הפלייאוף העליון שיוצא לדרך בסוף השבוע הנוכחי הביא איתו בשנים האחרונות לא מעט רגעים מותחים, חשובים ומרגשים – כאלה שבמקרים רבים גם היו משמעותיים מאוד לגורל המאבק בליגה. המשוכה הראשונה שתעמוד בפני מכבי תהיה הפועל חיפה ביום ראשון הקרוב (21:00) ורגע לפני אנחנו רוצים לחזור לכמה מאותם רגעים.

2012/13: מכבי ת"א – רמה"ש 0:1
מדובר במשחק שהחל את הפלייאוף של אותה עונה. מכבי אמנם נהנתה מפער מבטיח בפסגה, אך ריצה טובה של מכבי חיפה איימה לצמק את ההפרש ולפתוח את המאבק. הצהובים התקשו במשך דקות רבות, אך אז הגיע שיתוף פעולה בין ראדה פריצה לאלירן עטר וזה הספיק.

2013/14: מכבי ת"א – מכבי חיפה 0:1
למחזור ה-30 של אותה עונה מכבי התייצבה בפער 8 נקודות מהפועל ב"ש במקום השני, אך לאחר שזו גם הפסידה יום קודם לכן. הניצחון על חיפה היה במידה רבה החותמת לעוד אליפות צהובה ואין דרך מתוקה יותר לעשות זאת מאשר עם שער ניצחון עמוק בתוך תוספת הזמן, אחרי שעוד החמצת פנדל בדקה ה-89.

2014/15: מכבי ת"א – הפועל ב"ש 1:3
משחק העונה הראשון של אותה עונה התקיים במחזור השני של הפלייאוף. 5 נקודות הפרידו בין מכבי המוליכה לטוענת לכתר מהנגב והמשמעות לניצחון היתה גדולה מאוד עבור שני הצדדים. זה התחיל עם שער מהר של ערן זהבי, אך היריבה לא נשברה ואיזנה מעט לאחר פתיחת המחצית השניה. אלא שמכבי הגיבה עם 2 שערים חשובים בדקות הסיום וקיבלה דחיפה ענקית בדרך לעוד תואר.

2015/16: מכבי ת"א – בית"ר ירושלים 2:3
העונה ההיא לא הסתיימה בסופו של דבר עם אליפות, אך במחזור ה-30 הצהובים זכו לרגע אמיתי של פלייאוף עם ניצחון דרמטי על הירושלמים משער של ערן זהבי בדקה ה-90. שער שלראשונה בשנת 2016 גם העלה את מכבי למקום הראשון בליגה. כמובן שהמשחק ההוא גם זכור בעקבות העובדה ההיסטורית כי שער הניצחון של זהבי היה ה-31 שלו באותה עונה ובכך שבר את שיאו המיתולוגי של ניסים אלמליח והפך לשיאן הכיבושים בעונה אחת. כפי שתיאר זאת השדר: "וואו, וואו ועוד וואו".