אוהדי מכבי תל אביב התעוררו לבוקר חדש בו התבשרו על מינויו של פיטר בוס למאמנה החדש של מכבי. ההולנדי בן ה-52 יגיע לארץ עוד השבוע, ויכיר את השחקנים ואנשי המועדון. עד שיגיע לישראל, התראיין המאמן הטרי לאתר הרשמי של מכבי תל אביב וסיפר בהרחבה על הקשר הראשוני עם הצהובים, החוויה הראשונה שלו כמאמן מחוץ להולנד, ההשפעות מסגנון הכדורגל ההולנדי וגם על הקשר עם שרן ייני והציפייה לחוויה עם הקהל הצהוב.

Photo: www.vitesse.nl

Photo: www.vitesse.nl ()

"ג'ורדי קרויף יצר איתי קשר ראשון", שיתף בוס על הקשר הראשוני שנוצר איתו, "הוא הסביר לי איזה מועדון זה מכבי, איזו קבוצה קיימת, על חומר השחקנים ובכללי על הדרך בה המועדון עובד. ג'ורדי גרם לי להיות נלהב מאוד לקראת ההגעה למכבי. זו פעם ראשונה שאאמן מחוץ להולנד, שיחקתי במדינות רבות כשחקן אך זו חוויה חדשה לי כמאמן. רבים יגידו שישראל לא הייתה המדינה הראשונה שציפו שאלך אליה, אך אני רואה במכבי כאתגר גדול מאוד במפעלים המקומיים ובאירופה. אני מאוד מצפה לאתגר הזה".

ישראל היא כאמור חוויה חדשה למאמן ההולנדי. בוס, שיינחת בקרוב בארץ, קיבל לא מעט מידע על המועדון, על העיר תל אביב וישראל מלא מעט גורמים: "אני יודע מכבי זה המועדון הכי גדול בישראל. אמרו לי שזה מועדון שמכוון לאליפות כל שנה, כאשר העונה הם שיחקו בליגת האלופות. אני יודע שיש שחקנים טובים במכבי ויצא לי גם לדבר עם ג'ורדי על צורת המשחק של הקבוצה. בויטסה היה לנו צורת משחק מאוד ייחודית, ואנחנו רוצים לראות איך ננחיל אותה גם במכבי. זה האתגר הגדול שלי".

"הדבר הכי חשוב כשאגיע זה שאסתכל ואבחן היטב את החומר הקיים בקבוצה, וכיצד היא משחקת כרגע. אני לא אבוא ואשנה הכל, זה יהיה טפשי מצידי. הם כרגע במאבק עם באר שבע על התואר, אז כנראה שהם עושים משהו טוב. אני אצפה בהם ואכיר את התכונות של כל שחקן. זו תהיה המטרה הראשונה שלי. לאחר מכן, יחד עם הצוות המקצועי הקיים שמכיר את השחקנים היטב, נלמד ונראה מה ניתן לשפר".

Photo: www.vitesse.nl

Photo: www.vitesse.nl (Photo: www.vitesse.nl)

בעונה החולפת בה אימן בויטסה, זכה המאמן להדריך את הקפטן הקודם של הצהובים שרן ייני. בוס מספר על השיחות שקיים עם אקס הצהובים ועל מה שלמד ממנו על החוויה שמצפה לו: "שרן ייני היה שחקן שלי בויטסה. דיברנו הרבה על ישראל, מכבי ותל אביב ובעיקר על העיר. הוא סיפר לי כמה הוא מתגעגע לישראל".

כשחקן פעיל, בוס הספיק לשחק פעמיים בישראל, גם כשהיה שחקן טולון הצרפתית וגם כקשר פיינורדד, אז שיחק נגד ניר לוין: "ככדורגלן הייתי פעמיים בישראל. בפעם הראשונה עם המועדון הצרפתי טולון ופעם השנייה בשנות ה-90 עם פיינורד, כששיחקנו מול הפועל פתח תקווה. זה היה לפני הרבה שנים, לכן בשבוע החולף הגעתי עם אשתי לבקר שוב בישראל. פגשתי את המנכ"ל מרטין ביין וכמובן את ג'ורדי. הם סיפרו לי על השאיפות של המועדון ובאמת הלהיבו אותו עוד יותר לקראת העבודה במכבי".

למאמן הטרי קריירת עבר מרשימה, כאשר בכל הקשור למדי האורנג' בוש היה חלק מנבחרת מהפכנית במובני הכדורגל דאז, נבחרת שכללה אגדות כדורגל דוגמאת ואן באסטן, רייקארד ועוד. על התקופה ההיא כשחקן ועל ההשפעות שלקח מאותן שנים חלק המאמן:"באותה תקופה, בשנות ה-90 המוקדמות יצא לי לשתף פעולה עם שחקנים דוגמאת מרקו ואן באסטן, פרנק רייקארד ורוד חוליט שהיו שייכים לאליטת השחקנים הטובים באירופה".

פטר בוס

פטר בוס ( Paul Meima| Vitesse)

"כשאתה מתאמן עם שחקנים כאלו כל יום, אתה מבין למה הם כל כך טובים", הוסיף בוס, "אך יותר מההשפעה שלהם, המאמן שלנו באותה תקופה היה ריינוס מיכלס, שהיה מאוד חשוב לקבוצה הזו בגלל דרך המשחק שלו לכדורגל. אני חושב שהאדם שהשפיע עליי הכי הרבה באותה תקופה היה יוהאן קרויף. לאחר שהוא פרש מכדורגל, הוא הפך למאמנה של אייאקס ושינה לגמרי את דרך החשיבה בכדורגל. איך ללחוץ בהגנה, איך לתקוף ואיך לשחק, בשבילי כמאמן צעיר, זו הייתה ההשפעה הגדולה ביותר".

בוס מגיע למועדון שזכה בשלוש אליפויות רצופות, טרבל בעונה החולפת וגם חוותה את שלב הבתים של ליגת האלופות. המאמן מודע לכך, והציב לעצמו כבר מטרות לעתיד: "אני אוהב לעבוד במועדונים גדולים. כל מה שמכבי עשתה בשנים האחרונות מראה שהיא מועדון גדול. זה אתגר נהדר בשבילי. אני רוצה לשפר את השחקנים כאינדבידואלים, ואת הקבוצה כמכלול. אני מאמין שאם אתה רוצה להגיע לרמות הגבוהות ביותר, אתה לא יכול להסתפק ביכולת שלך וחייב לשאוף לשיפור כל הזמן. אני רוצה לקחת את השחקנים ואת הקבוצה לרמה הבאה בכדורגל".

דבר נוסף שההולנדי מאוד נרגש לקראתו, הוא המפגש עם הקהל הצהוב: "סיפרו שאפילו במשחקי חוץ, רוב הקהל הוא של מכבי באיצטדיון. זה יהיה פנטסטי להרגיש את הקהל הזה. אני מכיר את החוויות האלו מפיינורד, וכעת אני רוצה לחוות את זה במכבי תל אביב".