מכבי ׳שחר׳ ת״א והפועל ת״א ׳ניסנוב׳ יפגשו מחר (שבת) למשחק הדרבי המסקרן כשהצהובים יארחו את האדומים באצטדיון טוטו רמלה, 12:40 (מחזור 4). לקראת המשחק המסקרן מאמן הקבוצה, גיא צרפתי, שיתף בתחושות שלו לקראת המשחק וגם הכנו עבורכם ניתוח של משחקי הדרבי בין קבוצות הנוער בעשור האחרון: מאזנים, כובשים מצטיינים, רצפים מיוחדים וכו׳. 

  • חשוב לציין כי כמות הכרטיסים למשחק הדרבי הוגבלה. לא תהיה חלוקת כרטיסים לקהל ביום המשחק. אוהד אשר לא יהיה ברשותו כרטיס כניסה לא יורשה להיכנס לתחומי המגרש.

מאמן הקבוצה בשנתיים האחרונות, גיא צרפתי, חווה את משחקי הדרבי כשחקן נוער, בוגרים וגם כמאמן הנוער. לא מעט חוויות ספג צרפתי במדים הצהובים ובמיוחד במשחקי הדרבי וכך הוא תיאר את המפגש המסקרן: ״ סביב דרבי יש הילה מיוחדת, רק מי שחווה את זה יכול להבין. משחקי הדרבי הם תמיד משחקים מעניינים, יש תמיד תחושות טובות ורצון להצליח. זה אמור לדרבן אותנו ולהפוך אותנו ליותר חדים ומרוכזים. ההכנה והניסיון של השחקנים עם השנים צריכים לבוא לידי ביטוי במשחק שכזה. אני מקווה ורוצה להאמין שלשחקנים שלי תהיה חוויה מוצלחת בדרבי הקרוב״.

ניתוח מפגשי קבוצת הנוער
במהלך 10 השנים האחרונות התקיימו כ-20 משחקי דרבי בין קבוצות הנוער במסגרת הליגה. המאזן נכון להיום עומד לטובת הצהובים, מכבי צברה 10 ניצחונות, 6 הפסדים ו-4 תוצאות תיקו. נתון מעניין נוסף הוא שהצהובים הצליחו לצבור יותר נקודות דווקא במשחקי החוץ, סה״כ 18 נקודות לעומת 16 נק׳ במשחקי הבית.

התוצאה הכי גבוה במשחקי הדרבי בליגה הייתה שייכת לצהובים. בעונת 14/15 האדומים אירחו את מכבי באצטדיון בלומפילד. המאמן שהיה על הקווים באותה תקופה היה זיו אריה שהצעיד את הצהובים באותה עונה לאליפות. הצהובים הביסו את הפועל בתוצאה 0:4, הכובשים היו: יונתן כהן (צמד), סתו בן אהרון וסוהיל ארמלי.

במהלך העשור האחרון הכובשים המצטיינים שלבשו את החולצה הצהובה במשחקי הדרבי היו:
אילון אלמוג –  החלוץ שעבר בסוף העונה שעברה לקבוצת הבוגרים של בית״ר ת״א רמלה שיחק במדי קבוצת הנוער מעונת 2015 עד 2018, הוא שיחק 6 משחקים נגד היריבה העירונית וכבש 5 שערים.
יהונתן כהן – החלוץ שיחק במדי קבוצת הנוער בין השנים 2013-2015 הספיק לכבוש 4 שערים ב-5 משחקים.
גאל מרגוליס – החלוץ שיחק במדי מכבי ׳שחר׳ בין השנים 2011-2013 וכבש 3 שערים ב-5 משחקים.

כמות השערים הגדולה ביותר שהובקעה על ידי שחקן במשחק בודד הייתה 2 שערים. השחקנים שעשו זאת הם: יהונתן כהן (עונת 14/15), דור ז׳אן (עונת 13/14), מתן חוזז (עונת 13/14) ואליאל פרץ (עונת 13/14).

הרצף הגבוה ביותר של הצהובים ללא הפסד במהלך השנים היה רצף של 7 משחקים, מעונת 2009/2010 עד 2011/2012, סה״כ 3 שנים. מדובר בתקופה מוצלחת מאוד לקבוצת הנוער, עונת 2010/2011 החניכים הצעירים זכו בדאבל כשהם חולפים בשמינית גמר הגביע על היריבה העירונית. עונת 2011/2012 גם היא הייתה מוצלחת, בסופה הצהובים זכו באליפות.

תחת הדרכתו של צרפתי, קבוצת הנוער עם מאזן של 3 ניצחונות ותוצאת תיקו אחת במשחקי הדרבי. בעונה הקודמת הקבוצה החלה בניצחון ביתי 1:3 ובמפגש השני של העונה הקבוצות נפרדו בתיקו 2:2, התוצאות הללו תרמו רבות לקבוצה שזכתה בסיום העונה בתאור האליפות. הצהובים ינסו להמשיך את המומנטום החיובי במשחקי הדרבי גם מחר.