אחרי הזכייה בגביע הטוטו, מכבי תל אביב תנסה להמשיך הערב (21:00) את המומנטום החיובי עם משחק מסקרן מאוד באיצטדיון טדי. הצהובים של ג'ורדי קרויף יתארחו אצל בית"ר ירושלים למפגש בין שתיים מהקבוצות הגדולות בכדורגל שלנו, כאשר השתיים רוצות מאוד את הנקודות על מנת לשפר עמדות בצמרת טבלת ליגת העל.

הזכייה והחגיגות בגביע הטוטו מגובה הדשא

המצב בטבלה
מכבי כאמור תגיע להתמודדות לאחר ה-0:1 על הפועל ב"ש ביום חמישי האחרון. ערב המשחק לצהובים יש 23 נקודות, כאשר 3 נקודות הערב יצמקו את הפער מהפסגה ל-4. כדי שזה יקרה מכבי כמובן תצטרך לנצח אחרי 3 תוצאות תיקו במשחקי הליגה האחרונים. 

מהעבר השני, גם לירושלמים יש סיבות למוטיבציה ואחת הבולטות שבהן היא הידיעה כי ניצחון יחזיר אותם למקום הראשון בטבלה. לבית"ר יש כרגע 27 נקודות והיא תגיע למשחק לאחר שני ניצחונות – על עכו ורעננה.

מה הם אומרים?
המאמן ג'ורדי קרויף אמר לקראת המשחק: "זה תמיד משחק מיוחד, עם הרבה תשוקה ובית"ר זו קבוצה שקשה לשחק מולה. אנחנו צריכים להוציא את הגמר מהראש, אין לו קשר למשחק, אבל כן צריכים להביא את אותה רמת אגרסיביות ותשוקה מהמשחק האחרון. זה משהו שמאפיין גם את בית"ר וזה משהו שאנחו צריכים להשתוות אליו לפחות. וכמובן שאנחנו גם צריכים להשיג תוצאה טובה".

גם יובל שפונגין דיבר לקראת ההתמודדות וסיפר: "ב-3 המשחקים האחרונים יש שינוי לטובה בפן של האנרגיות. ברור שהמשחק האחרון היה מיוחד כי זה גמר גביע והיריבה היתה חזקה אבל זה המבחן שלנו. נצטרך להביא את זה כל משחק, גם לליגה". 

מכבי בסיבוב השני
המשחק הערב יהיה גם הראשון של מכבי במסגרת הסיבוב השני של ליגת העל. מה אומרת הסטטיסטיקה על היכולת של הצהובים לאורך השנים? בבקשה.

המאזן במשחק פתיחת הסיבוב השני: 32 ניצחונות, 19 תיקו, 14 הפסדים.

שלוש פעמים בעבר יצאה מכבי למשחק חוץ בירושלים מול בית"ר בפתיחת הסיבוב השני. המאזן: ניצחון, תיקו והפסד.

ב-6 העונות האחרונות (פרט ל-2014/15) אחוז ההצלחה של מכבי בסיבוב השני
היה גבוה יותר מהאחוז בסיבוב הראשון.

מתוך 6 העונות השיפור בעונה שעברה היה הגבוה ביותר (גבוה ב-21%).

בעונת 1949/50 נקבע גם סיבוב שני מושלם עם 12 נצחונות ב-12 משחקים.

עונת 2013/14 מדורגת במקום השני עם 87% הצלחה – 11 נצחונות, תיקו והפסד.