פרי גיים

כ-20 אלף אוהדים באצטדיון פוליוד שבקרואטיה קיבלו את פניהם של שחקני מכבי תל אביב, שהגיעו ביתרון 1:2 זכר למשחק הראשון מול היידוק ספליט בפלייאוף הליגה האירופית. את סרט הקפטן ענד עם העלייה לכר הדשא דור מיכה. שוטא ארבלדזה חסר במשחק את טל בן חיים החלוץ (צהובים) ואת גל אלברמן שלא החלים ממחלה. עם זאת, המאמן הגיאורגי עלה בהרכב התקפי שכלל את יוסי בניון, אוסקר סקאריונה, מיכה ועדן בן בסט.

מחצית ראשונה

מפתיחת המשחק הצהובים הכתיבו את קצב המשחק כשהמטרה הייתה לשלוט בכדור ולנסות ולמצוא פירצה בהגנה של הקרואטים. בדקה ה-10 רשמו הצהובים את ההזדמנות הראשונה אחרי שסקאריונה מצא את בן בסט במתפרצת. האחרון ניסה את כוחו מ-16 מטרים. קליניץ' קלט.

14114829_1189166181121416_701784518888433322_o

השחקנים של ארבלדזה המשיכו להראות טוב בדקות הראשונות, בעוד הקרואטים נראו חסרי אונים מול הלחץ של הקישור של מכבי במרכז המגרש על כל כדור. ההזדמנות הראשונה של הקרואטים נרשמה בדקה ה-22 עם בעיטה של ג'פרסון מ-17 מטרים רחוק משערו של ראייקוביץ'.

ככל שחלפו הדקות הקרואטים החלו להחזיק יותר בכדור, אך התקשו להגיע למצבים. הקרואטים המשיכו ללחוץ ובדקה ה-31 סוסיץ' כמעט וכבש מטעות של ראייקו. השוער הסרבי יצא רע לכדור חושפי שהוגבה מצד שמאל ולא הצליח לאגרף את הכדור, שהגיע לסוסיץ'. האחרון בעט סמוך למשקוף של ראייקו. _Q7A8339

בדקה ה-40 השליטה של הקרואטים באה לידי ביטוי בשער של קוסיץ'. הקשר הקרואטי ניצל טעות בהגנה אחרי הגבהה לרחבה וכבש מקרוב 0:1. בסיום המחצית הראשונה הצהובים ירדו להפסקה בפיגור שהרחיק אותם משלב הבתים.

מחצית שנייה

המחצית השנייה נפתחה ללא שינויים בהרכב שתי הקבוצות. בדקה ה-52, כדור חופשי מצד שמאל של אוסקר סקאריונה, חצה את כל ההגנה של הקרואטים, הפתיע את קליניץ', פגע בקורה הימנית ונכנס פנימה. 1:1. בתוצאה הזו מכבי בשלב הבא.

אלא שבדקה ה-59, כדור חופשי נוסף שנשרק לטובת הקרואטים הוביל לשחזור השער הראשון, כשסוסיץ' הגביהה וקוסיץ' ניצל טעות בהגנה של מכבי ומקרוב דחק פנימה. 1:2 לספליט. _Q7A8469

ככל שחלפו הדקות מכבי המשיכה לשלוט במשחק אבל לא רשמה מצבים מסוכנים. ארבלדזה ערך את החילוף הראשון במשחק בדקה ה-81 כשהכניס את אורלנדו סה על חשבונו של יוסי בניון. מכבי ניסתה להגיע להכרעה עוד לפני 90 הדקות אך ללא הצלחה והמשחק המשיך להארכה.

הארכה, מחצית ראשונה

שתי הקבוצות פתחו את המחתית הראשונה של הארכה בניסיון לשמור על השער, אולם הואנדזה כמעט וכבש את השער השלישי של הקרואטים אחרי שחלף בקלות על פני בן חיים וטיבי אך נכשל מול ראייקו. איגיבור ניסה מן העבר השני בבעיטה מהאוויר שחלפה סמוך לקורה. רגע לפני השריקה למחצית שוב ראייקוביץ' הציל את מכבי אחרי שסוסיץ' ניצל טעות ברחבה של מכבי ובעט מ-7 מטרים. ראייקו היה במקום. המחצית הראשונה הסתיימה ללא שינוי בתוצאה.

_Q7A8603

מחצית שנייה

שתי הקבוצות כבר נראו עייפות. ארבלדזה ערך את החילוף האחרון שלו והכניס את ברק יצחקי על חשבונו של דור מיכה. מכבי עוד ניסתה להכריע את המשחק אבל העייפות גברה גם על שחקני ההתקפה של ארבלדזה שלא מצאו פתרון להגנה הצפופה של הקרואטים. המשחק עבר להכרעה בבעיטות עונשין מ-11 מטרים.

פנדלים:

ולאסיץ' – 0:1 ספליט

יצחקי – 1:1

טודור – ראייקוביץ' עצר!

טל בן חיים – קליניץ' עצר. 1:1

הואנדזה – בועט החוצה!

סקאריונה – קליניץ' עוצר. 1:1

גנסטוגלו – כובש 1:2 לספליט.

אורלנדו סה – בפנים. 2:2

סוסיץ' – כובש. 2:3 לספליט.

מדוניאנין – בפנים. 3:3

קוסיץ' – בחוץ! 3:3

אבי ריקן – בפניייםםםםםם! מכבי מנצחת בפנדלים!