4 במאי 1977. מכבי תל אביב יצאה למשחק חוץ מול הפועל כפר סבא ברבע גמר גביע המדינה. הצהובים של יעקב גרונדמן, הגיעו למגרש בשרון אחרי הפסד ליגה בחוץ לבית"ר תל אביב 0:1.  מן העבר השני, הפועל כפ"ס, שרשמה את אחד הניצחונות הגדולים שלה בהיסטוריה, 1:7 כשבוע לפני כן, הגיעה למשק בית עם הרבה רוח גבית.

יעקב גרונדמן פתח בהרכב הצהובים עם 11 השחקנים החזקים ביותר שעמדו לרש77050552 (003)ותו ובניהם אכי כהן ז"ל, אבי כהן הירושלמי, מיקו בלו, ויקי פרץ ובני טבק.  כ-2500 צופים מילאו את האצטדיון וקיוו לבחון את היומרות של המאמן דרור קשטן וחניכיו שקראו תיגר על הצהובים.

"שחקנים של גרונדמן פתחו את המשחק בתנופה גדולה", ציינו בעיתונים יום למחרת, והסבירו את הלחץ של ויקי פרץ, בני טבק ומשה מזרחי על שערו של שוורץ. בדקה ה-9 הלחץ הניב פרי, כשהתקפה יוצאת מן הכל של הצהובים הובילה את ויקי פרץ לפרוץ ממרכז המגרש, הבא אחריו לקבל את הכדור היה מזרחי שהחזיר לפרץ. האחרון הרים את הראש וזיהה את טבק מגיח מאחור, ההגנה לא הצליחה להצר את צעדיו של טבק אל עבר כדור הרוחב שהעביר פרץ למרכז הרחבה, ומשם הדרך לשער הראשון הייתה קצרה.

מכבי - יבנה. בני טבק בתמונה

כמה דקות לאחר מכן טבק רצה להחזיר בישול לפרץ, כשבתום מצבע אישי יכול היה לכבוש את השני אבל העדיף להחזיר לחלוץ שבעט סמוך לקורה של שוורץ.  המחצית הראשונה הסתיימה ביתרון צהוב, שהוכפל 9 דקות מפתיחת המחצית השנייה. שוב ויקי פרץ התנהל עם הכדור, היטל בשחקני ההגנה ובעט לשער. מגן כפר סבא, הלל, הדף את הכדור לרגליו של טבק, שלא התקשה לכבוש את השני שלו במשחק.

בתום 90 הדקות, גרונדמן ושחקניו הבטיחו את הכרטיס לשלב חצי גמר הגביע בו פגשו את מכבי נתניה, אותה הביסו 1:6 ובסיום הקמפיין ניצחו בגמר הגביע 0:1 על בית"ר ת"א והחזירו של גביע המדינה לארון התארים.