קרן מועדון הכדורגל מכבי ת"א ועמותת 'חינוך לפסגות' אירחו השבוע קבוצה שכללה שחקני עבר מהבונדסליגה הגרמנית, אנשי ספורט, אתלטים ובני משפחותיהם, שהגיעו לבקר בישראל כחלק מתוכנית מיוחדת לכבוד יום הזכרון לשואה ולגבורה. בין החברים בקבוצה היה גם פיטר נוייר, אביו של שוער באיירן מינכן ונבחרת גרמניה, מנואל נוייר.

הקבוצה, שכוללת מעל ל-50 משתתפים, הגיעה למרכז של 'חינוך לפסגות' בשכונת גילה בירושלים, שם האזינה להרצאה מפיו של ג'וש הליקמן, מנהל קרן מכבי. בהרצאה סופר על ההיסטוריה של מכבי ת"א והקשר של המועדון לשואה, כאשר כוכב העבר יוסל'ה מרימוביץ' ביקש מההנהלה לשנות את צבע חולצות המשחק מלבן לצהוב-  כאות סולידריות עם היהודים נושאי התלאי הצהוב בתקופת מלחמת העולם השניה.

ומחשיכת השואה אל האור שהביא עימו העתיד עברה בהמשך הקבוצה אל החצר שם שיחקו הנוכחים כדורגל ביחד עם ילדי 'חינוך לפסגות'. האורחים אף החליפו סיפורים עם הלילדים והדגישו את החשיבות הגדולה עבורם בביקור במדינת ישראל, שקמה שנים ספורות לאחר זוועות השואה.

במוקד האירוע עמד כאמור גם אביו של השוער המפורסם, שהביא עימו גלויות ותמונות חתומות במיוחד על ידי מנואל נוייר, שחולקו לילדים. בהמשך הוא גם העניק למנהלת המרכז בגילה, שני מרלין, זוג ככפות חתומות ששימשו את השוער שזכה עם גרמניה בגביע העולם ב-2014.