מכבי תל אביב מקווה לסיים את הלילה הזה עם תואר ראשון העונה. הצהובים יפגשו הערב את הפועל ב"ש למשחק גמר גביע הטוטו שייערך באיצטדיון בנתניה (20:40). מבחינת מכבי זו תהיה הזדמנות לזכות במפעל השלישי בחשיבותו בכדורגל הישראלי בפעם החמישית בתולדות המועדון.

צפו בפרומו לקראת הגמר:

הצהובים הגיעו לגמר לאחר שעד כה רשמו 5 ניצחונות ותיקו אחד כשמאזן השערים של שחקניו של קרויף עומד על 1:12. בשלב חצי הגמר גברה מכבי 0:2 על קרית שמונה במשחק שנערך באיצטדיון בעכו.

מהעבר השני, ב"ש מגיעה למשחק כמחזיקת גביע הטוטו מהעונה שעברה. בשלב חצי גמר גברו הדרומיים 0:1 על מכבי חיפה ועוד לפני כן רשמו 3 ניצחונות והפסד אחד ביתר משחקיהם במפעל.

מה הם אומרים?
המאמן ג'ורדי קרויף אמר במסיבת העיתונאים לקראת המשחק: "אני לא יודע מה ב"ש חושבים, אנחנו מרוכזים בעצמנו, צריכים לחזור לנצח ולנצל את ההזדמנויות שיש לנו. ב"ש קבוצה קשוחה פיזית ומנטלית וגם אנחנו נצטרך להיות כאלה. שתי הקבוצות יתנו את הכל, זה משחק בין מכבי לב"ש. אלה שתי קבוצות טובות וזה אחד מהרגעים החשובים האלה שיש בעונה".

עוד אמר קרויף: "אנחנו צריכים לקבל וביטחון ומומנטום. מחר זו יריבה קשה ומכובדת, בשנים האחרונות הם היו הקבוצה הטובה בליגה אבל עבורנו זה הזדמנות להראות שאנחנו ברמה וגם לנו יש סגל טוב. זה גמר, זה משחק שצריך להראות בו אופי וזו ההזדמנות שלנו לעשות זאת".

 ברק יצחקי הוסיף: "בלי קשר לתוצאות האחרונות, זה משחק שיהיה מאוד מעניין, בין שתי קבוצות נהדרות עם סגלים טובים. מבחינתנו לזכות בתואר זה דבר שיכול לעזור לנו להמשך". 

קצת מספרים
אם תנצח, מכבי תהפוך לשיאנית הזכיות הבלעדית בגביע הטוטו. כיום היא מחזיקת בשיא (4 זכיות) יחד עם מכבי פ"ת, הפועל פ"ת ומכבי חיפה.

זה יהיה המפגש הראשון בין מכבי להפועל ב"ש בגמר גביע הטוטו.

הפעם הקודמת בה שתי הקבוצות נפגשו בגמר כלשהו היתה בגמר הגביע של 2014/15. אז זה נגמר ב-2:6 גדול של הצהובים.

העונה נפגשו הקבוצות פעם אחת, זה קרה בליגה וב"ש היתה זו שניצחה 1:2 באיצטדיון טרנר.

זכרון מהזכייה האחרונה בגביע הטוטו: