מכבי תל אביב תנסה לזכות הערב (רביעי ב-20:45) בתואר הראשון שלה העונה. הצהובים יפגשו את מכבי חיפה לגמר גביע הטוטו שייערך באיצטדיון המושבה בפ"ת בתקווה להגן על התואר שהשיגו בעונה שעברה עם ניצחון 0:1 על הפועל ב"ש בגמר, משער נגיחה של וידאר קיארטנסון.

מכבי מגיעה למשחק לאחר שפתחה את העונה בצורה טובה ואחרי 4 מחזורים היא מוליכה את ליגת העל עם 10 נקודות מ-12 אפשריות. בשבת המשיכו שחקניו של ולדימיר איביץ' את המומנטום עם ניצחון 1:2 על מכבי נתניה, כאשר בהמשך הדרך, ביום שני הקרוב, גם מחכה להם דרבי נגד הפועל ת"א.

הצהובים כבר פגשו העונה את חיפה, כאשר במחזור הראשון ניצחו 0:2 את הירוקים משערים של איתי שכטר ודור פרץ. כזכור, שתי הקבוצות נפגשו גם בגביע הטוטו של 2014/15 אז ניצחה מכבי 1:2 במה שהיה צעד ראשון לעבר זכייה בטרבל היסטורי. 

חיפה מצידה מגיעה למשחק לאחר שבשבת האחרונה נכנעה 2:1 למכבי פ"ת במשחק ליגה. לאחר 4 משחקים לירוקים יש 4 נקודות. למעמד הגמר של גביע הטוטו הם הגיעו לאחר שסיימו בראש הבית אליו שובצו ולאחר מכן גברו בדו קרב פנדלים על הפועל חיפה.

מאמן מכבי ולדימיר איביץ' אמר לקראת המשחק: "זה גמר והסיכוי הוא 50:50. מכבי חיפה זה אחד המועדונים הגדולים בישראל ואנחנו מכבדים אותם. אנחנו צריכים לתת 100 אחוז ויותר כדי לנצח את המשחק. התחלנו אולי טוב יותר את העונה אבל גמר זה משחק מסוג שונה לגמרי. כולנו ניתן 100 אחוז כדי לנצח במשחק הזה".

גם הקפטן שרן ייני התייחס למפגש הצפוי: "אלה שני מועדונים חזקים עם היסטוריה ויריבות וזה הולך להיות משחק טוב. מכבי חיפה זה מועדון גדול ותמיד קשה לשחק נגדם. אני בטוח שעם הזמן הם יהיו טובים יותר ויותר". 

עוד קצת מספרים:

  • זה יהיה כאמור מפגש גמר גביע הטוטו השני עם מכבי חיפה. גם את בית"ר י-ם פגשה מכבי פעמיים בגמר. את אשדוד, בני יהודה, מכבי והפועל פ"ת פגשה מכבי פעם אחת כ"א.
  • אברם גרנט הוביל את מכבי כמאמן ל-5 משחקי גמר
  • במשחקי הגמר של גביע הטוטו שיחקו 84 שחקני מכבי לאורך השנים. שיאני ההופעות: אבי נמני ואלכסנדר אובארוב – 5 הופעות כ"א
  • אבי נמני הוא מלך השערים של מכבי בגמר גביע הטוטו עם 4 שערים
  • מה עשתה מכבי בגביע הטוטו עד העונה? 5 זכיות, 3 הפסדים בגמר, 10 פעמים הדחה בחצי הגמר, 5 פעמים הדחה ברבע הגמר ו-10 פעמים בשלב הבתים.