שיתוף הפעולה של מועדון מכבי תל אביב ו'קרן מכבי' ממשיכים לשתף פעולה עם מחלקות הנוער של טייבה, כאשר הפעם הצטרפו לאירוע מיוחד אתלטים של קולג' ה-NCAA בשיתוף עם עמותת StandWithUs ו- Standing Ovation, לבוקר שהוקדש כולו לכדורגל, רב תרבותיות והרבה כיף.

הילדים והאתלטים חולקו לקבוצות של שמונה וערכו טורניר שמעבר למנצחים ומפסידים, קבוצות מעורבות של יהודים, ערבים, נוצרים שיחקו יחד באותו קבוצה וחלקו את חוויות הרב-תרבותיות.IMG_5348

האירוע נערך בקריית שלום, וכלל אתלטים אמריקאים מענף הכדורסל, ההיאבקות והשחייה שחוו לראשונה את הדו קיום דרך הכדורגל, דבר שנתן להם הבנה טובה יותר וביטל דעות קדומות כאלו ואחרות על הסכסוך הערבי-ישראלי.

לאחר הטורניר, מנהל 'קרן מכבי' ג'וש הליקמן קיים דיון עם המשתתפים על ההיסטוריה של ישראל דרך הזווית המיוחדת של מועדון הכדורגל מכבי תל אביב.  אחד האתלטים מהקולג' 'פלורידה טק' אמר בסיום: "זו הייתה חוויה מבורכת מבחינתנו. לבוא לכן ולהיות במגע עם הילדים, בשבילי זה אחד הדברים האדירים שספורט יכול לעשות, בגישור הפער בין אנשים. נדהמתי לראות ילדים ערבים וישראלים יוצרים קשר, צוחקים ונהנים אחד עם השני".

אביב רוזנפלד מ- Standing Ovation דיברת על החשיבות של הפעילות: "אני מאמין שהתכנית שלקחנו בה חלק היום יחד עם הספורטאים האמריקאיים והילדים מראה את פרצופה האמיתי והיפה של מדינת ישראל, ומוכיחה שספורט היא הדרך המושלמת כדי לקיים רב תרבותיות ודו קיום".