שלב הבתים של הליגה האירופית נמצא במרחק נגיעה מהצהובים של שוטא ארבלדזה שיארחו את היידוק ספליט (ה', 20:00) באיצטדיון נתניה למפגש הראשון מבין שניים שיכריעו מי תעפיל לשלב הבתים היוקרתי של המפעל. ספליט תהייה הקבוצה הקרואטית השנייה שמכבי תפגוש בהיסטוריה של המפגשים האירופים. רגע לפני שפרק נוסף נכתב, הלכנו אחורה לפעם האחרונה שקבוצה קרואטית הגיעה לפגוש את מכבי. MTA__1340092861_Levin

השנה היא 2001, מכבי תל אביב נמצאת בשלב המוקדמות של מה שנקרא אז גביע אופ"א. לאחר שחלפה על פני ז'לגריס וילנה בסיבוב הראשון (0:1 ו-0:6, הניצחון הגדול בהיסטוריה של מכבי באירופה), הוגרלה הקבוצה של ניר לוין להתמודד מול דינמו זאגרב, מועדון הפאר מקרואטיה.

בניגוד למפגש הנוכחי נגד היידוק, צמד המפגשים נגד דינמו נפתח במשחק חוץ. הצהובים הצליחו לחזור לארץ עם 2:2 ושני שערי חוץ שהיוו יתרון גדול לקראת הגומלין. רודריגו גולדברג וברוך דגו העלו את הצהובים ליתרון מבטיח, אבל יסמין אגיץ' וגוצ'ה סדלוסקי השוו במחצית השנייה והעבירו את ההכרעה לארץ. חמישה ימים לאחר מכן, הגיע משחק הגומלין שנערך בבלומפילד.

עשרת אלפים צופים הגיעו לדחוף את מכבי באיצטדיון היפואי אל עבר השלב הבא, אך ליסמין אגיץ' היו תוכניות אחרות. מספר 8 של הקרואטים כבש שער בדקה ה-32 שהימם את האוהדים הצהובים וגרם לדברים להראות לא טוב עבור שחקניו של ניר לוין. אבל גם למכבי MTA__1429342623_נמני_חיפה_2003היה מספר 8 על המגרש, כזה שידע להתייצב בדיוק לרגעים המכריעים.

ארבע דקות לפני השריקה למחצית, דינו דרפיץ' הכשיל את שחקנה של מכבי ברחבה ולזכות הצהובים נשרקה בעיטת עונשין מ-11 מטרים. אבי נמני ניגש לבעיטה ובקור רוח השווה את התוצאה, אשר נשמרה עד סיום המשחק ובזכות יחס שערים שלחה את הצהובים לחגוג.