בפעם האחרונה העונה מכבי תל אביב ומכבי חיפה תפגשנה במסגרת המחזור ה-34 בליגת העל. המאזן בין השתיים עד כה עומד על ניצחון לכל אחת מהשתיים ותיקו. במפגש האחרון בין מכבי לחיפה בסמי עופר נפרדו הצהובים בתיקו 2:2 דרמטי משער של קיארטנסון רגע לפני השריקה.

אחרי שבשבת האחרונה נפרדו באופן רשמי ממאבקי האליפות עם ההפסד 2:1 להפועל ב"ש, בקבוצה הדגישו כבר משריקת הסיום של אותו המשחק שיבואו להילחם על הנקודות שנותרו עד סיום העונה בעיקר כדי להגיע מוכנים והם ביטחון לקראת גמר גביע המדינה בסוף החודש.

דבר המנהל הספורטיבי

מי בסגל? 

לרשותו של ליטו וידיגאל צפוי לעמוד סגל כמעט מלא, כשאיתן טיבי ואלי דסה ששבו מפציעה כבר בשבוע שעבר נכללים בסגל למשחק. מי שיעדר הוא החלוץ, ברק יצחקי, שסובל מפציעה בשריר הירך.  בשורות היריבה מחיפה לא מעט שחקנים צפויים להיות חסרים ובניהם עומר דמארי, קאמיל ואצק, הולמאר אוילפסון וניקיטה רוקאבביצה.

הידעתם?

התיקו של מכבי עם חיפה בסיבוב השני העונה היה לאיבוד הנקודות היחיד של גו'רדי קרויף כמאמן על הקווים.

בכלל ב-22 משחקים מאז עזיבתו של ארבלדזה את המועדון מכבי הפסידה רק להפועל ב"ש במפגשים בין השתיים.

הניצחון 0:3 בסיבוב הראשון של הפלייאוף קטע רצף של שלושה משחקים בין שתי הקבוצות ללא ניצחון של הצהובים (הפסד בגביע, הפסד בליגה ותיקו).

ב-7 העונות האחרונות הצהובים רשמו ניצחון אחד בלבד במפגש האחרון בין שתי הקבוצות בכל אחת מהעונות (3 תיקו, 2 הפסדים) – מדובר ב0:6 המוחץ מהעונה שעברה.