בשנים האחרונות מדובר במפגש בין שתי הקבוצות המובילות בכדורגל הישראלי והעונה הוא מגיע כבר במחזור השני של ליגת ג'פניקה. מכבי תל אביב תתארח הערב (21:00) באיצטדיון טוטו-טרנר שם תפגוש את הפועל באר שבע למשחק המרכזי של המחזור.

בוידאו: ניצחון הליגה הראשון העונה

הצהובים מגיעים למשחק נגד ב"ש לאחר שרק ביום חמישי האחרון ניצחו את סרפסבורג בפלייאוף הליגה האירופית אך הודחו בסיכום שני המשחקים. מנגד, את הליגה השחקנים של ולדימיר איביץ' פתחו עם ניצחון 0:2 על מכבי חיפה וכעת הם ינסו להשיג 3 נקודות נוספות גם בבירת הנגב. 

מהעבר השני, ב"ש פתחה את הליגה עם תיקו 1:1 במשחק חוץ בקרית שמונה. גם הקבוצה מהדרום סיימה את העונה האירופית שלה לאחר שהודחה בסיום מפגש כפול נגד אפואל ניקוסיה בסיבוב המוקדמות השלישי של הליגה האירופית.

מבחינת מכבי יהיה מדובר במשחק ראשון ללא וידאר קיארטנסון שנמכר במהלך סוף השבוע לרוסטוב הרוסית.  הצהובים גם זוכרים לטובה את הביקור הקודם בטרנר לקראת סיום העונה שעברה כאשר שער נהדר של דור פרץ העניק ניצחון 0:1 והנחיל לב"ש את הפסד הליגה הראשון שלה באיצטדיונה הביתי.

מי שעשוי לחוות דקות ראשונות של מפגש בין מכבי לב"ש הוא הזר החדש צ'יקו אופואדו שערב המשחק אמר: "שמעתי על המשחקים האלה מכמה חברים וגם משחקנים כמו נוסא איגייבור, ג'ון אוגו וטוני וואקמה. זה רגע מרגש עבורי להיות מעורב במשחק כזה ואני באמת מצפה לכך".

"כבר הבנתי שזו יריבות גדולה בשנים האחרונות והשנה מכבי רוצה להחזיר לעצמה את התואר", הוסיף, "זה יהיה משחק אינטנסיבי ועבורי גם דרבי ניגרי נגד ג'ון אוגו, שהוא שחקן נבחרת. זה יהיה משחק שידברו עליו גם במדינה שלנו".

המספרים של מכבי נגד ב"ש

עד כה נערכו 108 מפגשי ליגה בין הקבוצות. המאזן: 51 ניצחונות למכבי, 31 תיקו ו-26 ניצחונות לב"ש. הפרש שערים: 96:157 למכבי.

שער הניצחון של דור פרץ בטרנר קטע רצף של 51 משחקי בית ללא הפסד ליגה של ב"ש.

מכבי היא הקבוצה שהנחילה הכי הרבה הפסדי בית לב"ש – 20. 

בשתי העונות האחרונות כשהקבוצות נפגשו במחזור השני התוצאה היתה הפוכה לאלופת הליגה. ב-2015/16 מכבי ניצחה את ב"ש שזכתה באליפות. ב-2002/03 ב"ש ניצחה ומכבי היתה זו שזכתה באליפות.

שלושת המפגשים האחרונים הסתיימו בניצחון מינימלי של 0:1 (2 ניצחונות למכבי ואחד לב"ש).

כל 7 המשחקים האחרונים בין הקבוצות הסתיימו בניצחון על חודו של שער. למכבי אין רצף שכזה מול אף קבוצה אחרת בהיסטוריה.

אלירן עטר הוא שחקן הסגל הנוכחי שכבש הכי הרבה נגד ב"ש – 5 שערים.

שרן ייני הוא שחקן הסגל הנוכחי שרשם הכי הרבה הופעות נגד ב"ש – 23 (רביעי בדירוג כל הזמנים של המועדון).