מכבי תל אביב תפתח מחר (ש', 16:00) את הסיבוב השני בליגת העל כשתתארח אצל הפועל כפ"ס באיצטדיון 'לויטה'. רגע לפני שהצהובים שלנו יוצאים למאבק נוסף מול קבוצות הליגה, אתם מוזמנים ליהנות ממידע פיקנטי ומעניין על מכבי תל אביב בסיבוב השני.

החל מעונת 1977/78, החלו להיערך בליגה הישראלית הבכירה שני סיבובי ליגה מלאים, כשהסיבוב השני לא מתחיל לפני שהסיבוב הראשון מסתיים. לפני כן, הקבוצות שיחקו חלקי סיבובים, עד שכל קבוצה פגשה כל יריבה פעמיים, במשחק בית ובמשחק חוץ.

מכבי שמעולם לא ירדה לליגת המשנה, השתתפה בכל המשחקים מאז החלה הליגה לעבוד בתצורה של שני סיבובים בצורה מלאה, כלומר בסה"כ ב-39 משחקי פתיחת סיבוב שני. והמאזן? 19 ניצחונות, 9 תוצאות תיקו ו-11 הפסדים.

את היריבה הנוכחית, הפועל כפר סבא, פגשנו פעמיים בין השנים 1997/98 וב-1982/83 ושני המפגשים הסתיימו בתוצאת תיקו.

בשלוש העונות האחרונות, מכבי ניצחה את כל משחקי פתיחת הסיבוב השני, וגם את משחקי פתיחת הליגה. היריבות ב-4 השנים האחרונות היו סכנין, מכבי פ"ת והפועל עכו. אגב מלאבס, את מכבי פתח תקווה פגשנו הכי הרבה פעמים מאז החלו משחקי הסיבוב השני, סה"כ חמישה מפגשים. אחד מאותם מפגשים היה דרמטי במיוחד, כשמכבי אירחה את הכחולים מפ"ת רגע לפני שהיא ממריאה לטורינו לפגוש את יובנטוס ארז מסיקה הוא השחקן שחתום על השער בדקה ה-88 שהעניק למכבי ניצחון חשוב.

מבחינת האיש על הקווים, המאמן שהדריך את מכבי תל אביב הכי הרבה פעמים במשחקי פתיחת סיבוב שני הוא לא אחר מאברם גרנט, שזכה עם מכבי בשתי אליפויות וגביע מדינה אחד. 

ומה עם הכובשים המצטיינים של מכבי בסיבוב השני? אז יש לנו שלושה שמות שלא נראה לנו שיפתיעו אתכם יותר מדי. אלי דריקס וערן זהבי ניצבים יחד במקום השני עם חמישה שערים כ"א במשחקי פתיחת הסיבוב. במקום הראשון? אבי נמני ניצב בגאון עם נתון מדהים של שמונה שערים במשחקי פתיחת הסיבוב השני.