מערכת חדישה ומיוחדת הגיעה לקריית שלום. במהלך עבודתה מחלקת מדעי הספורט בראשות ד"ר אנטוניו דלה יאקונו מנהלת ערוץ פתוח עם חברות סטארט-אפ חיצוניות. המערכת הנוכחית פותחה על ידי חברה ישראלית בשם בלייזפוד, אשר עובדת בשיתוף פעולה צמוד עם המחלקה ובעצם מפתחת אימונים לשיפור היכולות האישיות של השחקנים.

כך זה עובד. צפו:

המערכת משמשת כגירוי ויזואלי. במשחק כדורגל ב-80 אחוז במשחק קיים גירוי ויזואלי. המחשבה העומדת מאחורי המערכת היא לבנות תרחיש דומה לשחקן ספציפי, ולדמות תרחישים שונים שאמורים להתקיים במשחק. צוות האימון מנהל את התרגיל דרך מערכת חכמה שהיא סוג של אפליקציה. לאורך מגרש האימונים ישנן עד 20 מנורות לד שניתן לפזר, להפעילן לפי הצורך ובעצם להיעזר בהן על מנת ליצור תרחישים מגוונים לאימון.

ד״ר דלה יאקונו, ראש מחלקת מדעי הספורט, תיאר את תחושותיו על שיתוף הפעולה: ״החיבור בין עולם המדע והכדורגל יוצר פן מקצועי חדש ומיוחד. התקדמות הטכנולוגיה נותנת כלים למאמנים, שחקנים וכל מי שעוסק בספורט עוד זוג עיניים שבסופו של דבר מייעלים את תהליכי האימון ותורמים לבניית פרופיל שחקן ואימון. המערכת הנוכחית תורמת לנו לבנות תרחיש לשחקן, הדומה לזמן משחק ומנוהלת על ידי צוות האימון. ניתן לתכנת את התרגיל לפי הצורך, תוך שילוב שלושה אלמנטים: טכני (עם כדור), קוגנטיבי (קבלת החלטות בהתאם לגירוי) ואלמנט גופני. מדובר בהכשרה, בה ניתן למקסם את נקודות התורפה ואת מעלות השחקן בהתאם לפרופיל האישי שלו״.

מנכ״ל החברה, יניב שניידרמן, מדבר על המערכת ושיתוף הפעולה המיוחד: ״אנחנו שמחים על שיתוף הפעולה עם הצוות המקצועי של מכבי תל אביב. בלייזפוד מציגה דרך אינטראקטיבית לבנייה של אימונים ומדידת ביצועי השחקנים ועל הדרך הופכת את האימון לחווייה מעניינת ומאתגרת. המערכת משנה את כללי המשחק בכך שהיא מאפשרת לראשונה יצירה דינמית של אינספור מצבי משחק, ומודדת את הביצועים בצורה מדוייקת תוך מעקב אינדבדואלי אחר יכולות השחקנים״.