משלחת של מחלקת הנוער יצאה היום (שלישי) לעיר ברגמו שבאיטליה, שם תתארח בימים הקרובים במחלקת הנוער של קבוצת אטאלנטה מהליגה הבכירה בארץ המגף. מי שמרכיבים את הנציגות של מכבי הם ד"ר אנטוניו דלו יאקונו (מנהל מחלקת מדעי הספורט במועדון) גיא צרפתי (מאמן קבוצת הנוער) אורי דוד (מאמן נערים ג') חן עבדו (מתאם אימוני השוערים) ואלירן סלמן (מאמן קבוצת ילדים ג' צפון). 

אנשי מכבי יבקרו אצל המקבילים מאיטליה ובמהלך שהותם יצפו בין היתר באימוני מחלקת הנוער של אטאלנטה וכמובן שבסוף השבוע הקרוב גם יתרשמו ממשחקי קבוצות המחלקה. בנוסף, ייפגשו גם אנשי המפתח בתחום המקצועי באטאלנטה במטרה להעשיר את הידע על המבנה של המחלקה, פילוסופיית העבודה, לוח הזמנים במהלך השבוע וההנחיות המקצועיות לגבי שיטת המשחק הנהוגה בה.

יש לציין כי מחלקת הנוער של המועדון מברגמו ייצרה במשך השנים לא מעט שחקנים לליגות הבכירות ביבשת ובמחקרים שפורסמו בשנים האחרונות היא אף הוכתרה למחלקת הנוער הטובה באיטליה ואחת מהמובילות בעולם. אנשי מכבי יתרשמו גם כיצד פועלת מערכת הסקאוטינג של אטאלנטה, מחלקת מדעי הספורט והאופן בו נאסף ומנוהל המידע על השחקנים עצמם.

מהעבר השני, ד"ר דלו יאקונו יעביר כשתי הרצאות על הפעילות של מכבי ושל ההתאחדות לכדורגל בישראל ויסביר על מודל העבודה שלהם. במכבי גם ייבחנו שיתוף פעולה אפשרי עם אטאלנטה שבעתיד עשוי לכלול השתלמויות מאמנים נוספות והחלפת ידע הדדי.