מאמנה החדש של מכבי ת"א ליטו וידיגאל הוצג היום (שלישי) בפני התקשורת הישראלית במסיבת עיתונאים חגיגית. לצידו של המאמן מאנגולה ישב גם המנהל המקצועי ג'ורדי קרויף שדיבר בין השאר על המינוי של וידיגאל.

"תיכננו זאת כבר לפני כ-5 שבועוות", הבהיר קרויף, "זה מה שהכי טוב למכבי. גם הבעלים היה חלק מזה כמובן, העובדה שכולנו כאן, גם מיץ' וג'ק היא סימן ברור שזו החלטה משותפת ואנחנו שמחים. אנחנו מקבלים בברכה את ליטו ומאחלים לו בהצלחה. ננסה לגרום להתאקלמות טובה שלו ולהשיג את התוצאות יחד איתי". 

"פגשנו את ליטו בפורטוגל לפני כ-5 שבועות", הוסיף, "היתה לנו שיחה טובה והבנו שהוא האיש שאנחנו רוצים. היו לנו משחקים חשובים ואני חושב שאם תנתחו את המשחקים האלה רובם היו בחוץ מול יריבות ישירות. זה לא היה הרגע הנכון להביא מישהו חדש, קיווינו למצב שונה וכעת זה הרגע. די ברור שהוא התאים לנו, אנחנו לא מביאים מישהו רק כדי להביא אותו, והיינו מוכנים לחכות. הוא היה מועסק במועדון אחר וזה לקח יותר זמן משחשבנו. אני חושב שכעת זה רגע טוב שהכל הסתדר לנו, גם הביטחון של הקבוצה, וזה הרגע האידיאלי, אבל אני אומר שוב שהקשר עימו נעשה כבר לפני כ-5 שבועות. ליטו היה האופציה הראשונה שלי. לא היתה לנו בעיה לחכות יותר זמן משהיה דרוש כי ידענו שהוא הבחירה הראשונה שלנו".

על האופי של וידיגאל:
"אני חושב שהוא חזק בקבוצות עם תקציבים קטנים יחסית, הוא השיג תוצאות טובות, הוא מאמן מאוד מאורגן והוא גם דורש הרבה מהשחקנים ואני חושב שזה מה שאנחנו צריכים והיינו חלשים בו קצת. בנוסף, מאמנים ממדינות כמו ספרד ופורטוגל מסתגלים מהר יחסית לכדורגל הישראלי וזו גם היתה סיבה שבחרנו בו".

על הפרופיל של המאמן:
"הלכנו על מישהו שרעב לעבוד. תמיד הבאנו מאמנים שלא היו מהרמה הגבוהה ביותר אלא כאלה שבאו עם רצון להזניק את הקריירה לשהם קדימה. פאקו ואוסקר הם דוגמא טובה לכך למשל. אני חושב שאנחנו פלטפורמה טובה עבור מאמנים שרוצים לעבוד ולגדול יחד איתנו".

על הקשר עם ארוקה:
"אני לא חושב שזו בעיה לקחת מאמן ממועדון אחר כל עוד התקשורת בין הצדדים כנה ופתוחה. אין הפתעות. זה היה מאוד נקי. תמיד כשאנחנו מחתימים מישהו אנחנו שמים הכל על השולחן".

על הצוות המקצועי:
"הוא הביא את העוזרים שלו, זה לא שמישהו מחליף את האחר, זה עניין של לעבוד ביחד. גם הצוות החדש צריך להתאקלם וללמוד את הקבוצה. זה לא עניין של יחידים אלא עניין של עבודה משותפת".

על החלק שלו כעת:
"העבודה שלי תהיה לעזור לו בכל דרך, בהכרת השחקנים ובעיקר גם בהכרה של היריבות כי זה לא קל".