בשנים האחרונות מדע הספורט מספק מידע מהותי לצורכי התכנון, הביצוע והבקרה של תוכניות אימון בענף הכדורגל. בחודש מרץ הקרוב יפתח קורס חדשני בשיתוף מחלקת מדעי הספורט של מכבי תל אביב והמכללה לחינוך גופני בוינגייט שיעסוק בעקרונות המתודיים באימון כדורגל מודרני. הקורס, שיכלול 60 שעות אקדמאיות ויתפרש על פני 12 מפגשים, יועבר בקריית שלום. צוות המרצים יכלול את ד"ר אנטוניו דלו יאקונו, מרכז הקורס, המנהל המקצועי של מחלקת הנוער פטריק ואן לוון, ריימונד אוטוולד ומאמנים של המחלקה.

ההרשמה לקורס, שיחל ב-10.3 ויתקיים בימי שישי בין השעות 9:30 ל-14:30 כבר פתוחה. בראיון לאתר הרשמי סיפר דלו יאקונו על הצפוי למי שיחליט להשתתף בקורס.

איך עלה הרעיון לקורס?
"הרעיון הזה מתבשל הרבה זמן אבל מה שנתן דחיפה היא שיטת העבודה החדשה שהביא פטריק. החלטנו לעשות משהו שלא ייגע רק בהיבטים עיוניים, אלא במתודיקה של אימון והיבטים מקצועים, פילוסופיית משחק, טקטיקה. כל מפגש הוא באורך 5 שעות אקדמאיות. ישנם 3 חלקים. הראשון הוא בכיתה עם רקע מדעי ומקצועי והרבה דוגמאות פרקטיות. לאחר מכן יורדים למגרש. שם המאמנים של המחלקה מעבירים פרקטית את מה שלמדנו בכיתה. החלק השלישי הוא או דיון פתוח או ניתוח של החלק המעשי או סגירת מעגל של החלק העיוני והמעשי".

מה דרוש כדי להירשם לקורס?
"בתנאי הקבלה קבענו שמאמני כדורגל, לא מדריכי כדורגל, יכולים להירשם. צריך רקע מקצועי. גם סטודנט שנה ג' בתואר לחינוך גופני שעבר מבחן יסודות מדעיים באימון כושר גופני יכול להירשם. בן אדם בלי רקע או ניסיון לא יכול להירשם לקורס כי אנחנו מדברים בשפה מקצועית מצד אחד ורוצים שמי שיבוא יבין על מה מדובר. בהמשך המטרה היא להרחיב את הקורס לקורס שנתי, אך בינתיים אנחנו מסתפקים ב-60 שעות, 12 מפגשים".

מה היתרון של הקורס?
"הניסיון המעשי של המדריכים. בין אם זה מאמן, שהיה שחקן, או מנהל מקצועי שניהל מחלקות נוער ובוגרים במשך 15 שנה ובין אם זה הרקע האקדמי שמובא לקהל ומתבסס על מחקרים מדעיים".