המנהל הביצועי של מכבי תל אביב מסכם ארבעה חודשים של מהפכה במחלקת הנוער של המועדון. תפסנו אותו על מנת להתעדכן בנעשה במחלקה, השינויים שחלו והדברים שנותרו לשנות.

"התכנית של המועדון היא להמשיך לעבוד באותה מתכונת עם בתי הספר לכדורגל בצפון ובדרום". אומר  מבחינתי זו אותה משפחה ולא יהיו שינויים בעניין הזה גם בעונה הבאה. כמועדון, אנחנו צריכים בריכה גדולה ככל האפשר לדוג שחקנים כשרוניים ככל האפשר. המידע והסטטיסטיקות שלנו מראות שאותה כמות של שחקנים מיוצרים על ידי הדרום והצפון. זה הכרחי מבחינתנו לשפר את המתקנים שלנו כדי לתת את התנאים הטובים ביותר לילדים, במיוחד בצפון. שני בתי הספר חשובים לנו כדי למצוא את הכשרונות הגדולים ביותר שימשיכו איתנו לקבוצת האיחוד בנערים ג'. גם מבחינת פילוסופית המשחק, אין הבדל בין בתי הספר כיוון שהמאמנים שואבים את הידע מהמועדון".

על הצעדים שנעשו במחלקה כולה

"עשיו מספר צעדים של התקדמות בארבעת החודשים האחרוים. ראשית, התחלנו בהליך פיתוח של המאמנים. אנחנו רוצים לוודא שהם מקבלים את כל האינפורמציה על הפילוסופיה שיש באקדמיה של מכבי תל אביב. זה מתחיל באיך שאנחנו רוצים לשחק ואיך שאנחנו רוצים שהמאמנים והשחקנים יכינו את עצמם לקראת המשחקים.

הוספנו דרישות לניתוחי הוידאו שאנחנו עושים כך שכל אימון וכל משחק מצולם, כך אנחנו יכולים להראות לשחקנים מה הם ביצעו נכון ולא נכון. בנוסף, אנחנו עובדים על קורס מקצועי ראשון מסוגו בארץ, שיכלול שיתוף פעולה עם מכללה לחינוך גופני וספורט בוינגייט. במסגרת שיתוף הפעולה אנחנו עתידים ליצור קורס מאמנים שיתקיים בקרית שלום ובו אנחנו נחלוק את הידע המקצועי שלנו".

סיכום מצב מנקודת מבטו

אני מרוצה מההתקדמות שעשינו בארבעת החודשים האחרונים, וגם מהמאמץ שהמאמנים והשחקנים עושים על מנת להסתגל לשינוי. אפילו ששיחקנו כדורגל בשנים לפני כן, אני מציב בפניהם דרישות שהם צריכים להתמודד איתן. בהתחלה היו כמה ראשים מסתובבים ועיניים מתגלגלות כיוון שהדרישות היו נראות להן משונה. אלו דרישות שהובאו לי כשהגעתי על ידי ג'ורדי קרויף וגם על ידי הבעלים של המועדון, לעשות את השינויים הדרושים כדי לקחת את המאמנים והשחקנים לשלב הבא. אני מרוצה מאוד מהכיוון עד כה".

לאחרונה הצטרף לואן לוון גם ריימונד אוטוול, שהפך לחלק מהצוות המקצועי של המחלקה: "אני יכול להתעסק עם הרבה יותר דברים כעת שריימונד עובד איתי. הוא מבלה שעות רבות עם המאמנים על כר הדשא עם המאמנים והשחקנים, ומנסה להמריץ אותם ככל האפשר כדי להשתפר. זה נהדר שהוא כאן. עבדנו יחד בקאיירט אלמטי וכעת אנחנו משתפים פעולה במכבי. ריימונד הוא פרסונה ידועה בהולנד כשחקן עבר, דבר שהשפיע הרבה על האופי שלו.

על הצעדים הבאים של המועדון אמר המנהל הביצועי של המועדון: "אנחנו מנסים לשפר את מאגר המידע שלנו על שחקנים בארץ, כך שמחלקת הסקאוטינג מקבלת הוראות שונות מאלו שקיבלו לפני כן. אנחנו רוצים לראות את השחקנים, אבל חשוב לנו להתחזק כבר בגילאים הצעירים ביותר, בהתאם לקבוצות הקיימות. אם יש עמדות שאנחנו צריכים שחקנים כאלו או אחרים, עם רגל ימין או שמאל, או שחקני הגנה או התקפה, נרצה למצוא אותם במועדונים אחרים. בנוסף, אנחנו נקיים בקרוב יום מבחנים פתוח לילדים שירצו לבוא ולהרשים אותנו,