סיבוב חדש, משוכה חדשה. מכבי תל אביב תעלה הערב (ה', 20:00, שידור בערוץ 20) ל'סטאדיונאל מוניציפל', מגרשה הביתי של פנדורי, יריבתה של מכבי על הקרב לכרטיס לפלייאוף מוקדמות הליגה האירופית. אחרי שלמדנו היטב את גוריצה, הפקנו לקחים לפני ואחרי קאיירט, הגיע הזמן להוציא מחברות ולהתכונן לקרב הקרוב של הצהובים.

מי את פנדורי?13558646_1038188922940804_3325366345726114026_o

המועדון הצעיר יחסית הוקם בשנת 1962, ומאז ועד היום לא הצליחו 'כורי הפחם' לזכות באליפות המקומית. את העונה האחרונה סיימה פנדורי במקום השלישי אשר הוביל אותה ישירות לסיבוב השלישי של מוקדמות הליגה האירופית. עם זאת, יש הבדל גדול מאוד בין פנדורי מודל 2015/16 לזו שתפגוש את הצהובים מחר.

עקב בעיות עם נותן החסות הראשי שלה, פנדורי איבדה מקור הכנסה רציני אשר אילץ את ההנהלה לבקש משחקניה קיצוץ של קרוב ל25% בשכר. הבקשה לא התקבלה היטב וקרוב לעשרה שחקני סגל עזבו את פנדורי, כולל את המאמן אדוארד לורדנסקו (בנו של מאמן הנבחרת הרומנית לשעבר, אנגל לורדנסקו). את מקומו של המאמן תפס פטרה גריגוראש.

2016/17

פנדורי החלה את העונה בצורה רשמית לפני חמישה ימים בלבד, לכן מעט קשה לדבר ולנתח את הקבוצה של גריגוראש. פנדורי התמודדה במשחק הראשון של ליג 1 הרומנית נגד קראיובה, במשחק שנערך באותו איצטדיון בו תפגוש מכבי את הרומנים. התוצאה של המשחק (1:2) אמנם מראה על ניצחון של פנדורי על היריבה, אך יש כמה רבדים בהם ניתן לבחון את המשחק, שהסתיים בשער דרמטי של פנדורי בדקה ה-89 לאחר שהשער הראשון של המארחים הגיעו מטעות קשה בהגנת האורחים.

קראיובה, לא מצמרת הליגה הרומנית שלטה ברוב שלבי המשחק (58% החזקת כדור) ובלא מעט פרמטרים של המשחק. מבחינת מסירות, פנדורי רשמה 391 מסירות, כש-71% מהן הגיעו ליעד, כ-100 פחות מהיריבה שגם דייקה יותר. גם באספקט הבעיטות לשער, קראיובה בעטה 15 פעמים לשער לעומת שלוש של פנדורי, אך בכדורגל סופרים את הכדורים ברשת, ושם המארחים דייקו פעמיים והכריעו את המשחק.

הקבוצה של המאמן הטרי פטרה גריגוראש שיחקה במערך של 4-4-1-1, כאשר ברוב שלבי המשחק השתנה המערך למעיין 4-3-3, כאשר בחוד עומד חלוץ החוד של פנדורי ומלך השערים של הליגה הרומנית אשתקד, איוון הורה.

דיוק ומהירות – איוון הורה

כפי שציינו קודם, לא מעט שחקנים עזבו את פנדורי הקיץ, אך השחקן המוביל שלה נשאר במדי ה'כורים'. החלוץ בן ה-27 שמתנשא לגובה של 1.81, יפגוש את ההגנה הצהובה כשהוא סוחב רקורד מרשים מהעונה הקודמת. הרומני הוכתר כמלך השערים של הליגה אשתקד, כשהוא כובש לא פחות מ-19 שערים בעונה.

HORA

דריבלים של הורה נגד יריבים לפי תפקוד על המגרש ()

הורה, שחווה את עונתו הטובה ביותר אשתקד, התאפיין כששיחק כחלוץ מרכזי 70% מהזמן, ואת היתר העביר כחלוץ כנף בצורה שווה בין צד ימין וצד שמאל. גם הדריבלים של החלוץ הם שם דבר אצל הורה, שעושה בממוצע ארבעה דריבלים למשחק עם 50% הצלחה. אבל הדבר איתו הכי מזוהה הורה, הוא ניצול המצבים. הרומני מתרגם כ-40% מהמצבים שלו בתוך הרחבה לכדי שערים, דבר מרשים במיוחד לאור העובדה שהוא מגיע ל2.5 בעיטות בממוצע למשחק. המיקום וחוש השערים שלו הוא דבר שלא ניתן לראות בדפי הסטטיסטיקה, אבל בהחלט על המגרש ולשחקנים של שוטא ארבלדזה כדאי לפקוח עין עליו.

כדאי לשים לב ל:

  • קלאודיו וויקולט – מספר 8 של פנדורי שמשחק מתחת לחלוץ ומהווה בורג חשוב מאוד במשחק של הרומנים
  • לוסיאן סנמרטין – הרכש החדש של פנדורי אמנם לא ישחק במשחק הראשון, אבל לקראת הגומלין כדאי מאוד לשים לב לאחד השחקנים הטכניים ביותר היום ברומניה.