אחרי שהמשימה הושלמה בהצלחה מכבי תל אביב גילתה היום מי יהיו יריבותיה בשלב הבתים של הליגה האירופית. הצהובים השתתפו בהגרלת שלב הבתים שנערכה בנסיכות מונאקו ושובצו לבית 1 הכולל גם את ויאריאל מספרד, אסטנה מקזחסטן וסלביה פראג מצ'כיה.

  • שימו לב: כרטיסים ליציעי מכבי ת"א במשחקי החוץ של הקבוצה באירופה יימכרו אך ורק דרך משרד הכרטיסים לאן וחברת הנסיעות הרשמית איסתא. פרטים על מכירת חבילות למשחקי הבית יפורסמו בקרוב

48 הקבוצות חולקו ל-12 בתים בני 4 קבוצות כל אחד, כאשר בעקבות הניקוד שהשיגה בשנים האחרונות מכבי  דורגה בקבוצת האיכות השניה. המחזור הראשון ייערך ב-14 בספטמבר, כאשר השלב הנוכחי יימשך עד ה-7 בדצמבר (6 מחזורים בסה"כ). 

הבית של מכבי (בית 1)
1. ויאריאל
2. מכבי ת"א
3. אסטנה
4. סלביה פראג

סדר המשחקים
מחזור 1 (14.9): סלביה פראג – מכבי ת"א
מחזור 2 (28.9): מכבי ת"א – ויאריאל
מחזור 3: (19.10): אסטנה – מכבי ת"א
מחזור 4: (2.11): מכבי ת"א – אסטנה
מחזור 5: (23.11): מכבי ת"א – סלביה פראג
מחזור 6: (7.12): ויאריאל – מכבי ת"א

המאמן ג'ורדי קרויף אמר בתום ההגרלה: "לפני ההגרלה אתה לעולם לא יכול לדעת את מי תקבל. אני חושב שזה בית קשה. בדרך כלל יש ציפייה לקבל בבית יריבה אחת שאתה יודע שיהיה ניתן לצבור נקודות מולה. אחרי שמונה משחקים אני שמח שהצלחנו להעפיל לשלב הזה. זה לא פשוט ועשינו את זה. זה הישג גדול עבורנו ועם קצב הנקודות שצברנו בעונה שעברה גם הצלחנו להיות מדורגים לאורך כל השלבים. זה קצת מאכזב שאחרי שהוגרלנו מהדרג השני זכינו ליריבה קשה בדרג השלישי. כמובן שהמטרה הראשונה שלנו היא הליגה. אנחנו רוצים להתמודד על האליפות. אירופה שניה בסדר העדיפויות".

הכירו את היריבות:

ויאריאל
"הצוללת הצהובה" היא אחת הנציגות הדי קבועות של ספרד בליגה האירופית וגם מחזיקה בשיא ההופעות הכללי במפעל עם 54 כאלה מאז הקמתו. בעונה שעברה היא סיימה במקום החמישי בליגה הספרדית החזקה ובשנים האחרונות המשיכה את המסורת המרשימה שלה באירופה, כשב-2015/16 נעצרה רק בחצי הגמר.

צילום: Villarreal FC ()

מאמן ויאריאל הוא פראן אסקריבה שהחליף הקיץ את מרסלינו המוערך שעזב לאחר תקופה יפה באיצטדיון אל מדריגל. השחקנים הבולטים הם מגן נבחרת ספרד מריו גספאר, החלוץ המצוין קרלוס באקה והקשרים רוברטו סוריאנו ומאנו טריגרוס.

אסטנה
אלופת קזחסטן אמנם לא מגיעה ממדינת כדורגל מסורתית, אך בשנים האחרונות היא הצליחה לבנות את עצמה גם ככוח אירופי עולה ואף הגיעה לשלב הבתים של ליגת האלופות לפני שנתיים. אסטנה נהנית מאיצטדיון ביתי מאוד המכיל 30,000 מקומות ומי שמוביל אותה הוא הוא המאמן סטנימיר סטוליוב. היא הגיע לשלב הבתים לאחר שבפלייאוף האלופות הודחה על ידי סלטיק עם הפסד 5:0 וניצחון 3:4. השחקנים הבולטים שלה הם שחקני ההתקפה ג'וניור קבאנגה ופטריק טוומאסי שהותירו רושם בהופעות בליגת האלופות וכן הקשר מארין טומאסוב והבלם יורי לוגביננקו.

צילום: Astana FC ()

סלביה פראג
אמנם מדובר ביריבה מהדרג ה-4 אבל מצד שני גם באלופת צ'כיה שהגיעה לשלב הבתים לאחר שהודחה בפלייאוף ליגת האלופות על ידי באטה בוריסוב. סלביה היא כידוע אחת משתי הקבוצות הגדולות של העיר פראג ויריבתה העירונית של ספרטה, בה משחק טל בן חיים. לסלביה יש לא מעט שחקנים איכותיים בסגל וביניהם חלוץ נבחרת צ'כיה מילאן סקודה, מירוסלב סטוך מנבחרת סלובקיה ששיחק גם בפנרבחצ'ה, הקשר המוכשר יארומיר זמרהאל וותיקים עם עבר עשיר כמו דאני, אקס זניט, וחליל אלטינטופ שזכור מהופעותיו בבונדסליגה.