אחת מהמטרות של אקדמית הנוער היא לקדם ולעצב שחקנים צעירים לקראת הקבוצה הבוגרת. מאחורי הקלעים עובדים במרץ הצוות המקצועי של המחלקה כדי לעזור לשחקנים לממש את עצמם. הכירו את האנשים שעומדים על הקווים ואחראים על התפחות השחקנים במחלקת הנוער של המועדון.

גיא צרפתי

מאמן קבוצת: הנוער
מספר השנים כמאמן כדורגל: 5 שנים
הדבר שגרם לך להתחיל בקריירת האימון: ״האהבה למשחק״.
מספר השנים כמאמן במועדון: עונה שניה
מה דעתך על השינוי החדש שחל במחלקת הנוער? הפילוסופיה החדשה והשימוש בטכנולוגיה:
״מקצוענות , מודרניזציה ויכולת לשפר את השחקנים״.
מה לדעתך הכי חשוב להטמיע בשחקנים צעירים כדי שיתפתחו לשחקנים מקצוענים?
״מנטליות חזקה ויכולת להתמודד עם הצלחה וקשיים, חשיבה במשחק״.
כיצד
אתה פועל כדי לשפר את עצמך ויכולת האימון שלך?
״משתדל ללמוד כל הזמן מהמסגרת בה אני נמצא״.
האם יש שחקן שעבר תחתיך שהצליח בכדורגל הישראלי?
״אור דסה שעשה קפיצת מדרגה נהדרת השנה. אני מקווה שהוא ימשיך בדרך הזאת לבוגרים של מכבי״.
מודל לחיקוי: ״אין לי אחד, מנסה לקחת קצת מכל אחד״.
קבוצה אהובה בעולם: ״כמובן שמכבי״.
משחק שנחרט בזיכרונך: ״0:7 נגד בית״ר ירושלים בבלומפילד״.
ספר לנו משהו שאנחנו לא יודעים עליך שלא קשור לכדורגל: ״אני מאוד אוהב להיות בבית , וביום חופשי אני פשוט מסתובב בדיזנגוף , הילדות שלי בתל אביב. מאוד נהנה להסתובב בעיר״.
איפה אתה רואה את עצמך בעוד 10 שנים: ״הייתי רוצה להשאר במערכת של מכבי הרבה שנים ולייצר מסורת גם בתחום האימון , בדיוק כמו שיש לי כשחקן במערכת״.


אלון פלג

מאמן קבוצת: ילדים א׳ צפון (U14N)
מספר השנים כמאמן כדורגל: 7 שנים (כל השנים במכבי)
הדבר שרם לך להתחיל בקריירת אימון: ״התשוקה לכדורגל והחיבור לילדים ונוער״.
מה דעתך על השינוי החדש שחל במחלקת הנוער? הפילוסופיה החדשה והשימוש בטכנולוגיה:
״זה היה מתבקש וכל הכבוד לאנשים שדחפו את השינוי הזה. כשאנחנו יוצאים להשתלמויות באירופה, אנחנו רואים היום דברים דומים למה שיש לנו במחלקת הנוער של מכבי וזה אמור לקדם אותנו עוד צעד קדימה לעבר הפקת שחקנים צעירים טובים יותר ותרבות כדורגל גבוהה יותר״.
מה לדעתך הכי חשוב להטמיע בשחקנים צעירים כדי שיתפתחו לשחקנים מקצוענים?
״הקצב של המשחק כיום כל כך גבוה ככה שדבר ראשון השחקנים צריכים לעבוד על יכולת חשיבה ותגובה מהירה מכיוון שזה יכול להוות יתרון משמעותי. בנוסף, חשוב שיהיה יכולת הגנתית גבוהה ובסיס חזק של הבנה טקטית. מעל הכל, אנחנו חייבים להטמיע גישה מקצוענית כי אסור לנו לאבד יותר כישרונות בגלל חוסר מקצועניות של השחקן או המערכת״.
כיצד אתה פועל כדי לשפר את עצמך ויכולת האימון שלך?
״בזמני הפנוי אני עדיין מחובר למגרש באמצעות האינטרנט. תמיד מחפש לקרוא דברים על הכדורגל המודרני ולראות ניתוחים חדשים על מאמנים ביוטיוב. בנוסף, אני נהנה ללמוד מהצוות המקצועי החדש במחלקת הנוער ולקחת מכל אחד את הניסיון והטיפים שהם שמחים לשתף״.
האם יש שחקן שעבר תחתיך שהצליח בכדורגל הישראלי?
״אני עדיין צעיר אבל אני מאמין שבעתיד הקרוב אני אזכה לראות שחקן אחד או שניים בקבוצה הבוגרת״.
מודל לחיקוי: פפ גווארדיולה.
קבוצה אהובה בעולם: מנצ‘סטר יונייטד.
משחק היסטורי שנחרט בזיכרונך: ״הניצחון 1:3 של מכבי על מכבי חיפה בקריית אליעזר בעונת 95/96״.
ספר לנו משהו שאנחנו לא יודעים עליך שלא קשור לכדורגל: ״אני נשוי טרי (אוגוסט 18), בוגר תואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים ומאוד אוהב ללכת לנסות מסעדות חדשות ומאכלים שלא טעמתי״.
איפה אתה רואה את עצמך בעוד 10 שנים: ״זה שאלה קשה כי החיים הם מאוד דינמיים אבל אני מאוד אשמח להיות עדיין בתחום הכדורגל אם זה בתור מאמן, מנהל מקצועי או כאיש מערכת מאחורי הקלעים. אני משקיע את מיטב זמני והמשאבים שלי שזה יהיה המצב וזה המקום בו אני הכי מאושר״.


בועז ברכה

מאמן קבוצת: טרום ילדים א' דרום (U11S)
מספר השנים כמאמן כדורגל: 6 שנים (כל השנים במכבי)
הדבר שגרם לך להתחיל בקריירת אימון: ״האהבה שלי למשחק והרצון לקדם שחקנים צעירים, לאחר סיום הקריירה כשחקן בגיל צעיר״.
מה דעתך על השינוי החדש שחל במחלקת הנוער? הפילוסופיה החדשה והשימוש בטכנולוגיה: ״לשנות ולחדש זה תמיד דבר טוב כשרוצים להתקדם, במיוחד כשזה מלווה בהעלאת הרף והדרישות כך שזה הופך אותנו למאמנים טובים יותר ואת השחקנים לטובים יותר. כל מועדון כדורגל או גוף מסודר צריך שתהיה לו פילוסופיה או דרך מסוימת שבה הוא הולך, כמו גם מערכות שעוזרות בבקרה ותיעוד לאורך זמן. אני שמח שנוספו לנו הכלים הללו כמאמנים כדי לתת יותר לשחקנים ולמועדון״.
מה לדעתך הכי חשוב להטמיע בשחקנים צעירים כדי שיתפתחו לשחקנים מקצוענים?
״בראש ובראשונה להקנות להם את ההבנה שלהיות שחקן מקצוען הוא החלום שלהם ובשביל להגיע לשם נדרש מהם יותר מלחלום אלא להתאמן בצורה הכי איכותית שיש ולפתח הרגלי התנהלות של מקצוענים כבר מגיל צעיר. בנוסף לפתח את המודעות שצריך להשתפר כל הזמן כך שהם צריכים להיות גם מאמנים של עצמם ולדעת איזה פעולות הם צריכים לעשות טוב יותר באימון ובמשחק הבא, כמו גם להתאמן על הדברים המצריכים שיפור מחוץ לשעות האימונים״.
כיצד אתה פועל כדי לשפר את עצמך ויכולת האימון שלך?
״אני לומד ממאמנים יותר מנוסים ממני במחלקת הנוער ומהמנהלים המקצועיים שלי על ידי התייעצות ושאילת שאלות. בנוסף צפייה בוידאו וניתוח של משחקי הקבוצה עוזר לי לדעת באילו דברים השחקנים שלי צריכים להשתפר״.
האם יש שחקן שעבר תחתיך שהצליח בכדורגל הישראלי?
״השחקנים שאימנתי בשנים האחרונות עדיין נמצאים בגיל צעיר כך שרק עוד כמה שנים נוכל לדעת מי יצליח. לפני 4 שנים הייתי בצוות האימון של קבוצת הנוער ודור פרץ הוא אחד השחקנים שהצליחו כמקצוענים מאותה הקבוצה״.
מודל לחיקוי: ״אני מלמד את השחקנים שלי שכל אחד מהם יכול להוות דוגמא ומודל לחיקוי. זה מתחיל מלקחת אחריות על דברים קטנים מחוץ למגרש ולהיות מנהיג ולהתמודד עם מצבים בתוך המגרש. כל שחקן מגיל צעיר צריך לקחת את המושכות ולפתח כמה שיותר תכונות של מנהיג שיעזרו בסופו של דבר לו ולקבוצה.״
קבוצה אהובה בעולם: יובנטוס.
משחק היסטורי שנחרט בזכרונך: גמר מונדיאל 2006 צרפת – איטליה.
ספר לנו משהו שאנחנו לא יודעים עליך שלא קשור לכדורגל: ״הצעתי נישואין ובקרוב אתחתן עם זוגתי נטע.״
איפה אתה רואה את עצמך בעוד 10 שנים: ״אם אהיה מאמן של גילאים בוגרים יותר אז השאיפה היא להיות מאמן ראשי בליגת העל לנוער.״