פרי גיים

המחזור ה-30 בליגת Winner זימן את אחד המפגשים המרתקים שיש בכדורגל הישראלי, כאשר מכבי תל אביב אירחה את בית"ר 332A1465ירושלים באיצטדיון בלומפילד. פעמיים נפגשו שתי הקבוצות העונה, כאשר הירושלמים הם היחידים שמכבי לא הצליחה לנצח העונה.

פיטר בוס הגיע למשחק כאשר הוא עורך שינוי אחד בלבד בהרכב לעומת זה שפתח בשבוע שעבר, כאשר אלי דסה חוזר לעמדת המגן הימני, כאשר יובל שפונגין הוסט לעמדת המגן השמאלי במקומו של בן הרוש שנפצע במהלך השבוע שעבר.

ניצחון במשחק, ומכבי הייתה עוברת את הפועל באר שבע וניצבת במקום הראשון, כל תוצאה אחרת הייתה משאירה את הצהובים במקום השני.

לרכישת החולצה המיוחדת של ערן זהבי לרגל שבירת השיא, לחצו על התמונה!

ZAHAVI_750X510

מחצית ראשונה

הצהובים התחילו בסערה את המשחק כשכבר בדקה הראשונה ערן זהבי, שקיווה לשבור את שיא השערים ניסה את מזלו מתוך הרחבה אך נהדף על ידי בוריס קליימן. הלחץ הצהוב נמשך והניב פירות בדקה ה-10. כדור גדול של גל אלברמן הגיע לאלי דסה שהמשיך בנגיעה את הכדור לדור מיכה שפרץ קדימה. הקשר הגיע למצב נהדר מול קליימן ולא התבלבל. הכדור נעצר אך ורק ברשת, בלומפילד בשמיים ומכבי ביתרון 0:1. שער שלישי העונה לקשר הצעיר.332A1620

הצהובים המשיכו לשלוט במשחק ואף הגיעו להזדמנות טובה נוספת עם אלי דסה שניסה את מזלו ללא הצלחה, אך בדקה ה-20 המומנטום נגדע. בעיטת עונשין מ-11 מטרים נשרקה לטובת האורחים לאחר שאיתי שכטר הוכשל ברחבה ואלון יפת הורה על פנדל לחובתה של מכבי. ניקיטה רוקאביציה שלח את הכדור לרשת והשווה את תוצאת המשחק, 1:1 בבלומפילד.

החניכים של בוס לא הורידו את הראש ומרגע השיוויון הגיעו הזדמנויות רצופות של אלי דסה שקיבל כדור גדול מבן חיים אך לא מצא את המסגרת, וגם ערן זהבי שהגיע למצב גדול ממסירה של מיכה, אך הכדור שלו ננעץ במשקוף השער ויצא החוצה.  הקפטן הגיע להזדמנות גדולה נוספת לאחר שבן חיים השאיר לו כדור גדול מאגף ימין, אך הכדור שלו נחסם על ידי ההגנה. "הבצורת" של זהבי נמשכה גם דקה לאחר מכן, לאחר שכדור עומק של גל  אלברמן מצא את הראש של מלך שערי הליגה, אך הכדור ברח החוצה.

זו הייתה אחת המחציות היותר התקפיות שראינו העונה מהצהובים, שהגיעו לאינספור מצבים כולל זה של אורלנדו סה בדקה ה-33, אך גם הנגיחה של הפורטוגלי הלכה מחוץ למסגרת. מלבד בעיטת העונשין, המצב היחידי של האורחים הגיע בדקה ה-35 כאשר רוקאביציה בעט מ-20 מטרים מעל השער. דקה בלבד לאחר מכן, כדור חופשי של ערן זהבי מ-25 מטרים ננעץ בעמוד השער.332A1593

לאחר כל כך הרבה הזדמנויות, במיוחד מצד הקפטן, השער היה כל כך מתוק. כדור אדיר של דור מיכה מעל ההגנה מצא את זהבי שבלי לעצור, בוולה נהדר המשיך את הכדור עמוק עמוק לתוך הרשת. 1:2 למכבי בדקה ה-42. בישול גדול של מיכה, אך הפוקוס הוא כמובן על זהבי שהשווה את שיא הכיבושים של ניסים אלמליח מעונת 1954/55 עם 30 שערים בעונה, והרגל עוד נטויה.

לפני שריקת המחצית בית"ר הגיעה להזדמנות להשוות את המשחק כשניקיטה רוקאביציה הגיע לעימות נוסף מול פרדרג ראייקוביץ', אך הפעם השוער הסרבי עצר נהדר את הכדור ושמר על התוצאה 1:2 עד לשריקת המחצית.

מחצית שנייה

החצי השני התחיל ללא חילופים בשני הצדדים, ועם אותה מגמה של משחק בה הצהובים שולטים ללא עוררין. בן חיים בדקה ה-51 פרץ באגף שמאל והעביר כדור טוב אותו נגח זהבי מעל המשקוף. מכבי המשיכה להגיע להזדמנויות נהדרות בחלק ההתקפי, אך בדקה ה-60 הצהובים ספגו את השיוויון מרגליו של ניקיטה רוקאביציה שנהנה מכדור תועה, אותו המשיך מקרוב לרשת. 2:2332A1615 בבלומפילד.

פיטר בוס ביצע את החילוף הראשון שלו במשחק בדקה ה-70, כאשר הכניס למשחק את עדן בן בסט במקומו של אורלנדו סה.

לאחר החילוף, מכבי המשיכה לייצר מצבים ליד השער של קליימן, אך הכדורים של מיכה וזהבי סירבו להכנס, עד הרגע האחרון.בדקה ה-90, כשהכל היה נראה גמור, הוא עשה את זה. כדור גדול שהעביר האריס מדוניאנין ננגח על ידי ברק יצחקי, וזהבי דחק את הכדור עם השפיץ של הנעל,והפך לשיאן הכיבושים בעונה. עם שריקת הסיום, מכבי מנצחת 2:3 ועולה למקום הראשון לראשונה ב-2016.