פרי גיים

מכבי ת”א פתחה הערב (חמישי) את שלב הבתים של הליגה האירופית לאחר שעברה בדרך ארבע קבוצות, מול זניט סנט פטרסבורג הרוסית.

מאמן מכבי ת”א, שוטא ארבלדזה, פתח את המשחק כשבחוליית ההגנה איגור פיליפנקו קיבל את חולצת ההרכב במקומו של איתן טיבי שעדיין לא החלים מהפציעה. עומרי בן הרוש המשיך לקבל קרדיט ופתח בפעם השניה ברציפות בהרכב, אלי דסה וטל בן חיים הבלם השלימו את חוליית ההגנה. 4Z6A0360

יוסי בניון קיבל מקום בהרכב ושיתף פעולה עם טל בן חיים ווידאר קאיירטנסון בחלק ההתקפי כאשר האריס מדוניאנין, נוסא איגיבור וגל אלברמן שחזר להרכב לאחר שלא פתח במשחק הליגה האחרון נגד בית”ר י-ם סגרו את תמונת ההרכב.

מחצית ראשונה

האיום הראשון של מכבי ת”א היה בדקה החמישית כשעומרי בן הרוש השתלט על כדור אבוד כ-30 מטר מהשער של זניט ובעט בעיטה שטוחה שפגעה בשחקן הגנה ויצאה לקרן.

בדקה התשיעית ויטסל בעט בעיטה חופשית מעשרים מטרים וגרמה לראייקוביץ לחלץ איברים. לא עברו 5 דקות ואקסל ויטסל שוב בחן את ערנותו של ראייקו כשבעט מחוץ לרחבה כדור למרכז השער. משחק של גישושים בין שתי הקבוצות במרכז המגרש נעצר עם תיקול נהדר של אלברמן במרכז המגרש שהשאיר את טל בן חיים בצד ימין של הרחבה ולאחר דריבל נאה בעט בעיטה שטוחה שנעצרה רק בקורה. הכרטיס הצהוב הראשון במשחק הונף בדקה ה-19 לקוקורין לאחר תיקול על עומרי בן הרוש. AD0Y4407

לאחר מספר דקות שקולות מכבי תל אביב עלתה ראשונה על לוח התוצאות, טל בן חיים הוציא כדור חוץ סמוך לרחבה, האריס קיבל את הכדור וניסה להגביה אל תיבת החמש, יוסי בניון ניסה להטות את הכדור והטעה את השוער, הכדור קיפץ אל השער והעיר את 12,000 הצהובים ביציע, 0-1 למכבי ת”א בדקה ה-27. לאחר עשר דקות פריצה של יוסי בניון באגף שמאל הביאה את מדוניאנין להזדמנות טובה כעשרים מטרים מהשער, הכדור של האריס הלך החוצה. המהלך שחתם את המחצית היה שייך להאריס מדוניאנין כשבעיטה חופשית שלו מכעשרים ושניים מטרים עברה סמוך לקורה הימנית של זניט.

מחצית שניה

המחצית השניה התחילה בצורה נפלאה מבחינת הצהובים כאשר חמש דקות מהפתיחה טל בן חיים קיבל את הכדור בצד ימין והרים במדוייק אל עבר רחבת החמש בה מצא את הרכש החדש, וידאר קיארטנסון, שנגח בחוזקה לשער של זניט, מכבי ת”א עולה ל0-2 מוצדק. המוצהב השני במשחק היה חאבי גארסיה.

שתי התקפות מהירות של הרוסים תפסו את הגנת הצהובים חשופה אבל תגובהAD0Y4861 מהירה של טל בן חיים הבלם מנעה שער בטוח לזניט.  המשחק של הרוסים הפך לפיזי יותר וכרטיס צהוב נוסף נשלף הפעם לחובתו של אקסל ויטסל. החל מהדקה ה-60 מכבי החלה ללכת אחורה מעט ויצאה ללא מעט מהתקפות מתפרצות.  בדקה ה-70 מכבי ת”א עשתה את השער השלישי כשהאריס מדוניאנין שוב אחראי לשער. כדור חופשי מדוייק לחיבור של הרוסים הפך את המשחק לתבוסה, מכבי ת”א 0-3, צמד למדוניאנין.

בדקה ה-77 ההתקפה הרוסית מצאה את הרשת, קוקורין הגיע לכדור ברחבה שהוקשת מעל ראייקו ונגח פנימה, 1-3 למכבי. אלי דסה קיבל את הכרטיס האדום בדקה ה-83 כאשר ביצע שתי עבירות שזיכו אותו בכרטיס צהוב באותה התקפה. בסופה מאוריסיו הבקיע מבעיטה חופשית מקו ה-5.

לאחר ההרחקה הגנת מכבי היתה חדירה והשער השלישי של הרוסים הגיע מהר מאוד. כדור רוחב מצד שמאל של הרחבה עבר את כולם והשאיר את ג’וליאנו חופשי לרשת חשופה 3-3. בתוספת הזמן המהפך הושלם, הגבהה מושלמת לרחבה מצאה את דיורדוביץ’ 3-4 לזניט.