אחרי 7 ניצחונות רצופים בכל המסגרות, מכבי תל אביב תארח הערב את הפועל אשקלון (20:30) באצטדיון נתניה כשהמטרה ברורה: להמשיך את התקופה הטובה ולא פחות חשוב מכך – להוכיח שהרגליים על הקרקע גם אחרי ה-1:3 על מכבי חיפה בסמי עופר.

לרשותו של המאמן, ג'ורדי קרויף יעמוד סגל חזק אך חסר. ז'אן סילבן באבין וגם ניק בלקמן גוררים 5 כרטיסים צהובים ולכן יעדרו מהמשחק. מנגד, שרן ייני החלים ממחלה ויעמוד לרשותו של קרויף, כמו גם טל בן חיים שמחכה לשוב להרכב כפי שהבהיר במסיבת העיתונאים האחרונה.

צפו: מסיבת העיתונאים לקראת הפועל אשקלון

כזכור במשחק האחרון השתיים נפרדו בתיקו 2:2 אחרי שמכבי כבר הוליכה 0:2. אשקלון הצליחה לחזור למשחק ולהשוות בדקות האחרונות, ולמרות שהניצחון הגיע לצהובים של קרויף, עומר אצילי החמיץ כדור עונשים מ-11 מטרים מכריע רגע לפני השריקה לסיום.

בעקבות הניצחון של הפועל ב"ש אמש, מכבי תגיע להתמודדות כשהיא מדורגת במקום השני בליגה, במרחק של 3 נקודות מהפסגה. מהעבר השני, אשקלון ניצחה פעם אחת והפסידה 3 פעמים ב-4 משחקיה האחרונים בליגה. ערב המשחק, החבורה של נעים מדורגת במקום ה-12 ונהנית מיתרון של 3 נקודות על אשדוד, שנמצאת מתחת לקו האדום. 

"אנחנו זוכרים את המשחק האחרון מולם, זה היה איבוד נקודות מאוד לא נעים", אמר קרויף לקראת המשחק, "זו היתה אזהרה שאם אנחנו לא אינטנסיביים מספיק אז נאבד נקודות מול כל יריבה. אשקלון זו קבוצה חזקה, קשה לנצח אותם וחשוב שנכבד אותם. אנחנו מכבדים את המאמן שלהם שתמיד מציג קבוצה מאורגנת שקשה לשחק מולה".

טל בן חיים הוסיף: "זנחנו יודעים שנעים מכין את הקבוצה טוב מאוד. הם לא מרבים לספוג ולא קל להבקיע מולם. במשחק האחרון כשהורדנו את הרגל מהגז מעמדה נוחה של 0:2 הם הצליחו לחזור, אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לזלזל באף קבוצה. הוכחנו בעבר שאם אנחנו מרוכזים במאה אחוז אנחנו יכולים לנצח כל קבוצה בליגה וכשאנחנו לא עושים את זה אנחנו יכולים להפסיד לכל קבוצה בליגה. נבוא מרוכזים במאה אחוז מהשנייה הראשונה". 

קצת מספרים
מכבי כאמור תגיע לאחר 7 ניצחונות רצופים בכל המסגרות. בכל 3 המשחקים האחרונים מכבי כבשה 3 שערים.

מכבי אירחה בעבר 3 פעמים את אשקלון. המאזן: 2 ניצחונות ותיקו. הפרש השערים: 0:4 למכבי.

המאזן של יובל נעים כמאמן מול מכבי: 6 הפסדים, 2 תוצאות תיקו וניצחון אחד

תמונות מהאימון המסכם: