מכבי תל אביב תצא לעכו לקראת משחק חצי גמר גביע הטוטו נגד הפועל קריית שמונה (20:30). כזכור, המשחק היה מתוכנן להתקיים באצטדיון המושבה, אך בעקבות אילוצי מגרש הצהובים יאלצו לנדוד לאצטדיון הצפוני.

עוד באתר:

המשחק הערב יהיה השלישי בפחות משבוע והמאמן, גו'רדי קרויף, כבר הבהיר: "ננסה לשחק עם הקבוצה החזקה והטרייה ביותר שנוכל להעמיד". לרשותו של המאמו קרויף צפוי לעמוד סגל שיכלול את הפצועים ששבו לשחק כבר במשחק האחרון, ניק בלקמן וז'אן סילבן באבין.

אבי ריקן התייחס לחשיבות המשחק מעבר לעובדה שמדובר בשלב חצי הגמר: "עבורנו כל ניצחון כרגע הוא חשוב. ליגה, גביע, גביע הטוטו. אם כבר הגענו לחצי הגמר אנחנו רוצים להניף את הגביע".

תמונת מצב

מכבי העפילה לשלב חצי הגמר אחרי שסיימה את שלב הבתים עם 3 ניצחונות ותיקו אחד. ברבע הגמר גברו הצהובים על בני יהודה 0:3 וזכו בכרטיס לחצי הגמר.

מכבי זכתה עד כה ב-4 גביעי טוטו כשההופעה האחרונה של הצהובים בחצי הגמר הייתה בעונת 2014/15 אז גברו על הפועל חיפה בדרך לזכייה בגביע הטוטו שהיה לתואר הראשון בטרבל ההיסטורי מאותה עונה.

בעונת 2009/10 וב-2010/11 מכבי הפסידה בשני משחקי חצי גמר גביע הטוטו לבית"ר ירושלים ולמכבי פ"ת (בהתאמה). בעונת 2008/09 גברו הצהובים בחצי הגמר על הפועל תל אביב 0:1 משער של עמנואל מאיוקה וניצחו גם בגמר נגד מ.ס אשדוד.

בעונה שעברה מכבי תל אביב והפועל קריית שמונה נפגשו ברבע גמר גביע הטוטו. מכבי ניצחה במשחק הבית הראשון 2:3 אבל הפסידה במשחק החוץ 1:0 והודחה בגלל יתרון שערי החוץ של הצפוניים.

בסך הכל, מכבי ניצחה 7 פעמים (מתוך 17) בשלב חצי הגמר ועלתה לגמר.

מכבי פגשה 11 יריבות שונות ב-17 משחקי חצי הגמר. את קריית שמונה תפגוש הערב לראשונה.

העונה מכבי כבר פגשה את קרית שמונה באצטדיון בעכו במסגרת משחק הליגה וניצחה 1:2 מצמד שערים של עומר אצילי.