מועדון הכדורגל מכבי תל אביב הגיע לסיכום עם מאלמו השבדית על רכישתו של וידאר ארן קיארטאנסון חלוץ איסלנדי בן 26 שעבר בהצלחה את הבדיקות הרפואיות וחתם על חוזה לארבע שנים במועדון.

קיארטאנסון, שכבש 14 שערי ליגה ב-20 הופעות במדי מאלמו מאז הצטרף מג'יאנגזו סונינג הסינית, כבש שער אחד ב-9 הופעות בינ"ל במדי איסלנד ונמנה על סגל נבחרתו למשחק נגד אוקראינה בקייב ב-5.9. AQ7A8982

 

המנהל הספורטיבי ג'ורדי קרויף אמר לאתר הרשמי של המועדון: "וידאר הוא חלוץ פורה בעל רקורד מרשים אותו ניסינו להחתים משך זמן רב. אנו מאושרים שהצלחנו להגשים את המטרה שלנו ומקווים כי יעזור לנו להשיג את היעדים שלנו. אנו שמחים שהצלחנו להשלים את ההחתמה הזו בטווח זמן כה קצר. זוהי תוצאה של עבודת צוות. שמחתי לעבוד שוב עם ג'ק אנגלידיס בתפקידו החדש כשהוא עובד לצד הבעלים בקנדה. אני אסיר תודה למיץ' גולדהאר שהראה שוב את המחויבות שלו כלפי חיזוק המועדון ועל העזרה שלו לאורך כל התהליך שבסופו ההחתמה המשמעותית הזו הפכה לעובדה קיימת".

קיארטאנסון, אמר לאתר הרשמי: "זה היה יום מאוד ארוך שהחל בקופנהאגן בשעות הבוקר. בפרק זמן ממש קצר הספקתי  לערוך סיור קצר ברחבי תל אביב והופתעתי לטובה. פגשתי את ג'ורדי קרויף ואת המאמן שוטא ארבלדזה, עברתי בדיקות רפואיות, ביקרתי במשרדי המועדון וראיתי מקרוב שמדובר במועדון גדול. AQ7A8989

ברור שאני יודע שהקבוצה העפילה לשלב הבתים בליגה האירופית ושיחקה בעונה שעברה בליגת האלופות. ראיתי חלק מהמשחקים וזה היה בית מאוד קשה. אני מאוד נרגש לחתום במכבי ת"א ואני יודע כי מדובר במועדון הגדול ביותר בישראל עם קהל חם והיסטוריה מפוארת. עכשיו אני חוזר לסגל נבחרת איסלנד לקראת משחק המוקדמות שלנו באוקראינה ואחזור אח"כ. ברצוני להודות לכולם במאלמו, השחקנים הצוות והאוהדים. הייתה לי שם תקופה מדהימה  אבל עכשיו אני מתחיל פרק חדש בקריירה שלי".

תוצר מחלקת הנוער של המועדון האיסלנדי סלפוס, קיארטאנסון המתנשא לגובה 187 ס"מ, ערך את הופעת הבכורה שלו בבוגרים בגיל 16 לפני שעבר ל-איי.בי.וי וסטמאניאר ב-2009. קיארטאנסון חזר לסלפוס ובשלוש עונות כבש החלוץ 35 שערים ב-70 הופעות לפני שעבר במרץ 2013 לקבוצת פילקיר רקייוויק במדיה כבש 23 שערים ב-30 הופעות. בינואר 2014 עבר קיארטאנסון לנורבגיה וחתם בקבוצת וולרנגה בה שמר על מאזן כיבוש מרשים של 31 שערים ב-33 הופעות לפני שנמכר לסין. תחת המאמן דן פטרסקו, כבש קיארטאנסון 13 שערים ב-35 הופעות לפני שחזר לסקנדינביה והצטרף למאלמו כשסה"כ כבש במהלך 144 שערים ב-284 הופעות.