המסע של מכבי תל אביב בשלב הבתים של הליגה האירופית יגיע מחר (חמישי ב-18:00) למחצית הדרך. הצהובים יתארחו אצל אסטנה הקזחית למשחק במסגרת המחזור השלישי ויקוו להשיג תוצאה טובה מול מי שנחשבת לאחת היריבות הישירות על הכרטיס לשלב הבא. הערב דיבר המאמן ג'ורדי קרויף על האתגר שמצפה לו ולשחקניו בהתמודדות עם אלופת קזחסטן.

"אנחנו יודעים שמדובר במשחק קשה", אמר קרויף בפתיחת דבריו, "מדובר בקבוצה עם תוצאות טובות במשחקי בית. גם העובדה שנשחק על מגרש סינטטי זה משהו שנצטרך להתרגל אליו. אנחנו נצטרך לעשות את המקסימום ולהשיג תוצאה טובה".

על השאלה איזה מתהפקידים שמילא עד עכשיו הוא אוהב יותר אמר:

"אני פשוט אוהב כדורגל. אני חושב שכל הזדמנות לצבור ניסיון זה טוב. אני שמח עד עכשיו בכל האופציות שהיו לי. ומה יאמר העתיד אנחנו לא יודעים עוד נחכה ונראה".

על היכרותו עם מאמן אסטנה סטנמיר סטוילוב: 
"אנחנו מכירים אחד את השני. נפגשנו לפני כמה שנים בקפריסין ומאז עקבנו אחד אחרי השני במשך השנים האלה. אני תמיד אאחל לו בהצלחה אבל אחרי מחר. אני מעריך מאוד את העבודה שלו". 

על המשחק מהעונה שעברה נגד קייראט וההשוואה ביניהן:
"אסטנה זכתה באליפות בעונה שעברה אז אני מניח שהם חזקים יותר מקייראט. המשחק נגד קייראט היה לא פשוט, בייחוד לאור העובדה ששיחקנו בתחילת העונה כשעדיין לא היינו בכושר. מדובר ביריב אחר על מגרש סינטטי ועם היסטוריה מכובדת במפעלים האירופיים ואנחנו חייבים לכבד את זה".

על מצב הפצועים:
"השארנו בתל אביב משהו כמו 6-7 שחקנים שלא ישחקו מחר, ככה שהמצב די זהה למצב של אסטנה".

על היעדים השנה:
"הגיוני לחשוב שויאריאל היא הפייבוריטית בבית. לכל 3 הקבוצות האחרות, שהן די שוות ביכולת שלהן, מטרה זהה".

העיתונאים המקומיים גם שאלו על הייחוס המשפחתי של קרויף שענה: "אבי היה אגדה כשחקן וגם כמאמן. אנחנו, כל השאר, רק מנסים להשיג תוצאות טובות. הוא היה אגדה, אני לא וזה ההבדל. אני לא חושב שאני טוב כמוהו, בדיוק כמו 99 אחוז מאנשי הכדורגל בימינו".

עוד לפני האימון המסכם המנכ"ל בן מנספורד העניק לשגריר ישראל בקזחסטן, מיכאל ברודצקי, חולצה של מכבי.