פרי גיים

מכבי תל אביב עלתה למשחק חוץ בטדי נגד בית"ר ירושלים במטרה לצמצם את הפער בצמרת וכדי לשמור על פער סביר מהמקום שמוביל לאירופה.

אחרי שהעניקו לאזרח מספר 1 את החולצה שהושקה לכבוד חגיגות ה-70 לישראל, הערב (ב') עלו שחקניו של קרויף לשחק עם החולצה עליה מוטבע סמל עמותת לוחמים לחיים ששיתוף הפעולה בין המועדונים יבוא לידי ביטוי, בין היתר, בתרומה של 10 שקלים מכל חולצה שתימכר מהמהדורה המיוחדת.

אחרי כחמישה חודשים בהם נעדר מהמגרשים, עומר אצילי רשם הופעת בכורה במגרש שהכיר היטב לפני שנתיים כששיחק בשורות האקסית מהבירה.

מחצית ראשונה

אחרי 30 דקות ריקות מהזדמנויות ועם שליטה של בית"ר בכדור, קלאודמיר פריירה ניצל בעיטה חופשית מ-16 מטרים אחרי עבירה של דסה, ודייק אל חיבורי הקורות של ראייקוביץ'. 0:1 לבית"ר ירושלים. 

כעבור 5 דקות, חן עזרא פרץ מצד שמאל ומהפינה בעט פנימה והכפיל את היתרון של בית"ר ל-0:2. בדקה ה-38 מכבי זכתה לכדור עונשין מ-11 מטרים אחרי עבירה של פריירה על ארון שוינפלד ועומר אצילי לא החטיא מהנקודה הלבנה וצימק את התוצאה ל-1:2. שער ראשון לאצילי אחרי חמישה חודשים.

דווקא כשהיה נראה שמכבי חוזרת למשחק בית"ר ניצלה שאננות בהגנה של מכבי ובתום מהלך קבוצתי מצד ימין סילבסטר מצא את עצמו חופשי לנגוח את השלישי בדקה ה-43. 1:3 לבית"ר בסיום המחצית הראשונה.

מחצית שנייה

עם פתיחת המחצית השנייה ערך קרויף חילוף ראשון, כשהכניס את אופיר דוידזאדה על חשבונו של יובל שפונגין. בסיום התקפה ראשונה של מכבי במחצית השנייה, אצילי ניסה את כוחו בבעיטה מ-17 מטרים אך הכדור היה רחוק מהמשקוף. גם באטוקיו הספיק להדביק כדור למשקוף כשבעט מ-15 מטרים. 

בדקה ה-58 הלחץ של הצהובים עשה את שלו ווידאר קיארטנסון החזיר את חבריו למשחק אחריי שהשתלט על כדור רוחב של שוינפלד ובעט מתוך הרחבה פנימה. 2:3.

מכבי המשיכה ללחוץ בדקות שלאחר מכן אך לא מצאה את שער השיוויון. קרויף בחר לעשות שינוי נוסף והכניס את אלירן עטר על חשבונות של אצילי.

בדקה ה-81 גידי קאניוק היה החילוף השלישי והאחרון על חשבונו של כריסטיאן באטוקיו.

בסיום מכבי נכנעה לבית"ר 3:2 והתרחקה גם מהמקום השני. בשבת: בני יהודה