בשנים האחרונות מדע הספורט מספק מידע מהותי לצורכי התכנון, הביצוע והבקרה של תוכניות אימון בענף הכדורגל. ב-10 במרץ יפתח קורס חדשני בשיתוף מחלקת מדעי הספורט של מכבי תל אביב והמכללה לחינוך גופני בוינגייט שיעסוק בעקרונות המתודיים באימון כדורגל מודרני. הקורס, שיכלול 60 שעות אקדמאיות ויתפרש על פני 12 מפגשים, יועבר בקריית שלום. צוות המרצים יכלול את ד"ר אנטוניו דלו יאקונו, מרכז הקורס, המנהל המקצועי של מחלקת הנוער פטריק ואן לוון, ריימונד אוטוולד ומאמנים של המחלקה.

ההרשמה לקורס, שיחל ב-10.3 ויתקיים בימי שישי בין השעות 9:30 ל-14:30, כבר פתוחה.

בין השאר יעסוק הקורס בשלושה נושאים עיקריים שבשילובם יחדיו יקבלו הנרשמים סט כישורים רחב להתמודדות עם הדרישות שמציב כיום הכדורגל המודרני.

1. פילוספיית האימון
בסוגיה זו יישמעו הרצאות מפיהם של פטריק ואן לוון וריימונד אוטוולד, המנהל הביצועי של מחלקת הנוער של מכבי ת"א ועוזרו, שיסבירו כיצד בונים מערכת שלמה סביב הפילוספיה שמתווה המנהל המקצועי. לדוגמא, כיצד מציבים עקרונות משחק שמתורגלים ונשמרים מגיל הילדים ועד קבוצת הנוער ומפתחים את השחקנים לפיהם. בנוסף, יילמדו הנרשמים כיצד ניתן לתכנון לו"ז אימונים לטווח קצר (שבועי) ולטווח ארוך (למשל מחזורי עבודה של 6 שבועות או מחזורי עבודה ארוכים במיוחד של שנתיים).

2. שימוש בידע המדעי
חלק זה בקורס יועבר בעיקרו על ידי ד"ר אנטוניו דלו יאקונו, מנהל מחלקת מדעי הספורט של מכבי ת"א. בסוגיה זו יילמד כיצד משתמשים בידע המדעי הנרחב שקיים כיום לאימון שחקני כדורגל בפועל. יוסבר כיצד לייעל את תהליך האימון, לפי עקרונות מדעיים, כשהמטרה היא לטפח את הספורטאים ולהכין אותם לקבוצות הבוגרות.

3. טכנולוגיה בספורט
בפרק זה ייחשפו הנרשמים לשלל מערכות שמסייעות להבנה מעמיקה יותר של יכולות השחקנים. לדוגמא: מערכות GPS, מאגרי נתונים הכולל דו"חות משחק, הערכת שחקן בהתאם לפילוספיית האימון וכן היבטים גופניים ומנטליים, ניתוח וידאו וכמובן החיבור של כל המרכיבים יחדיו.

בנוסף יתקיימו הרצאות אורח מרתקות של מומחים בניהול ואימון קבוצות כדורגל מקצועניות.

לפרטים והרשמה ניתן ליצור קשר עם ד"ר אנטוניו דלו יאקונו בדרכים  הבאות:

בפלאפון – 050-527-7055

במייל – antoniod@mtafc.com