זוכרים. מכבי ת"א התייחדה במשחק הבית האחרון של הליגה האירופית נגד אלקמאר עם זכרו של הנשיא התשיעי שמעון פרס ז"ל, חבר יקר של המועדון, מדינאי, מנהיג ומורה דרך בתחום החינוך לשלום באמצעות הכדורגל.

את השחקנים ליוו לכר הדשא ילדים מטעם פרויקט "בתי ספר תאומים לספורט ולשלום" של מרכז פרס לשלום שהוקם לפני 20 שנה על פי חזונו של הנשיא התשיעי. פרויקט זה, כמו גם שאר הפרויקטים של המרכז ממשיכים את דרכו של פרס שאמר: "אני מצפה ליום בו יוחלפו שדות הקרב במגרשי הספורט".

באצטדיון הוצגה תערוכת צילומים של שמעון פרס ז"ל בפרויקטים משותפים עם המועדון. קפטן הקבוצה לשעבר ערן זהבי ביקר בתערוכה וסיפר על הקשר הקרוב שהיה לו עם פרס ועל מפגשם האחרון במרכז פרס לשלום בעת ביקורו של זהבי בארץ בחודש אוגוסט בו קיבל תואר שגריר של כבוד בספורט מטעם הנשיא התשיעי. זהבי פגש בתערוכה את יוסף אבי יאיר אנגל (ג'וחא) שהיה יועצו של פרס במשך שנים ארוכות ואף צילם חלק מהתמונות שהוצגו בתערוכה.

פרויקט "בתי ספר תאומים לספורט ולשלום"

פרויקט זה הינו לוקח ילדים וילדות בגילאי 12-8 יהודים וערבים מעשרות קהילות שונות, במסגרת ספורטיבית שמטרתה לא רק לשפר כושר גופני, אלא גם להנחיל ערכים של עבודת צוות, הכרת וקבלת ה"אחר" ושלום. הילדים שעלו עם השחקנים לכר הדשא הם ילדים משתי קהילות תאומות- ג'לג'וליה ופרדס כץ. אשר מתאמנים יחד במהלך השנה ומקיימים פעילויות משותפות בהם לומדים מעט משפתו של האחר, מדברים על חשיבות הקבוצה, שוברים מחסומים ומבהירים כי על כר הדשא- השפה היחידה שמדברים היא שפת הכדורגל.