מערכי משחק

הקרואטים פתחו את העונה בסיבוב השני של מוקדמות הליגה האירופית, ושלושה ימים לאחר מכן כבר התמודדו במחזור הראשון בליגה הקרואטית. עד כה שיחקה הקבוצה של מריאן פושניק תשעה משחקים סה"כ, ארבע באירופה וחמישה בליגה, כך שאפשר לומר שגם ספליט וגם מכבי כבר נמצאות בכושר טוב לקראת המפגש ביניהן.

בליגה, ספליט ממוקמת כעת במקום השלישי בטבלה, כאשר בשבוע האחרון איבדו הקרואטים נקודות חשובות כשהפסידו לדינמו זאגרב וסיימו בתוצאת תיקו נגד אוסייק. כדי לערוך נתיחה מדויקת ככל האפשר על היידוק מודל 2016/17, לקחנו את הניצחון הכי גבוה של היידוק (0:4 נגד איסטרה) וההפסד הגדול ביותר העונה (4:0 נגד זאגרב) ובדקנו את מיקומי השחקנים.

באופן כללי, היידוק עולה למשחק במערך 4-3-3, אבל בצורה שמשתנה על פי היריבה. בהפסד לזאגרב, פושניק עלה במערך דומה, אלא שברוב שלבי המשחק הציגו שחקניו קישור מעובה וחלוץ בודד, מעיין 4-1-4-1. גם בניצחון נגד איסטרה, שחקני הקישור של היידוק מתכנסים פנימה לכיוון האמצע, כאשר גם שחקני הכנף מתכנסים מתחת לחלוץ המרכזי. התקפות על פי אגף

אם נתרכז לרגע בפן ההתקפי, אמצע המגרש ושחקני האמצע מהווים את החלק הארי של ההתקפה של הקרואטים. על פי הנתון של התקפות אשר ייצרו בעיטה לשער או היו לתועלת התקפית, היעילות של ההתקפות ממרכז המגרש של הקרואטים גדולה בהרבה מאלו שבצדדים, כפי שניתן לראות בתרשים.

שחקני הקישור של פושניק מרבים להחליף מקומות ביניהם במהלך המשחק, וכפי שכבר ציינו לנתב את המשחק לכיוון המרכז.

הקלאסיקו של קרואטיה

את המשחק האחרון שלה סיימה היידוק בשיוויון נגד קבוצת אוסייק, אבל כדאי להתעכב דווקא על ההפסד היחיד והכי כואב עד כה של היידוק עד כה העונה, בקלאסיקו של קרואטיה נגד דינמו זאגרב. השחקנים של פושניק לא הופיעו למשחק שנערך ב'פוליוד' כשהם נקלעים לפיגור שניות לפני סיום המחצית הראשונה וספגו שלושה שערים נוספים עד הדקה ה-68 מהיריבה המושבעת.

אחד הדברים שדינמו הצליחה למנוע מהיידוק בצורה כמעט מוחלטת, הייתה הכנסת הכדור לאזורי מפתח. היידוק תקפה יותר פעמים מזאגרב (105 לעומת 90) אך כדי להבין איפה נפלה הקבוצה של פושניק, אפשר לראות את נתוני הבעיטות לשער, שם זאגרב מובילה עם 11 התקפות שהסתיימו בבעיטה לשער, אחת יותר מהיידוק שהצליחה להגיע במדויק לשער רק בשלוש בעיטות.

גם נתוני המסירות של היידוק היו באחוז נמוך של דיוק (76% לעומת 85% של זאגרב), ובעיקר, נתוני המסירות ההתקפיות מאוד שעמדו על ארבע ניסיונות, אך אף כדור לא הגיע ליעד.

זכוכית מגדלת

הרבה כבר דיברו על הגיל הממוצע הצעיר של היידוק ספליט מודל 2016/17. השחקנים של פושניק אמנם חסרי ניסיון בזירה האירופית, אך מדובר בקבוצה מאוד מוכשרת, אשר רצה כבר כמעט שנתיים עם הרכב צעיר בליDribbleגה הקרואטית. החלטנו לקחת שלושה שחקנים מהקישור של ספליט ולפרט את הצד החזק של כל אחד מהם.

ניקולה ולאסיץ' – מספר 8 של היידוק הוא קשר קרואטי בן 18 בלבד, אשר מהווה חלק חשוב בפאזל של הקבוצה כבר עונה שלישית ברציפות(!), נתון מדהים ביחס לגילו הצעיר. ולאסיץ' הוא קשר התקפי עם דריבל נהדר, אותו הוא מנסה כשמונה פעמים בממוצע במשחק, נתון שעשוי להסביר מדוע הוא מסוחטי העבירות המובילים בחלק הקדמי. נקודת החוזקה של ולאסיץ' היא ללא ספק מסירות המפתח והמסירות ההתקפיות שלו אשר הניבו רק העונה כבר ארבעה בישולים. החלק הפחות חזק של ולאסיץ' היא הבעיטה ויכולת הכיבוש. הקשר לא כבש עוד העונה, וכמות הבעיטות שלו לשער נמוכה מבין שחקני החלק הקדמי של היידוק.2016-07-20-22-02-3594-

טינו סוסיץ' – אחד השחקנים המרתקים של היידוק ספליט הוא מספר 31 בלבן, טינו סוסיץ'. הקשר הבוסני שהרגל החזקה שלו היא הרגל השמאלית, הוא אחד השחקנים היותר מסוכנים של היידוק. אם חשבתם שולאסיץ' עושה הרבה דריבלים, אז סוסיץ' הוא השחקן שמבצע הכי הרבה דריבלים אצל הקרואטים, 11 בממוצע למשחק עם 60% הצלחה.

בניגוד לשאר הקשרים, סוסיץ' הוא אחד השחקנים הורסטיליים שמאיימים הכי הרבה לשער וגם כובש הכי הרבה. אשתקד, סוסיץ' סיים כמלך השערים של היידוק עם 12 שערים בליגה, ו-15 במאזן הכללי בעונה. בעיטות מרחוק, כניסות מאחורי הבלמים ואחוזי דיוק גבוהים הם רק חלק מהתכונות של הקשר שיגיע לנתניה.

פראן טודור – אם שם המשפחה של הקשר בן ה-20 מהיידוק מוכר לכם, אתם לא טועים. פראן טודור הוא אחיין רחוק של איגור טודור, בלמה לשעבר של יובנטוס, ואם אתם רוצים לפלפל עם עוד קצת פיקנטריה, הוא גם המאמן האחרון של אייל גולסה בפאוק סלוניקי.

אבל עם כל הכבוד לקשר המשפחתי, פראן לא צריך את הדוד כדי לזכות בכבוד. הקשר הצעיר נחשב לאחד מעמודי התווך במשחק של היידוק בעונה הקודמת, והעונה הוא מתנדנד בין הספסל ל-11 הפותחים, אך למרות זאת מצליח לספק שני בישולים ושני שערים בשישה משחקים העונה.

קטנות

מספר 12  – את השחקן הכי חשוב של היידוק אנחנו לא נראה במלואם בנתניה. כאות מחווה של היידוק ספליט לאוהדיה, הספרה 12 הופרשה ואף שחקן לא לובש את המספר הזה, כאות מחווה לקהל עם הפתגם השחקן ה-12.FRANK

לוברה קאליניץ' – מי שעונד את סרט הקפטן בהיידוק הוא השוער הקרואטי בן ה-26. עוד מקבוצות הנוער של היידוק קאליניץ' הוא השוער הראשון, ןגם בנבחרת הקרואטית קאליניץ' רשם ארבע הופעות במדים הלאומיים ואף השתייך לסגל הנבחרת הקרואטית ביורו 2016, בו הודחו הקרואטים בשמינית הגמר על ידי אלופת אירופה, פורטוגל.

פרנק אוהנדזה – החלוץ הראשי של היידוק יגיע לארץ לאחר שנעדר ממשחק הליגה האחרון כדי להוציא ויזה. במידה ואכן יפתח, להגנה של מכבי תהיה הרבה עבודה עם החלוץ הקמרוני שכבש עד כה חמישה שערים. במידה ולא, אחמד סאיד יעלה בחוד של הלבנים ביום חמישי.