזה הרבה יותר ממה שהייתי רץ במשחקים במכבי. צריך להתרגל לזה פיזית וגם לרעיונות שיש לו. הוא מאוד מחושב ויורד לרזולוציות של עם איזה רגל לתת את הכדור, לאיזה רגל לקבל את הכדור. האימונים שלו מאוד מסודרים ואני נהנתי מכל רגע".

איך קיבלו את בשורת עזיבתו של בוס השחקנים בקבוצה?12244720_1001935383197791_1111587221042023665_o

"השחקנים פה קיבלו את זה בהפתעה. רוב השחקנים שלנו לא הולנדים ולא קוראים את התקשורת המקומית, אז הרוב לא ידעו לאן הוא הולך. אף אחד לא חשב שהוא יעבור באמצע העונה. כל התהליך קרה די מהר ממה שהבנתי. מבחינת ויטסה, המועדון מאוד מסודר והעוזר שלו יהיה עכשיו המאמן הראשי והוא ימשיך עם אותו סגנון משחק".

מה אמרת לו לאחר שאמר לך שהוא מגיע לאמן במכבי?

"דיברנו בעיקר על תל אביב. על החיים בעיר, השמש הקייצית לעומת מזג האוויר בהולנד. למרות שהוא הגיע ביום שהיה את הפיגוע בדיזנגוף, הסברתי לו שהחיים לא מסוכנים. אמרתי לו שאשתי נסעה לתל אביב ואני לא חושש לשלומה. זה עשה לו טוב. כמובן גם אמרתי לו שהאוכל פשוט מעולה, האנשים מאוד חמים ושהוא מאוד יהנה. אני מאמין שאדבר איתו בהמשך, לא על השחקנים ספציפית, אלא כן על האופי של השחקנים הישראלים".

הוא יצליח להקלט בצורה טובה בקבוצה?

"כל שחקן שהגיע אלינו נקלט מהר, גם המאמנים. יקח זמן שהקבוצה תראה כמו שהוא מצפה, אבל כשזה יקרה זה יהיה מטורף".