פחות מ-24 שעות נותרו עד לשריקת הפתיחה הרשמית של עונת 2016/17. מכבי תל אביב תארח מחר (ה') את קבוצת גוריצה הסלובנית בסיבוב הראשון של מוקדמות הליגה האירופית, במשחק הראשון באיצטדיון בנתניה שישמש בעונה הקרובה כאיצטדיון הביתי של מכבי.

מי שיערוך בכורה מחר על הקווים יהיה שוטא ארבלדזה, מאמנה הגיאורגי החדש של הצהובים שבילה עם השחקנים במחנה האימון, וכעת עומד בפני תחילת הקדנציה שלו בצהוב. ארבלדזה פתח את מסיבת העיתונאים ואמר: " אני מניח שאם ראיתם את הראיון הראשון שלי באתר הרשמי אז אתם יודעים שאני מאושר כאן. היינו עסוקים במחנה האימון להכין את הקבוצה. המחנה הלך מצוין".

לקראת המשחק מחרAQ7A9291

"צפינו בגוריצה, יש להם שחקנים חדשים ולא יהיה קל להצביע על ההרכב הפותח. השחקנים מבינים לקראת איזה משחק הם באים מחר. אנחנו רוצים לפתוח בצורה חיובית את העונה".

על עזיבתו של ערן זהבי

"ערן הוא העבר. אנחנו מודים לו. אין הרבה שחקנים שיוכלים להבקיע כל כך הרבה ולתת כל כך הרבה. אני מאחל את כל המזל הטוב בסין. זה לא קל כי זו תרבות שונה וליגה שונה. אלו החיים. כשמישהו הולך מישהו מגיע. בכל דבר בחיים. אנחנו לא הולכים לשחק בעשרה שחקנים".

על דרך המשחק

"הדרך שלימדו אותי לשחק, הדרך שבה הדרכתי היא תמיד כדורגל אטרקטיבי והתקפי. ככה אנחנו ננסה לשחק, לפעמים נצטרך לעשות יותר מהכי טוב שלנו. זו הפילוסופיה המאוד פשוטה שלי. כל השיחות שלי עם השחקנים מסתכמות בזה שהם צריכים להיות מקום ראשון".

על אובדן התארים בעונה שעברה

"כל המועדון מאוכזב מאובדן התארים ואנחנו מבינים שאנחנו פה כדי להיות מקום ראשון. אנחנו נשנה את מה שנחשוב שנכון לשנות".

על הקבוצה שמצא במחנה

"צריך לתת קרדיט לשחקנים. להשיג 81 נקודות זה לא דבר קל. כמובן שלהיות מקום שני ולהפסיד גמר שהיית עדיף בו זה לא קל. זו הפעם הראשונה שמקום שני משיג כל כך הרבה נקודות. מעשרה הימים במחנה אמרתי לשחקנים שאי אפשר להרשים אותי עם יכולת, אלא עם רצון ותשוקה. זה מה שיעשה את השינוי".

על יוסי בניוןAQ7A9278

"יוסי הוא מודל לחיקוי. השחקנים בוטחים בו כי הוא עבר קבוצות שלא קל להגיע אליהם. כשאתה שם במשך כל כך הרבה זמן זה אומר שאתה יותר מרק מקצוען טוב. הוא מביא לנו ניסיון, ושתי שניות איתו יכולות לשנות את המשחק, לתת את ההערה הנכונה במגרש ובחדר הלבשה. תאחדו את זה ויש לכם שחקן נהדר".

על ההיכרות עם משפחת קרויף

"יוהאן לעולם לא ימות. המורשת שהוא השאיר תשאר תמיד. זה עונג לי כשיצא לי לשוחח איתו. זה היה כבוד להכיר אותו, וזה ילך איתי לעולם".

על נושא הקפטן

"גל יכול להיות בקלות הקפטן. הוא היה בשני משחקי האימון. גל יודע את התפקיד שלו, וזה הדבר הכי חשוב, הרבה יותר מסרט על הזרוע".