מכבי תל אביב תפגוש ביום חמישי הקרוב את אלטאך בשלב הפלייאוף של הליגה האירופית, אך בקרב אוהדים רבים היריבה האוסטרית היא בגדר סימן שאלה גדול. על כן, לקראת פתיחת המפגש הכפול מולה, ביררנו עם העיתונאי האוסטרי כריסטיאן אדם למה צריכים הצהובים לצפות וממה באלטאך כדאי להיזהר.

על אף שלא מדובר בשם מוכר בזירה האירופית, בשנים האחרונות זוכה אלטאך, שהוקמה כבר ב-1929, להצלחה יבשתית מסויימת כאשר הגיעה בשתיים מ-3 העונות האחרונות לשלב הפלייאוף של הליגה האירופית. הקבוצה הגיעה לפלייאוף לאחר שבעונה האחרונה סיימה במקום הרביעי בליגה הבכירה במדינתה והעונה עברה בסיבוב המוקדמות השלישי את גנט הבלגית (2:4 בסיכום). בעונת 2015/16 הודחה אלטאך בשלב הפלייאוף על ידי בלננשש מפורטוגל (0:1 בסיכום).

צילום: האתר הרשמי של אלטאך – scra.at ()

האיש שמוביל את הקבוצה הוא המאמן קלאוס שמידט שמונה לאחרונה במקומו של מרטין שרב. "זו העונה הראשונה של שמידט בליגה הבכירה", גילה אדם, "בעונה שעברה הוא הציל את לינץ מהליגה השניה מירידה. הבעיה העיקרית שלו היא שהסגל לא בנוי גם להופעה באירופה וגם לליגה. הוא מאמן מאוד אמוציונאלי והשחקנים אוהבים אותו בגלל שהוא נחשב למאמן התקפי, צנוע ומעל הכל שם את הקבוצה בראש סדר העדיפויות".

כמובן שלקראת ההתמודדות שאלנו את אדם על שחקני היריבה והוא סיפר: "יש 3 שחקנים שנמצאים בקבוצה מ-2009. השוער מרטין קובראש, הקפטן פיליפ נצר ושחקן ההגנה אנדראס ליינהארט. נצר נחשב למנהיג ההגנה ויש לו כמעט 200 הופעות במדי הקבוצה. נראה שקובראש יהיה השוער במשחק מול מכבי מכיוון שהשוער הראשון, אנדראס לוקסה, פצוע. למרות שמדובר בשוער שני, לקובראש יש 206 הופעות בקבוצה כך שהוא בהחלט יכול למלא את התפקיד בצורה טובה" .

צילום: האתר הרשמי של אלטאך – scra.at ()

"סטפן נוץ הוא שחקן רכש שהגיע הקיץ ומתופקד מתחת לחלוץ", המשיך אדם, "השחקן הכי חשוב לאחרונה הוא הקמרוני הבינלאומי מומי אנגמלאו (23), שגם שיחק עם נבחרתו בגביע הקונפדרציות האחרון. האנס אייגנר הוא אולי השחקן המבוגר בקבוצה (36), אך הוא כובש הרבה, 62 שערים ב-117 במשחקים. חוץ מזה, הוא גם חשוב מאוד לרוח הקבוצתית של אלטאך".

אדם הדגיש גם את המהירות של האוסטרים: "זו קבוצה ששחקת בסגנון התקפי, בעיקר 1-4-1-4, וטובה מאוד במעברים בין הגנה להתקפה. זה מתאפשר בעיקר הודות לאנגמלאו, כריסטיאן גבאואר וכריסטיאן דובראש, שכולם שחקנים מהירים מאוד".

צילום: האתר הרשמי של אלטאך – scra.at ()

כידוע, אלטאך היא עיירה קטנה המונה 6,300 תושבים ובכל הקשור לקהל המקומי סיפר לנו העיתונאי האוסטרי: "תמיד יש לפחות 5,000 אוהדים שמתכוונים להגיע למשחקים, אך באיצטדיון הביתי, קאשפוינט ארינה, יש רק 3,350 מושבים. לכן, במשחקי הליגה האירופית אלטאך משחקת באיצטדיון טיבולי-נאו באינסברוק המכיל 16,000 מקומות. המועדון מצפה ל-6,000 אוהדים שיגיעו למגרש, שמרוחק כ-180 ק"מ מהעיירה" .

ומה לגבי הסיכויים של אלטאך לעבור את מכבי? "הם רואים את גנט, שכבר הדיחו, כמועדון גדול יותר ממכבי, כך שהם באמת מאמינים בסיכוי שלהם לעבור לשלב הבתים", אמר אדם, "יחד עם זאת, ישנם מספר שחקנים פצועים ובנוסף אייגנר ייעדר מהמשחק הראשון בשל צבירת כרטיסים צהובים".