מכבי תל אביב פגשה הערב (רביעי) את מכבי חיפה לגמר גביע הטוטו שנערך באיצטדיון המושבה בפ"ת. אחרי שזכו בתואר בעונה שעברה, שחקניו של ולדימיר איביץ' הצליחו להשיג את התואר עונה שנייה ברציפות ובסך הכל זכו בגביע הטוטו בפעם ה-6 בתולדות המועדון.

 

בשבת המשיכו שחקניו של ולדימיר איביץ' את המומנטום עם ניצחון 1:2 על מכבי נתניה, כאשר בהמשך הדרך, ביום שני הקרוב, גם מחכה להם דרבי נגד הפועל ת"א. המאמן בחר לעלות בהרכב הפותח שלו את עומר אצילי ויונתן כהן, כאשר בחלק האחורי חזרו ל-11 ז'איר אמאדור ואנריק סבוריט. דור פרץ ואבי ריקן קיבלו הפעם את המקום במרכז השדה. 

מהעבר השני חיפה הגיעה לאחר הפסד 2:1 בליגה למכבי פ"ת. מי שחזר ל-11 של הירוקים היה החלוץ מיכיל קראמר, כאשר המאמן פרד רוטן העניק את חולצת ההרכב גם לאטיין ריינן ולנטע לביא.

מחצית ראשונה
המשחק החל עם ניסיונות של שתי הקבוצות לייצר התקפות ובדקה ה-3 מכבי הגיעה למצב ראשון אחרי חטיפת כדור בחלק המגרש של חיפה ובעיטה של דור פרץ שהלכה החוצה. האיום הראשון חיפה הגיע בדקה ה-12 עם פריצה של רוקאביצה ובעיטה של מ-20 מטרים החוצה. בדקה ה-23 החלוץ המשיך להתקרב אחרי כדור רוחב טוב של מאבוקה אבל הנגיחה של רוקאביצה לא מצאה את המסגרת.

בדקות הבאות מכבי התעוררה, בילתה יותר בחלק המגרש של הירוקים ובדקה ה-32 גם באה על שכרה. אבי ריקן קיבל את הכדור כ-30 מטרים מהשער, התקדם והכניס כדור חד לרחבה, עומר אצילי הסתנן ובנגיעה שלח את הכדור לרשת של חיימוב. 0:1 למכבי. 

אצילי המשיך לאיים על השער ושתי דקות לאחר השער ניסה את מזלו עם בעיטה מרחוק שחיימוב לקח. שתי דקות לסיום המשחק חיפה הצליחה לאזן לאחר התקפה מהירה בסיומה רוקאביצה יישר רוחב מהאוויר ומוחמד עוואד המשיך בנגיעה פנימה. 1:1 בהפסקה.

מחצית שנייה
ההזדמנות הראשונה במחצית השנייה היתה שייכת למכבי, אחרי שאצילי הכניס כדור יפה לדסה שהמשיך עם רוחב חד על פי השער, אך לא מצא רגל שתדחוק את זה פנימה. איביץ' הלך לרענן את השורות בדקה ה-55 וביצע שני חילופים כשהכניס את מיכה ואופואדו במקום ריקן ואצילי. 2 דקות לאחר מכן הצהובים קיבלו כדור חופשי ממצב קורץ, יונתן כהן סובב אותו סנטימטרים מהעמוד. בדקה ה-64 חיפה שוב איימה על השער, הפעם עם בעיטה של אזולאי שחלפה מעל המשקוף. 

דקה עברה ופריצה מסחררת של סבוריט הסתיימה עם כדור רוחב טוב לרחבה, אופואדו ניסה להגיע לזה אבל חיימוב הצליח להקדים אותו. הניגרי המשיך להיות מסוכת ובדקה ה-67 חדר לרחבה ושיחרר בעיטה ברגל שמאל שחיימוב הצליח לקחת. 21 דקות לסיום איביץ' שלף מהספסל גם את אלירן עטר שהחליף את כהן. 14 דקות לסיום מכבי ביצעה חילוף נוסף כשדור פרץ פינה מקום לאייל גולסה. השליטה של מכבי נמשכה ובדקה ה-81 שכטר היה קרוב לכיבוש אבל ירה מהאוויר סמוך לקורה. 5 הלחץ של הצהובים הניב פרי מתוק במיוחד. חילופי מסירות בין צ'יקו לדסה הסתיימו עם מסירה של האחרון לעטר, שמ-18 מטרים שיחרר טיל לקורה ופנימה. שחקניו של איביץ' הצליחו לשמור על היתרון עד לשריקה האחרונה. 1:2 למכבי בסיום