העונה הסדירה של ליגת העל תינעל מחר (שני) ב-21:00 עם המשחק המרכזי של המחזור ה-26. מכבי תל אביב תארח את מכבי פתח תקווה במבחן האחרון לפני הפלייאוף ועל הדרך תנסה לשמור על מרחק מינימלי מהיריבות בצמרת.

מכבי תגיע למשחק לאחר שבמחזור הקודם נעצרה עם 0:0 מתסכל מול מ.ס אשדוד באיצטדיון הי"א. ערב המשחק, למכבי יש 52 נקודות והיא רחוקה באופן זמני 5 נקודות מהמקום הראשון בליגה. כדי להתקרב לפסגה הצהובים יצטרכו לגבור על היריבה שהמפגש מולה בסיבוב הראשון הסתיים גם כן ב-0:0.

בוידאו: מצעד שערי חודש פברואר

אתם בחרתם | זהו השער שעשה לכם את חודש פברואר

מהעבר השני פ"ת תגיע לאחר שכבר איבדה סיכוי להגיע לפלייאוף העליון. מצד שני, היא גם נהנית מפער גדול של 16 נקודות מהקו האדום כך ששחקניו של המאמן שרון מימר אמורים להיות משוחררים מלחצים של מיקום. בשני משחקי הליגה אחרונים השיגו המלאבסים ניצחונות, 1:2 על הפועל עכו ו-2:3 על הפועל רעננה. על פי הדיווחים בכלי התקשורת לירוי צעירי ועדן שרם לא צפויים בסגל, כאשר גם לידור כהן, מלך השערים של הקבוצה (7 שערי ליגה), אמור להיעדר בגלל פציעה.

המאמן ג'ורדי קרויף אמר במסיבת העיתונאים לקראת המשחק: "אנחנו מתכוננים בצורה הכי טובה שיש. לא יכול להיות שקבוצה אחרת תשקיע יותר מאמץ מאיתנו, אנחנו צריכים לפחות להשתוות לכך והטוב ביותר ינצח. מבחינתם, אני יכול להבין שאולי כשאתה משחק נגד קבוצות גדולות זה נותן עוד מוטיבציה. אנחנו רוצים לסיים את הסיבוב השני כקבוצה הטובה ביותר, עם מספר הנקודות הרב ביותר. הכל עדיין פתוח, אין עדיין אף קבוצה שלוקחת את זה עד הסוף. לכן כולן עם מספר דומה של נקודות. אנחנו רוצים לתת הופעה כמו לפני שבועיים ולא כמו בשבוע שעבר". 

החלוץ ניק בלקמן נשאל לגבי הקושי של מכבי במשחקים מסויימים העונה וענה: "לפעמים יש שוני בין המשחקים. לפעמים משחקים נגד קבוצות שתוקפות יותר ומנגד יש קבוצות אחרות שמרוצות מתיקו ולכן המשחקים מקבלים אופי שוני".

קצת מספרים:

מכבי ספגה שער אחד ב-6 המשחקים האחרונים (בהפסד 1:0 לרעננה).

בחמישה משחקי ליגה מאז הגיע למכבי פ"ת יוסי בניון כבש 4 שערים.

שחקן מכבי האחרון שכבש שלושער מול מכבי פ"ת הוא אלון נתן ב-1987/88.

זו תהיה הפעם השלישית בהיסטוריה שמשחק מול מכבי פ"ת מסיים את העונה הסדירה של מכבי או את העונה בכלל (ללא פלייאוף). הפעמיים הקודמות – 1996/97 ו-2005/06.

גידי קניוק הוא האחרון מבין 49 שחקנים שהשתייכו לאורך ההיסטוריה לסגל שתי הקבוצות.