מכבי תל אביב תחל ביום חמישי הקרוב את הופעתה בשלב הבתים של הליגה האירופית במשחק חוץ מול סלביה פראג. לא מעט אוהדים צהובים יעשו את הדרך עם הקבוצה אל בירת צ'כיה, שמלבד כדורגל מציעה למבקרים בה גם חוויה תיירותית נהדרת. לטובת אלה מכם שיטוסו השבוע לפראג ריכזנו בטקסט הבא את ההמלצות החמות של מומחי איסתא ספורט.

פראג היא גם העיר הגדולה והמרכזית ביותר בצ'כיה. היא ממוקמת על נהר הוולטאבה, ובעיני רבים נחשבת לאחת מערי הבירה היפות ביותר באירופה. ההיסטוריה רבת השנים של העיר בשילוב מוקדי התיירות המודרניים, הופכים את פראג לאחד מיעדי התיירות הפופולאריים ביותר בעולם. כיום, חיים בפראג למעלה מ-1.2 מיליון תושבים, כאשר במטרופולין הסובב את פראג (ומשתרע על פני שטח של 6,977 קמ"ר), מתגוררים קרוב ל-2 מיליון אזרחים.

נמל התעופה המרכזי של העיר פראג ממוקם במרחק של 17 ק"מ ממרכז העיר, והוא קולט את רוב הטיסות הבינלאומיות המגיעות מכל רחבי העולם. התשתית התחבורתית של העיר פראג מבוססת בעיקרה על מערכת תחבורה ציבורית, הכוללת אוטובוסים, חשמליות וגם את הרכבת התחתית (המטרו). החשמליות בפראג הם למעשה אמצעי התחבורה הנוח ביותר עבור התיירים הרבים הפוקדים את העיר, וברחבי העיר תמצאו למעלה מ-20 קווים שחלקם פעילים גם בשעות הלילה.

הצפיפות במרכז העיר, ובעיקר באזורי התיירות המובילים (העיר העתיקה), מקשים על תנועת כלי רכב פרטיים, תוסיפו לכך את המעברים הצרים של הכבישים ואת בעיות החנייה הרבות, והרי לכם את כל הסיבות למה לא כדאי לכם להשכיר רכב פרטי לצרכי ניוד בפראג.

מבחינת מזג האוויר, העיר פראג מעניקה לכם ארבע עונות נפלאות לטיול וביקור בעיר. כמות המשקעים השנתית עומדת על 510 מ"מ של גשם, כאשר חלק ניכר ממנו יורד על העיר דווקא בחודשי הקיץ. חודשי הקיץ בפראג הינם חמימים עם סיכוי סביר לגשם, וחודשי החורף יזמנו לכם מזג אוויר אירופאי קר במיוחד שאף מלווה לעיתים בלא מעט שלג. במהלך אפריל ומאי תוכלו ליהנות ממזג אוויר אידיאלי לביקור בעיר שחוזר גם במהלך החודשים ספטמבר ואוקטובר.

אטרקציות מרכזיות בפראג

ארמון קינסקי

תוכנן על ידי מי שהיה נחשב לגאון ארכיטקטורת הבארוק קיליאן איגנץ דינצהופר, והוקם בשנת 1765 על ידי אנסלמו לוראגו. קומתו השנייה של הארמון שימשה בעבר, כגימנסיה הגרמנית, וקומתו התחתונה שימשה כחנות סיטונאית של אביו של פרנץ קפקא, הרמן קפקא. בשנת 1948 הכריז ממרפסת הארמון קלמנט גוטוולד על תחילתו של המשטר הקומוניסטי. כיום משמש הארמון כאחד מאתרי הגלריה הלאומית ומציג תערוכה המתמקדת באמנות עתיקה מאזור אסיה והמזרח התיכון.

כתובת המקום:

Staromestske Namesti 11000 Prague

אתר אינטרנט:

http://www.ngprague.cz

בזיליקת ג'ורג' הקדוש

הבזיליקה היא הבניין הרומנסקי החשוב ביותר בפראג, היא הוקמה בשנת 920 לפנה"ס ובמשך השנים התווספו לה תוספות וקישוטים במגוון סגנונות. בשנת 1959 שופצה ושוחזרה ויופייה המקורי חזר למבנה. בפנים קבורים שניים מהנסיכים הפזמיסלידים הראשונים, יש שם תבליט מהמאה ה-13, ובו דיוקנותיהם של מריה הבתולה ושל המלך אוטקאר הראשון. כיום שוכן בבזיליקה המוזיאון לאמנות בוהמית עתיקה, המציג אוסף עשיר של אמנים צ'כים וגרמנים.

כתובת המקום:

Prazsky Hrad, Hradcanske namesti Prague

גן החיות של פראג

גן החיות נוסד כבר בשנות ה-30 של המאה הקודמת, ומאז, הוא שם לעצמו מטרה לקדם מחקרי זואולוגיה ולחנך לאהבת הטבע ושמירה עליו. גודלו 450 דונם המכילות 4,600 חיות מ-630 מינים מרחבי העולם כולו. בגן יש חיות שהיו על סף הכחדה והגן תרם משמעותית לשימורם. עוד במתחם הגן, ביתן הנקרא "אפריקה מקרוב" והג'ונגל האינדונזי. בימי הקיץ הגן מציע סיורי לילה מיוחדים וזו ההזדמנות לפגוש חיות לילה מיוחדות. בשנת 2008 הוכתר הגן כאחד מגני החיות הטובים בעולם.

כתובת המקום:

U Trojskeho zamku 3/120, Prague

אתר אינטרנט:

http://www.zoopraha.cz/en

המוזיאון היהודי

המוזיאון לתולדות יהודי צכיה, הוקם בשנת 1906 ופועל עד היום. המוזיאון ממוקם ברובע היהודי לשעבר, ובתוכו נמצאים ארבעה בתי כנסת ובתי טהרה לא פעילים, המפוזרים בשני רחובות הרובע. המוזיאון משמש לתצוגות חפצי יודאיקה, צילומים, ספרים, מסמכים ועוד. בנוסף, במוזיאון נמצא בית הקברות היהודי הישן של פראג ששם קבור בין היתר המהר"ל. הכניסה למוזיאון מחויבת בכרטיס, ניתן לרכוש כרטיס עבור כניסה לכל המבנים או לכל אחד בנפרד.

כתובת המקום:

U Stare skoly 1, 110 00 Prague

אתר אינטרנט:

http://www.jewishmuseum.cz

מסעדות וחיי לילה

או פלקו

בר משקאות ואוכל המאפשר לכם ליהנות מתפריט מגוון ובירות באחוזי אלכוהול גבוהים במיוחד. המקום פעיל מידי יום החל מהשעה 9 בבוקר ועד לחצות. תזמורת כלי נשיפה עוברת בין השולחנות ומנעימה את זמנם של יושבי המקום, ובפתח הבר תמצאו עמדה ייחודית המאפשרת לכם לרכוש מתנות ומזכרות. רמת המחירים במקום סבירה, והמקום נחשב לפנינה תיירותית בקרב תיירים מכל רחבי אירופה.

כתובת המקום:

Kemencova 11, Praha 1, 110 00, Prague

אתר אינטרנט:

http://en.ufleku.cz/

ביר פקטורי

מסעדת בר-קוקטייל, הממוקמת במרכז פראג, שהייחודיות שלה הינה בהיצע הבירות ואופן השתייה שהיא מציעה, כאשר בכל שולחן תמצאו ברז בירה המחובר אל סוג הבירה האהובה עליכם, ודרך מקרן מיוחד אתם יכולים לראות מהי כמות הבירה אותה אתם שותים. המקום מעוצב באווירה הייטקיסטית, והוא נחשב לאחד הבארים הפופולאריים ביותר בפראג. במידה ואתם חובבי בירות, ה-Beer Factory, הוא ללא ספק מקום הבילוי האטרקטיבי ביותר עבורכם בעיר.

כתובת המקום:

Vclavsk Nmst 58, Prague

אתר אינטרנט:

http://www.beer-factory.cz/index_en.html

לווקה

בסמוך לגשר צארלס, על גדות הוולטבה, תמצאו את Lavka Bar & Club. במקום תמצאו בר ריקודים תוסס ושוקק חיים, הפתוח מידי לילה. הקרבה לעיר העתיקה מאפשרת לכם ליהנות גם מנקודת תצפית מרהיבה. מדי ערב מתקיימת במקום מסיבת ריקודים הנמשכת עד השעות הקטנות של הלילה, כאשר אופי הבליינים מורכב הן מצעירים מקומיים והן מתיירים רבים הפוקדים את המקום מדי לילה.

כתובת המקום:

Novotnho lvka 201/1, Prague

אתר אינטרנט:

http://www.lavka.cz/

מועדון הרוקסי

מועדון ריקודים המתמחה במוסיקת פאנק וטכנו. המקום פועל מדי סופשבוע, והחגיגה האמיתית במקום מתחילה אחרי חצות. המועדון נחשב לאחד ממוקדי הבילוי הנחשבים ביותר באירופה, והוא מאכלס מספר מתחמים שונים. במקום תמצאו גם בר משקאות עשיר, בית קפה וגלריית אומנות. רחבת הריקודים הסוערת ממוקמת בקומת המרתף של המבנה. המקום נפתח מחדש בסוף שנת 2011, לאחר מספר חודשי שיפוץ שרק הטיבו עם המקום.

כתובת המקום:

Dlouha 33, Prague

אתר אינטרנט:

http://new.roxy.cz/beta/?scene=home&d=3&date=29.07.2011&#