מחלקת מדעי הספורט של מכבי תל אביב והמכללה לחינוך גופני בוינגייט ממשיכים בימים אלה בהעברת קורס חדשני העוסק בעקרונות המתודיים באימון כדורגל מודרני. הקורס, שכולל 60 שעות אקדמאיות ומתפרש על פני 12 מפגשים, מועבר בקריית שלום. צוות המרצים כולל את ד"ר אנטוניו דלו יאקונו, מרכז הקורס, המנהל המקצועי של מחלקת הנוער פטריק ואן לוון, ריימונד אוטוולד ומאמנים של המחלקה.

השבוע נערך השיעור השמיני בקורס. החלק הראשון עסק בהרצאה על אימוני שוערים בו הוסברה לסטודנטים הפילוסופיה החדשה של מחלקת הנוער הנוגעים לאימון שוערים. לאחר מכן ד"ר אנטוניו דלו יאקונו עסק בנושא ה'פוטבול פיטנס' והסביר איך אפשר לתכנן לטווח ארוך אימון עם מתודולוגיה המתבססת על עקרונות מדעיים.

את החלק הסוגר של היום העביר המנהל המקצועי של המועדון ג'ורדי קרויף. חלק זה היה בעיקרו מפגש פתוח של שאלות ותשובות. הסטודנטים התעניינו בשלל נושאים ושאלו את קרויף על עקרונות ניהוליים, כמו למשל שינוי מדיניות מועדון או מחלקת נוער, ועד אלמנטים מקצועיים כמו עקרונות של בחירת מאמן, שיטת משחק, סגנון משחק ובחירת השחקנים בשוק לפי צרכי הקבוצה. קרויף הסביר שהעבר שלו כשחקן עזר לו מאוד בהתנהלותו כיום וכי דברים רבים שראה בתור שחקן ולא אהב עזרו לו מאוד לשנות את הגישה במקומות בהם עבד.