מכבי תל אביב תפגוש הערב את בית"ר ירושלים למשחק בין שתיים מהקבוצות המובילות בכדורגל הישראלי. רגע לפני השריקה, צללנו אל דפי הסטטיסטיקה כדי לזהות כמה נקודות ששווה לשים אליהן לב בנוגע לשתי הקבוצות ולשחקנים החשובים של היריבה.

עוד באתר

המחצית הראשונה של בית"ר
בית"ר ידועה כקבוצה שתלויה לא מעט באנרגיות. גם הקהל בטדי נוהג לדחוף את השחקנים שלו. לא בטוח שיש קשר אבל הירושלמים מתבררים גם כקבוצה מסוכנת מאוד בעיקר במחצית הראשונה. בית"ר היא הקבוצה שכבשה הכי הרבה שערי ליגה (33) וערב המחזור ה-14 היא גם הקבוצה שהבקיעה הכי הרבה שערים במחצית הראשונה (18). לשם השוואה, הבאה אחריה בדירוג היא הפועל חיפה עם 11 שערים בלבד ב-45 הדקות הראשונות. 

המסירות של מכבי
דפי הסטטיסטיקה מראים כי אחת החוזקות של מכבי העונה היא היכולת להכניס כדורים לתוך הרחבה. הצהובים מוליכים את הליגה עם ממוצע של 37 מסירות לתוך הרחבה במשחק בדיוק של 48 אחוזים. בנוסף, מכבי גם מובילה את הליגה באחוז מסירות המפתח המדוייקות (60 אחוז) כאשר בממוצע היא מייצרת 13 מסירות מפתח במשחק ו-8 מהן מדוייקות.

מכבי גם מדורגת במקום השני בליגה בממוצע הבעיטות שלה לעבר השער במשחק עם 16.4, כאשר למכבי נתניה שמוליכה בקטגוריה זו יש 16.5 בעיטות לעבר השער בממוצע.

המצבים נייחים
בית"ר היא גם הקבוצה היחידה בליגת העל שהבקיעה מספר דו ספרתי של שערים ממצבים נייחים (15). היא עשתה זאת לאחר 6 קרנות, 3 בעיטות חופשיות בלתי ישירות, 2 בעיטות חופשיות ישירות ו-4 פנדלים.

עוד נתון בו הירושלמים מצטיינים הוא אחוז התיקולים המוצלחים שלהם. מדובר בשכלול של המאבקים על כדור הן בהגנה והן בהתקפה ובית"ר ניצבת במקום הראשון עם 54 אחוזי הצלחה באותם מאבקים על הכדור.

החסרון של ורד והסכנה משכטר
בית"ר תחסר הערב את עידן ורד שנחשב לשחקן משמעותי מאוד שלה. הקשר כבש או בישל כבר 10 שערים העונה והוא שני רק לדיא סבע, שמוליך את הליגה בקטגוריה זו (14). 

מי שכן צפוי לשחק הוא איתי שכטר, אחד משחקני המפתח של הירושלמים בחלק הקדמי, שערב המחזור דורג שלישי בטבלת מלך השערים עם 7 כיבושים. שכטר גם מוביל את הליגה בסחיטת פנדלים לאחר שעשה זאת כבר 4 פעמים העונה.