אחת המטרות של אקדמית הנוער היא לקדם ולעצב שחקנים צעירים לקראת הקבוצה הבוגרת. מאחורי הקלעים עובדים במרץ הצוות המקצועי של המחלקה כדי לעזור לשחקנים לממש את עצמם. הכירו את האנשים שעומדים על הקווים ואחראים על התפחות השחקנים במחלקת הנוער של המועדון.

אסף הבר

מאמן קבוצת: נערים ג' צפון (U15 North)
מספר השנים כמאמן כדורגל: 10 שנים (בשנתיים האחרונות במועדון).
הדבר שגרם לך להתחיל בקריירת האימון: ״כדורגל זה אהבה הכי גדולה שלי, את תעודת האימון עשיתי שנים לפני שהתחלתי לאמן בפועל פשוט פניתי לאפקים אחרים. כשבני הבכור התחיל לשחק כדורגל במועדון נעורי הפועל פ“ת, חבר שמאמן במחלקה פגש אותי ביציע ביקש שאבוא לעזור פעמיים בשבוע, לשמחתי הרבה נשאבתי פנימה ודרך העזרה התחלתי להגיע באופן קבוע ושנה מאוחר יותר כמאמן בפועל״.
מה דעתך על השינוי החדש שחל במחלקת הנוער? הפילוסופיה החדשה והשימוש בטכנולוגיה: ״הצטרפתי למועדון במקביל לשינוי הניהולי/מקצועי שהתרחש כך שאני יכול להשוות מול מעדונים אחרים שעבדתי בהם. ברמה האישית אני נהנה מכל רגע, הפילוספיה שמתורגמת אופרטיבית לשיטת משחק שדרכה נבנה כל מערך האימונים, הטכנולוגיה עוזרת לכולנו ללמוד ולהשתפר לפני, במהלך ואחרי האימונים והמשחקים. תמיד קיימת האפשרות להראות לשחקנים את הפעולות שביצענו במהלך משחקים/אימונים מכל מיני זוויות כדי שהם יסבירו את ההחלטה שלקחו ויחד נגיע למסקנה האם זו ההחלטה הטובה ביותר והאם קיימת אפשרות אחרת. הכל נעשה בדרך של שאלות ותשובות על ידנו כדי לפתח ולעודד אצל השחקנים חשיבה עצמאית ולייעל את היכולות שלהם לקבל החלטות במהלך המשחקים״.
מה לדעתך הכי חשוב להטמיע בשחקנים צעירים כדי שיתפתחו לשחקנים מקצוענים״לדעתי חשוב ביותר להחדיר לחברה הצעירים את הרצון לעבודה קשה והתמדה על המגרש ומחוצה לו, שיבינו שההתפתחות שלהם היא סוג של ריצת מרתון ארוכה כדי שילמדו להתמודד עם כל מה שיחוו במהלך הדרך, כל עונה והקסם שלה. לצערי קיים היום מחסור בשעות אימון, ילדים היום כמעט ולא משחקים כדורגל או בכל סוג ספורט אחר מחוץ לשעות האימון, לכן כדי להיות הטוב ביותר זה דורש מהם השקעה מעבר לשעת האימון המקובלות״.
כיצד אתה פועל כדי לשפר את עצמך ויכולת האימון שלך?
״בשונה ממחלקות אחרות בארץ עבור פטריק ואן לוון, המנהל הביצועי של המועדון, חלק מהפילוסופיה היא הכשרת מאמנים, הנ"ל מגובה בהרבה מצגות, הרצאות, שיחות, ביקורים באקדמיות אחרות לרוב בחו"ל ולווי צמוד למאמן. מעבר לכך  אני מעשיר את הידע ע"י החומרים הנגישים ברשת כגון: מאמרים, ספרים, אימונים מצולמים וכו״.
האם יש שחקן שעבר תחתיך שהצליח בכדורגל הישראלי?
״נכון לרגע זה יש מספר שחקנים שמסיימים גיל נוער ואני מאמין שלפחות חלקם ישתלבו בקבוצות הבוגרות של מכבי והפועל פ“ת״.
מודל לחיקוי: ״אין מאמן ספציפי שמשמש כמודל לחיקוי עבורי, משתדל לקחת מה שצריך כדי להשתפר״.
קבוצה אהובה בעולם: מנצ'סטר יונייטד.
משחק היסטורי שנחרט בזכרונך: ״רבע גמר גביע המדינה בעונת 2012/13 הגענו לאשדוד כאנדרדוג ולמרות פיגור מוקדם של 0:2 הצלחנו להפוך את התוצאה ולנצח סוף 5:3״.
ספר לנו משהו שאנחנו לא יודעים עליך שלא קשור לכדורגל: ״עבודתי הנוספת קשורה למערכות מידע והעיסוק העיקרי שלי הוא אבטחת מידע״.
איפה אתה רואה את עצמך בעוד 10 שנים: ״מקווה להפוך את אימון הכדורגל למקצוע העיקרי שלי״.

אלירן סלמן

מאמן קבוצת: ילדים ג צפון (U12 North)
מספר השנים כמאמן כדורגל: 11 שנה (כל השנים במועדון)
הדבר שגרם לך להתחיל בקריירת האימון: ״אהבה למשחק״.
מה דעתך על השינוי החדש שחל במחלקת הנוער? הפילוסופיה החדשה והשימוש בטכנולוגיה: ״יש שינוי לטובה במחלקה, המחלקה מתקדמת בצורה מעולה והפילוסופיה מקדמת את המאמנים ויוצרת שחקנים יותר טובים להמשך הדרך״.
מה לדעתך הכי חשוב להטמיע בשחקנים צעירים כדי שיתפתחו לשחקנים מקצוענים: ״בגיל הצעיר צריך לעבוד על יסודות הכדורגל״.
כיצד אתה פועל כדי לשפר את עצמך ויכולת האימון שלך?
״הולך להמון השתלמויות מקצועיות בכל הנושאים הקשורים למשחק״.
האם יש שחקן שעבר תחתיך שהצליח בכדורגל הישראלי? דן גלזר.
מודל לחיקוי: פפ גווארדיולה.
קבוצה אהובה בעולם: ריאל מדריד.
משחק היסטורי שנחרט בזכרונך: גמר ליגת אלופות 1999 מנצסטר יונייטד נגד באיירן מינכן.
ספר לנו משהו שאנחנו לא יודעים עליך שלא קשור לכדורגל: ״אוהב לרכב על סוסים״.
איפה אתה רואה את עצמך בעוד 10 שנים: ״מאמן בוגרים״.

עידן קזיניץ

מאמן קבוצת: טרום ילדים ג׳ צפון (U9 North)
מספר השנים כמאמן כדורגל: 8 שנים (7 מתוכם במועדון).
הדבר שגרם לך להתחיל בקריירת האימון: ״יש יותר טוב מלעסוק בתחביב העיקרי שלך?״
מה דעתך על השינוי החדש שחל במחלקת הנוער? הפילוסופיה החדשה והשימוש בטכנולוגיה: ״אנחנו כל הזמן בתהליך של למידה, זה הופך את השחקנים ואת המאמנים ליותר טובים, כמו כן יש המון כלים חדשים להשתמש בהם כמאמנים. בשורה התחתונה, אני מרגיש שמשקיעים הרבה יותר במחלקת הנוער, מכל הבחינות!״
מה לדעתך הכי חשוב להטמיע בשחקנים צעירים כדי שיתפתחו לשחקנים מקצוענים: ״רגל שנייה, חשוב לי לא לקרוא לה רגל חלשה כדי שפסיכולוגית הילדים ירצו יותר להשתמש בה. בנוסף לכך, חשיבה לפני קבלת כדור בשילוב התמצאות במרחב (מבט לאחור לפני קבלת כדור) וכמובן מה שאי אפשר להתקדם בלעדיו- מוסר עבודה!״
כיצד אתה פועל כדי לשפר את עצמך ויכולת האימון שלך?
״קורא, מחפש רעיונות באינטרנט, צופה באימונים, הולך להשתלמויות, כולל השתלמות בולנסיה שאליה נשלחתי מטעם מכבי״.
האם יש שחקן שעבר תחתיך שהצליח בכדורגל הישראלי?
״זה אמנם עוד מוקדם ויש רבים שבדרך להצליח אבל הראשון שמתקרב לשם הוא איילון אלמוג מהנוער שאותו אימנתי בשנתי הראשונה כמאמן״.
מודל לחיקוי: ״פויול, 100% רצון והקרבה 100% יכולת, 100% ספורטיביות״.
קבוצה אהובה בעולם: ״מקום 1 מכבי ת"א מקום שני טוטנהאם״.
משחק היסטורי שנחרט בזכרונך: ״3:1 בקרית אליעזר נגד מכבי חיפה ב95/96, נמני משכיב את דוידוביץ' וזה נגמר!״
ספר לנו משהו שאנחנו לא יודעים עליך שלא קשור לכדורגל: ״כדורעף חופים בצהרי שישי זו אחת האהבות, בנוסף, יש מצב שתראו אותי במאסטר שף עוד כמה שנים, מאוד אוהב לבשל״.
איפה אתה רואה את עצמך בעוד 10 שנים: ״ממשיך לחנך ספורטאים וכדורגלנים לאורח חיים בריאותי וספורטיבי כמאמן במכבי וכמורה לחינוך גופני. בנוסף מתפתח בעוד תחומים בעולם הספורט״.