כמה מגמות מהמשחק הראשון
המשחק הראשון התאפיין בנסיונות של סרפסבורג לצאת במהירות להתקפות בעזרת כדורים ארוכים וחטיפות כדור באיזורים מסוכנים. הקצב המהיר גם יצר מצבים רבים ליד שני השערים כאשר כל קבוצה בעטה 15 פעמים עבר השער של יריבתה. עומר אצילי היה שחקן מכבי שעשה זאת הכי הרבה עם 4 איומים על השער. 

הנורבגים חיפשו את החלוץ מורטנסן עם לא מעט כדורים ארוכים, בעיקר של השוער וסיוטין ששיחרר 16 מסירות ארוכות לעברו של מורטנסן. עוד נקודה בולטת מהמשחק הראשון היתה הנטייה של סרפסבורג לתקוף בעיקר דרך האגף השמאלי ממנו ייצרו 40 התקפות לעומת 50 התקפות מהמרכז ומימין ביחד. מי שתופקד בצד שמאל של ההתקפה היה מספר 10 טוביאס היינץ שגם בעט לא פחות מ-7 בעיטות לעבר השער – כמעט חצי מהאיומים של סרפסבורג.

מה מלמדים מקרי העבר?
מכבי תפגוש את סרפסבורג לאחר שהמשחק בנורבגיה הסתיים בניצחון 1:3 של המקומיים. אלא שלמרות התוצאה, בדיקה של תוצאות משלל אירופה מראה ששום דבר לא גמור. כשניסינו למצוא דוגמאות לקבוצות שחזרו מהפסד במשחק הראשון לניצחון והעפלת שלב במשחק הגומלין התברר שיש לא מעט כאלה.

למכבי כדאי לשים לב לסיפור של אוסטרסונד השבדית בשלב הפלייאוף של הליגה האירופית בעונה שעברה. בדיוק כמו מכבי, גם השבדים הפסידו 3:1 בחוץ במשחק הראשון נגד פאוק סלוניקי. רק שבמשחק הגומלין הם השיגו ניצחון 0:2 מיוחל שהספיק בדיוק כדי להעפיל בזכות שער חוץ. עוד נתון מעניין מגלה שהשער הראשון של השבדים באותו משחק הגיע רק בדקה ה-71 (השער השני הובקע בדקה ה-78) כך ששוווה לשמור על סבלנות. 

בנוסף, בכל אירופה דיברו על זניט סנט פטרסבורג שהפסידה 4:0 לדינמו מינסק במשחק הראשון בסיבוב השלישי אבל עלתה עם 1:8 מדהים בגומלין. אירוע כזה הוא באמת יוצא דופן, אלא שיש גם דוגמאות סולידיות והגיוניות יותר. ראפיד וינה למשל, הפסידה בסיבוב השלישי השנה 2:1 לסלובן ברטיסלבה בחוץ אבל העפילה עם 0:4 מוחץ בגומלין. ואם כבר זניט, אז נספר לכם רק שבשלב הפלייאוף בעונה שעברה היא הפסידה 1:0 לאוטרכט בחוץ אבל ביצעה מהפך עם 0:2 לאחר הארכה בגומלין.

עוד בשלב הפלייאוף בעונה שעברה, הכוכב האדום נכנעה 3:2 לקרסנודאר מרוסיה במשחק הראשון בחוץ אך עלתה בזכות שערי חוץ עם ניצחון 1:2 בגומלין.

סרפסבורג במשחקי הבית לעומת משחקי החוץ
למשחק מול מכבי, סרפסבורג תגיע לאחר שביום ראשון האחרון הפסידה בבית 2:1 לקבוצת קריסטיאנסונד במסגרת הליגה הנורבגית. כנראה שבשל הצורך להתכונן למשחק הגומלין מול מכבי המאמן גייר באקה ביצע שינויים רבים בהרכב שלו כששחקני מפתח רבים קיבלו מנוחה.

בשל תנאי מזג האוויר הליגה הנורבגית כבר נמצאת כידוע בעיצומה וסרפסבורג תגיע לישראל לאחר שקיימה כבר 20 משחקי ליגה. לקראת הגומלין מול מכבי ניסינו לבדוק את ההבדל ביכולת של היריבה במשחקי הבית לעומת משחקי החוץ. מבין 11 משחקי בית שקיימה העונה בליגה היא ניצחה ב-6, סיימה 2 בתיקו והפסידה ב-3. לעומת זאת, סרפסבורג קיימה גם 9 משחקי חוץ וניצחה ב-3, סיימה 3 בתיקו והפסידה ב-3 נוספים.